Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Absolut, ni vet ju att Augusti är här, och då är det ett nytt VIP erbjudande som väntar

När kommer detta VIP erbjudande?

Visa signatur

ASRock Z68 Extreme3 GEN 3 | Intel Core i7 2600K 3.4GHz | Gainward GeForce GTX 570 GS 1280MB | Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE | Western Digital Caviar Black 1TB 7200rpm | NZXT Phantom Special Edition Red Stripes | OCZ 850W ZX series

Permalänk
Hedersmedlem

När får ni in MSI N560GTX-TI Twin Frozr II/OC på lager igen? Just nu står det bara "kommande"

EDIT: Hittade svaret på min fråga några sidor bak. 18-19 augusti var det tydligen

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem

Beställde i onsdags deras Sparkle Geforce GTX 570 1280 MB för 1965kr + en DVDbrännare. Frågade i deras chat kl 21:30(!) i onsdags om dom kunde skicka DVDbrännaren i en separat order då de inte har någon info om när grafikkortet ska komma i lager. "Inga problem" och nu idag kl 19:00 så fanns paketet att hämta ut.

+Fraktfritt
+5% Rea
+GTX 570 för 1965kr
+Snabb leverans av DVD-brännare

Kan det bli bättre?

5/5.

Permalänk

Jag börjar bli riktigt imponerad av CDON mer och mer. Riktigt bra pris på både hårdvara och spel.

Nu får man bara hoppas på ett 6970 i nästa VIP erbjudande

Visa signatur

| Corsair 800D | AMD Phenom II 965BE @ 3.7 | Corsair AX 1200 | Corsair Vengeance 2x4gb | Asus Crosshair V Formula | Asus 6970 DC II | WD Black 1TB |

| Sennheiser 360 | BenQ XL2410T | Logitech G19 | Ace Edge 3200 |

Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Enligt lag så får man inte ingå i avtal om man är under 18år. Det finns dock två undantag från kravet att man ska ha fyllt 18 år för att själv få ingå avtal. Från 16 års ålder har man rätt att bestämma över pengar som man tjänat själv. Den som har eget hushåll före 18 års ålder har vidare rätt att handla för till sitt hushåll. Undantagen gäller bara kontantköp. Den som är under 18 år har aldrig rätt att ingå kreditavtal.

alltså så bryter tex media markt mot svensk lag när dom sålde en mobil till mig innan jag var 16 år fyllda? Inte för att jag tänker stämma dom eller nått men det hade varit kul för att iritera någon jobbig säljare som stått och tjatat om en sak i typ 20 min och avsluta med när man i princip är påväg att få mobilen i handen och gå till kassan för att betala säga: men tyvär så får du ju inte sälja den här till mig då jag är under 16 så jag får nog tyvär få ta och hoppa över den här gången....

iofs så är jag ju över 16 nu men man kan ju alltid ge tipset till folk man känner som inte riktigt hunnit fylla än
xD

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaka :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinEdquist:

alltså så bryter tex media markt mot svensk lag när dom sålde en mobil till mig innan jag var 16 år fyllda? Inte för att jag tänker stämma dom eller nått men det hade varit kul för att iritera någon jobbig säljare som stått och tjatat om en sak i typ 20 min och avsluta med när man i princip är påväg att få mobilen i handen och gå till kassan för att betala säga: men tyvär så får du ju inte sälja den här till mig då jag är under 16 så jag får nog tyvär få ta och hoppa över den här gången....

iofs så är jag ju över 16 nu men man kan ju alltid ge tipset till folk man känner som inte riktigt hunnit fylla än
xD

det gäller ju avtal så om du köper den med kontant kort och utan månadsavgift så är det ok

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordh:

Beställde i onsdags deras Sparkle Geforce GTX 570 1280 MB för 1965kr + en DVDbrännare. Frågade i deras chat kl 21:30(!) i onsdags om dom kunde skicka DVDbrännaren i en separat order då de inte har någon info om när grafikkortet ska komma i lager. "Inga problem" och nu idag kl 19:00 så fanns paketet att hämta ut.

