CDON.com: Hemelektronik

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoleX:

Beställa lite delar igår kl 18 och redan idag lördag står det att de påbörjat packning, blir spännande att se hur snabba de är.

Då vet man ju att de jobbar på helgen med! Då kan de inte säga något annat. lol

Fråga 1: "När kommer mitt paket att finnas hos mig?"

Svar supporten: "Vi kan inte besvara detta, den ända informationen vi har ifrån lagret är att dom just nu ligger back med sina leveranser. "Packas" Betyder inte att dom packar samma paket i 60 timmar utan att din order ligger redo för packning men det finns ordar framför din, all detta på grund av deras överbelastning."

Jag tror de packar i 5 min resten av tiden verkar de ju leta efter tejp! lol

Fråga 2: "Om jag beställer en sak till när levereras det då?"

Svar supporten: "Om du lägger en ny beställning idag är det 1 - 5 leveransdagar som gäller"

Fem dagar kommer de inte kunna hålla med det först paketet. Tror inte det går fortare ju närmare jul man kommer heller!

Nästa gång jag skall handla blir det Komplett, Dustin, Inet eller så går jag in till Webhallen. webhallen har ju i stort sett samma pris som cdon men i en fysisk butik.

Visa signatur

Bitfenix Phenom M | i5 4670K | 8 GB Corsair 1600 CL9 LP | MSI Z87M m-ATX | Silverstone Strider Gold 750W | MSI 280X | Samsung SSD 840 EVO Basic 120GB | WD Red 3TB | Windows 8.1 | BenQ BL2400

Permalänk
Medlem
Skrivet av ATL:

Då vet man ju att de jobbar på helgen med! Då kan de inte säga något annat. lol

Fråga 1: "När kommer mitt paket att finnas hos mig?"

Svar supporten: "Vi kan inte besvara detta, den ända informationen vi har ifrån lagret är att dom just nu ligger back med sina leveranser. "Packas" Betyder inte att dom packar samma paket i 60 timmar utan att din order ligger redo för packning men det finns ordar framför din, all detta på grund av deras överbelastning."

Jag tror de packar i 5 min resten av tiden verkar de ju leta efter tejp! lol

Fråga 2: "Om jag beställer en sak till när levereras det då?"

Svar supporten: "Om du lägger en ny beställning idag är det 1 - 5 leveransdagar som gäller"

Fem dagar kommer de inte kunna hålla med det först paketet. Tror inte det går fortare ju närmare jul man kommer heller!

Nästa gång jag skall handla blir det Komplett, Dustin, Inet eller så går jag in till Webhallen. webhallen har ju i stort sett samma pris som cdon men i en fysisk butik.

CDON har bättre priser på nästa allt med marginal det är därför man handlar där. Dessutom har de bra ernjudanden, rabattkoder och frifrakt över 600kr. Komplett har dyrare produkter (oftast) och svin dyr frakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

CDON har bättre priser på nästa allt med marginal det är därför man handlar där. Dessutom har de bra ernjudanden, rabattkoder och frifrakt över 600kr. Komplett har dyrare produkter (oftast) och svin dyr frakt.

Men fördelen är att du får din julklapp till julafton istället för nästa år. Står på CDONs sid att man skall beställa innan den 21 för att få innan jul. Men med de nuvarande tiderna lär paketen tidigast dyka upp i mellandagarna.

Jag är villig att betala mycket mer om jag veta att jag får mina saker väl packade samt i tid.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av leafbranch:

CDON har bättre priser på nästa allt med marginal det är därför man handlar där. Dessutom har de bra ernjudanden, rabattkoder och frifrakt över 600kr. Komplett har dyrare produkter (oftast) och svin dyr frakt.

Frakten från komplett är varken julgrisbaserad eller speciellt dyr utan motsvarar väl vad posten tar ut för sina frakter för de med bättre avtal. Ingen fraktar gratis om du tror det. CDON måste ta ut fraktkostnaden på något sätt annars kommer de gå back till sist. Att de vill slå sig in på datormarkanden just nu innebär så klart att kunderna för närvarande får väldigt bra erbjudanden. Det är ju förstås väldigt trevligt så länge det varar!

Tillägg
Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

CDON har bättre priser på nästa allt med marginal det är därför man handlar där. Dessutom har de bra ernjudanden, rabattkoder och frifrakt över 600kr. Komplett har dyrare produkter (oftast) och svin dyr frakt.

Är inte Inet frakt fritt för sweclockers längre?

Med marginal vet jag inte. Nästan allt jag skulle ha till den nya dator hade samma pris som Webhallen. Valde bara cdon för sweclockers rabatten. Sen är väll ingen billigast på allt.

Sedan trodde jag att CDON var seriösa men de har ju bevisat motsatsen själva nu!