+Fraktfritt
+5% Rea
+GTX 570 för 1965kr
+Snabb leverans av DVD-brännare

Kan det bli bättre?

5/5.

Citerar mig själv.

Paketet är nu uthämtat och jag kan säga att ni verkligen behöver se över hur ni packar ner era grejjer ni säljer. I kartongen så låg det endast 2st "kuddar" som det skulle vara luft i, dock var det hål i den ena. Skulle lätt behövts det dubbla då det inte täckte särskilt mycket med tanke på hur stor kartongen var. Skulle nog säga att jag aldrig skulle våga köpa känsliga prylar (Hårddiskar osv) om ni forsätter. Har ju sett i tråden att detta tydligen är vanligt hur ni paketerar.

Så se till att sparka på dom som paketerar.

Permalänk
Inaktiv

Min var något liknande faktiskt. Packningen måste ses över. Till CDON: Testa och beställ från komplett.se, de kan verkligen packa.

Permalänk
Medlem

Ja, detta med packningen av varor är något ni på CDON behöver ta tag i och se till att det blir rätt gjort, speciellt känsliga elektronikprylar. När ett företag skickar ordentligt packade grejer så får kunden en känsla av att ni bryr er istället för en "tack för pengarna, här har du"-attityd.

Permalänk
Medlem

Hej CDON!

Har märkt att ni lagt med förkortningen blk hos lian-li lådorna som är svartlackerade intill.

Detta chassit har förkortningen men på bilderna visas att det är olackerad, vanlig aluminium.
http://cdon.se/hemelektronik/kab_lian_li_pc-8fib_alu_miditowe...

Så är det svart eller silvrig interiör i detta chassit?

Visa signatur

Intel core i5-3570k - Asrock z67 Extreme7 - 2x4gb Corsair low profile ddr3 - Samsung EVO 250GB - Intel 520 240gb ssd - GTX970 4GB - Define R4 Black - WD Black 1.5TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av MolenXs:

Ja, detta med packningen av varor är något ni på CDON behöver ta tag i och se till att det blir rätt gjort, speciellt känsliga elektronikprylar. När ett företag skickar ordentligt packade grejer så får kunden en känsla av att ni bryr er istället för en "tack för pengarna, här har du"-attityd.

Skrivet av Lordh:

Paketet är nu uthämtat och jag kan säga att ni verkligen behöver se över hur ni packar ner era grejjer ni säljer. I kartongen så låg det endast 2st "kuddar" som det skulle vara luft i, dock var det hål i den ena. Skulle lätt behövts det dubbla då det inte täckte särskilt mycket med tanke på hur stor kartongen var. Skulle nog säga att jag aldrig skulle våga köpa känsliga prylar (Hårddiskar osv) om ni forsätter. Har ju sett i tråden att detta tydligen är vanligt hur ni paketerar.

Hämtade mitt paket från CDON igår, packad med 6 luftkuddar varav 1 var intakt. Se över paketeringen!

Visa signatur

| Asus P8Z68-V Pro | i5 2500K @ 4.5GHz | Gigabyte GTX 460 1GB OC 850/1700/1900 | Corsair Vengeance XMS3 2x4GB 1600MHz | CM Hyper 212+ | Fractal Design Tesla 650W | Fractal Design Define R3 | BenQ G2420HDBL 24" LED |
INET - Fri frakt över 500kr
CDON+Sweclockers

Permalänk
Medlem

När kan man tänka sig att SSD Intel 320 120GB kommer in i lager?

Permalänk
Medlem

Hej CDON!

När kommer ni få in OCZ Vertex 3 Max IOPS SATA III 2.5" SSD 120GB, Corsair Vengeance internminnnen och D-Link DWA-556 nätverkskort i ert sortiment? Och när får ni Antec KÜHLER H2O 620 i lager igen.

TerraByte

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av pompa_kumla:

lite hårddiskar skulle inte vara fel som erjbjudande:)

Skrivet av bananfiS:

SSD + 80+ modulärt nätagg hade varit toppen
Måste fortsätta berömma CDON trots att min senaste leverans inte kommit ännu på 1 vecka.
Kommer alltid att handla av er!