Visa signatur

Bitfenix Phenom M | i5 4670K | 8 GB Corsair 1600 CL9 LP | MSI Z87M m-ATX | Silverstone Strider Gold 750W | MSI 280X | Samsung SSD 840 EVO Basic 120GB | WD Red 3TB | Windows 8.1 | BenQ BL2400

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Frakten från komplett är varken julgrisbaserad eller speciellt dyr utan motsvarar väl vad posten tar ut för sina frakter för de med bättre avtal. Ingen fraktar gratis om du tror det. CDON måste ta ut fraktkostnaden på något sätt annars kommer de gå back till sist. Att de vill slå sig in på datormarkanden just nu innebär så klart att kunderna för närvarande får väldigt bra erbjudanden. Det är ju förstås väldigt trevligt så länge det varar!

Ja det blir ju en win-win situation, CDON sänker sina priser och erbjuder "frifrakt" varpå flera och fler kunder lämnar de övriga datorbutikerna till förmån för CDON. De övriga butikerna kommer då börja konkurrera mera för att dra åt sig kunderna samtidigt som CDON växer till sig och är en i mängden och kan börja konkurrera. När Komplett inser att de tappar fler o fler kunder så hoppas man ju på att de sänker sina priser

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ATL:

Är inte Inet frakt fritt för sweclockers längre?

Med marginal vet jag inte. Nästan allt jag skulle ha till den nya dator hade samma pris som Webhallen. Valde bara cdon för sweclockers rabatten. Sen är väll ingen billigast på allt.

Sedan trodde jag att CDON var seriösa men de har ju bevisat motsatsen själva nu!

Sa jag nåt om Inet?
Jag har köpt fler gånger av både Komplett, Webhallen, Inet.
Webhallen är nästa aldrig billigare än CDON på de produkter jag har kollat och samt inga jätte erbjudande.
Inet har nästa aldrig billigaste prylarna med de har bra priser och frifrakt samt har dom haft de grejer jag vill ha.

Ett enkelt val, kan man vänta ~ 4-6 dagar för att få de saker du vill ha marginellt billigare så gör man det. Om inte så tror jag komplett är ännu snabbare leverans än Inet men dealbreakern för mig har varit fraktavgiften.

Permalänk
Medlem

Hmm Beställde SteelSeries Siberia V2 Fullsize - White dryga timmen efter att luckan gick att öppna men har fortfarande inte hänt något med min order? =(
Säg inte att dom kommer EFTER jul, vore verkligen risigt imo!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Träpuben:

Hmm Beställde SteelSeries Siberia V2 Fullsize - White dryga timmen efter att luckan gick att öppna men har fortfarande inte hänt något med min order? =(
Säg inte att dom kommer EFTER jul, vore verkligen risigt imo!

Jag beställde SteelSeries Siberia V2 Fullsize 00:30 på torsdagen
Det har alltså gått 2 dagar för på helger händer det inget så jag tror den skickas på måndag och förhoppningsvis har man den på tisdag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Sa jag nåt om Inet?

Nej förlåt det var mer menat som en fråga angående fri frakt det är helt riktigt att inet blivit dyrare men de har bra mycket bättre service samt fysiska butiker vilket är ett stort plus om man bor i närheten.

Skrivet av leafbranch:

Webhallen är nästa aldrig billigare än CDON på de produkter jag har kollat och samt inga jätte erbjudande.

Jag sa inte billigare utan i stort sett samma pris. Man går in i deras butik. 5 minuter senare har man varorna i handen! Lättare om det är fel på någon vara än att vänta timtals på svar från cdons otrevliga support.

Skrivet av leafbranch:

Ett enkelt val, kan man vänta ~ 4-6 dagar för att få de saker du vill ha marginellt billigare så gör man det.

Där säger jag inte emot dig alls, om bara CDON kunde vara så vänliga och erkänna att de har en veckas leveranstid. Istället för 1-2 dagar som det står nu. Säger de sex dagars leverans tid till mig blir jag ju bara positivt överaskad om paketet dyker upp efter två dagar.

Visa signatur

Bitfenix Phenom M | i5 4670K | 8 GB Corsair 1600 CL9 LP | MSI Z87M m-ATX | Silverstone Strider Gold 750W | MSI 280X | Samsung SSD 840 EVO Basic 120GB | WD Red 3TB | Windows 8.1 | BenQ BL2400

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Jag beställde SteelSeries Siberia V2 Fullsize 00:30 på torsdagen
Det har alltså gått 2 dagar för på helger händer det inget så jag tror den skickas på måndag och förhoppningsvis har man den på tisdag.

Så sant, men beställde lite leksaker till brorsbarnen (Iof skickades dom via Lekmera tydligen, även fast det var från CDON) och dom kom före därför jag blev lite fundersam! Försöker att ha tålamod över julen (Måste vara många som beställer XD) men går fasiken inte!

Permalänk
Skrivet av Träpuben:

Hmm Beställde SteelSeries Siberia V2 Fullsize - White dryga timmen efter att luckan gick att öppna men har fortfarande inte hänt något med min order? =(
Säg inte att dom kommer EFTER jul, vore verkligen risigt imo!

Stod ju leveranstid 3-6 dagar om jag inte minns helt fel, så ta´t lugnt bara

Permalänk

Dem kan aldrig förklara varför det tar sådan tid,liksom 4-5 dagar för att en sak ska läggas i låda o packas,sånt gör vi på max 5 minuter o paketet är iväg på vårat jobb. Riktigt dåligt är det, känns som om dem har ett lager i polen, som går via helsingborg o sen till kunden....

Visa signatur

| AMD PPHENOM 2 X6 1100T BLACK EDITION | ASUS FORMULA V | ASUS nVidia GTX580 1536MB PCI-E x 2 | 16GB CORSAIR 4GB CL9 1866Mhz DOMINATOR | INTEL X25-M 80GB SSD | ANTEC POWERSUPPLY HIGH CURRENT GAMER 900W |

Permalänk
Medlem

hje, cdons rabattkod ''SWECNOV'' vill inte funka för mig. några tips?

Permalänk

fick mina saker igår efter jag beställt dem söndagen innan. Allt var välpackat men posten hade typ huggit på lådan med en yxa eller något sådant..Är dock rätt nöjd priset var så pass lågt.

Visa signatur

MSI Z68-GD65 Gen3| Intel Core i5 2500K@4.4ghz| 8GB Corsair Vengeance Blue| Corsair 650D| Corsair GS 800| Asus GTX 580 Matrix Platinum @ 920ghz| Corsair H100

Permalänk
Medlem
Skrivet av vladdeboii:

fick mina saker igår efter jag beställt dem söndagen innan. Allt var välpackat men posten hade typ huggit på lådan med en yxa eller något sådant..Är dock rätt nöjd priset var så pass lågt.

Beställde samma dag, inte fått mina grejor än... börjar kännas klent med endast 120gb! Måste prioritera vad som ska finnas på datorn.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av emiben:

hje, cdons rabattkod ''SWECNOV'' vill inte funka för mig. några tips?

Notera att koden gäller bara en gång per kund. Annars kan den vara slut..

Permalänk
Medlem

Snabb fråga: När beräknar ni att få in SanDisk Sansa Clip+ 8GB (http://cdon.se/hemelektronik/sandisk_sansa_clip%2b_8gb_-_blac...) i lager igen?

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tänker bara påpeka det olämpliga en gång, att anställda hos CDONs konkurrenter försöker sälja saker i den här tråden.

*Inlägg raderade*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Tjena!

Någon som har koll på om dom här erbjudandena funkar på cdon.no?

Permalänk

Vad är rabattkoden, den funkar ju ej ?

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasnore:

Tjena!

Någon som har koll på om dom här erbjudandena funkar på cdon.no?

Prova ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av wartech:

Vad är rabattkoden, den funkar ju ej ?

" swecnov "

Den funkar bara till utvalda datorkomponenter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AcesHigh6:

Stod ju leveranstid 3-6 dagar om jag inte minns helt fel, så ta´t lugnt bara

Jo så sant, är så van att det tar 1-2 arbetsdagar (Och ska jag vara ärlig kollade jag aldrig på leveranstiden (A)) :3
Fick ett mail där det stod att den var postad <3 CDON rules!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Träpuben:

Jo så sant, är så van att det tar 1-2 arbetsdagar (Och ska jag vara ärlig kollade jag aldrig på leveranstiden (A)) :3
Fick ett mail där det stod att den var postad <3 CDON rules!

Samma här! Hoppas man får den på måndag då

Permalänk

Någon som vet om swec erbjudandet gäller på den finska sidan cdon.fi ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Skrivet av Träpuben:

Jo så sant, är så van att det tar 1-2 arbetsdagar (Och ska jag vara ärlig kollade jag aldrig på leveranstiden (A)) :3
Fick ett mail där det stod att den var postad <3 CDON rules!

Kan ju vara bra att ha koll på detaljerna innan man börjar bli orolig

Mitt packas...

Permalänk
Avstängd

Beställde en film klockan 21 i fredags och fick precis sms från posten där som skriver att ett brev är på väg till mig.

Så den långa packningstiden verkar bara gälla elektronik.

Permalänk
Skrivet av trollhattan:

Beställde en film klockan 21 i fredags och fick precis sms från posten där som skriver att ett brev är på väg till mig.

Så den långa packningstiden verkar bara gälla elektronik.

Verkar som de. beställde en bärbar igår och står idag att den packas, fast det är la inte så mkt att packa

Visa signatur

Fractal Design Define R6 | Asus ROG Strix B450-F Gaming | Ryzen 5 2600x | Ballistix Sport LT DDR4 16GB | Geforce RTX 3060 ti | OCZ 750w 80 Plus | OCZ Agility 3 -WD Green 1TB | AOC 24" 144Hz |

Permalänk

Såg att ni hade sänkt priserna på MSI's laptops Men vart har MSI GT780R-408NE tagit vägen? Den har ett GTX560M-grafikkort istället för 555M som sitter i den 780R som är med i erbjudandet.

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air