Skrivet av hammarn92:

När kommer detta VIP erbjudande?

Datum är inte kul att ge ut
Skämt åsido så vet jag just nu inte exakt datum eller vad som kommer med den här gången, men jag utgår ifrån att det blir bra

Skrivet av Lordh:

Citerar mig själv.

Skrivet av anon2110:

Min var något liknande faktiskt. Packningen måste ses över. Till CDON: Testa och beställ från komplett.se, de kan verkligen packa.

Skrivet av MolenXs:

Skrivet av itsaly:

Hämtade mitt paket från CDON igår, packad med 6 luftkuddar varav 1 var intakt. Se över paketeringen!

Jag har återigen dragit det till logistik, det är naturligtvis inte okey.

Skrivet av Isty:

Hej CDON!
Har märkt att ni lagt med förkortningen blk hos lian-li lådorna som är svartlackerade intill.
Detta chassit har förkortningen men på bilderna visas att det är olackerad, vanlig aluminium.
http://cdon.se/hemelektronik/kab_lian_li_pc-8fib_alu_miditowe...
Så är det svart eller silvrig interiör i detta chassit?

Namnet hämtas idag från en databas, så i vanliga fall så är det inte vi som skriver produktnamn.
I det här fallet så menas det att chassit är svart, men internt så är det silver.

Skrivet av Graniz:

När kan man tänka sig att SSD Intel 320 120GB kommer in i lager?

Vi har en stor backlogg på den, men jag vet att det skickades en stor leverans i fredags, vilket gör att vi ska ha den idag eller imorgon hos oss.

Skrivet av Terrabyte:

Hej CDON!
När kommer ni få in OCZ Vertex 3 Max IOPS SATA III 2.5" SSD 120GB i ert sortiment?
TerraByte

Nu finns den på hemsidan, borde dyka upp väldigt snart.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kommer vi se en "banner" eller skrivs det i denna tråd om det s.k. Augusti erbjudandet?

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Stort plus för CDON, riktigt snabb och trevlig support. Prissänkning på en produkt 2-3 dagar efter jag beställt, och jag fick utan problem betala det lägre priset! Inte ens tänkt på CDON tidigare som en återförsäljare av datorkomponenter, utan hellre böcker, spel, film o. dyl. men det verkar ju som att ni helt klart kommer kunna etablera er och bli riktigt starka där.

Visa signatur

Asus X870E-E - 9800X3D - 4080S - 64 GB DDR5 - NH-D15 G2 - Fractal North - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 Pro - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

Såg att ni lagt upp Corsair Force 3 Series F120 120GB till ett bra pris men om serienumret på produkten som ni anger stämmer "CSSD-F120GB3-BK" så är det produkten indragen av Corsair enligt deras forum här och skall returneras: http://forum.corsair.com/v3/showthread.php?t=95825

Kan kanske dubbelkolla att det är den modellen och om det är den kanske ni inte bör ha den uppe till försäljning.

Permalänk
Medlem

Hej CDON!

http://cdon.se/hemelektronik/mk_msi_z68a-gd65_%28b3%29_socket...

När kommer ni få in den nya versionen av det här moderkortet? Det kortet som har PCI express 3.0.
MSI Z68A-GD65 (Gen3), Socket-1155 heter den nya generationen.

Sen undrar jag om ni tänker ta in processorkylaren Corsair H100 Hydro Series?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Snälla, släng upp ett bra Swec-erbjudande på en spellaptop för ca 5000 kr! Vill ha något smidigare med mig på lan...:)

Om jag inte vinner tävlingen dvs... tack på förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon160366:

verkar som att den nya felfria versionen har samma betäckning, kolla på inet, webhallen, komplett, alla har samma betäckning på disken, och det står att det är den nya versionen, utan felet.

Ok, får hoppas det är den felfria varianten de har då.

Permalänk
Medlem

När skickar CDON.com iväg sina beställningar? T.ex. på inet.ses hemsida står det att om man beställer innan 17.00 så skickas beställningen samma dag, vad gäller hos cdon.com? :)!

Visa signatur

Intel core i5-3570k - Asrock z67 Extreme7 - 2x4gb Corsair low profile ddr3 - Samsung EVO 250GB - Intel 520 240gb ssd - GTX970 4GB - Define R4 Black - WD Black 1.5TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isty:

När skickar CDON.com iväg sina beställningar? T.ex. på inet.ses hemsida står det att om man beställer innan 17.00 så skickas beställningen samma dag, vad gäller hos cdon.com? :)!

Permalänk
Medlem

Tjena cdon!

Har ni SGS2 i lager? Jag beställde en i lördags och nu på tisdag förmiddag börjar det närma sig ett dygn med texten "Varorna packas" inne på min orderhistorik .. blir som bäst 3 arbetsdagar, det är inte riktigt "Bäst Pris - Snabbast Leverans - Bäst Service". Jag är ju toksugen på min nya leksak

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Hej CDON!

När kommer ni få in Corsair Vengeance internminnnen och D-Link DWA-556 nätverkskort i ert sortiment? Och när får ni Antec KÜHLER H2O 620 i lager igen.

TerraByte

Permalänk
Medlem

Hade sweclockers medlemmar 5% på datorkomponenter eller hur var det ??

Visa signatur

2500K | Asrock extreme 4 gen 3 | OCZ 1000W gold | 16Gb ram | EVGA GTX780 SC ACX | fractal design ARC | Intel 320 120gb | A-data 510 120gb | TrackIR | Saitek X65 HOTAS |

Flest saker när man dör vinner !!

Permalänk
Medlem

SWEC1108

Permalänk
Medlem

Hej, jag har lite samma fråga. Beställde precis ett MSI P67A-C45 B3. Undrar om det är den nya versionen eller den gamla som har problem med SATA 2.0?

För är de den gamla versionen så måste jag avboka den artikeln från ordern då Inet har den nya till ungefär samma pris.

http://cdon.se/hemelektronik/msi_p67a-c45_%28b3%29-14187897

Visa signatur

Dator (2025): Shark Great White - Gigabyte B650 Eagle AX Wifi, AMD Ryzen 7 9800X3D m. SharkGaming Bloodfreezer 360 vattenkylning, Kingston Fury Beast DDR5 6000MHz 2x32GB RAM, ASUS GeForce RTX 5080 TUF Gaming OC 16GB, KINGSTON NV3 2000GB M.2 2280 NVMe SSD, HYDRO K PRO 850W PSU 80+ Bronze, Windows 11. Chassi: Lian Li O11 Dynamic EVO White Monitor: Samsung 28" 4K LED U28E570D

Dator (2012): MSI P67A-C45 B3, Intel Core i5 2500K @ 3,3 Ghz, 16 GB Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz, MSI GTX 970 Gaming 4G, Samsung 850 EVO Series 500GB SSD, 4TB Seagate SATA2, Windows 10. Chassi: Define XL R2 Black Pearl. Monitor: Philips Brilliance 23" TFT Wide.

Permalänk
Medlem

Vill tacka CDON för snabb leverans! Skickade beställning torsdag 16:00 och hade ett sms om hämtning kl 12:00 på måndag förmiddag.
Mina saker var nerpackade bra, dock ett stort hål i kartongen som allt låg i! :S detta skyller jag INTE på CDON utan är säkerligen postens hantering!

Jag kommer fortsätta handla på CDON.

Permalänk
Medlem
Skrivet av luiga:

Hej, jag har lite samma fråga. Beställde precis ett MSI P67A-C45 B3. Undrar om det är den nya versionen eller den gamla som har problem med SATA 2.0?

För är de den gamla versionen så måste jag avboka den artikeln från ordern då Inet har den nya till ungefär samma pris.

B3 är "nya" och har inte problem med SATA-kontrollern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av luiga:

De äldre säljs ej längre. "B3" i namnet betyder också att det är den nya versionen.