Permalänk

Hoppas att min bärbara som man har beställt kommer denna vecka (står att den packas). då den ingick i "Levereras innan Jul". Men bara att hoppas på det bästa.

Visa signatur

Fractal Design Define R6 | Asus ROG Strix B450-F Gaming | Ryzen 5 2600x | Ballistix Sport LT DDR4 16GB | Geforce RTX 3060 ti | OCZ 750w 80 Plus | OCZ Agility 3 -WD Green 1TB | AOC 24" 144Hz |

Permalänk

Typiskt att de höjt priset på GT780 med ca 1500kr bara för att jag skulle lägga beställningen nu när jag fått cash, aja får skylla mig själv Hoppas ni har fler såna här erbjudanden med mycket produkter! Får ni i ordning leveranserna och regelbundna erbjudanden så tror jag att CDON.com kan bli årets datorbutik 2012

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem
Skrivet av Supermotard:

Typiskt att de höjt priset på GT780 med ca 1500kr bara för att jag skulle lägga beställningen nu när jag fått cash, aja får skylla mig själv Hoppas ni har fler såna här erbjudanden med mycket produkter! Får ni i ordning leveranserna och regelbundna erbjudanden så tror jag att CDON.com kan bli årets datorbutik 2012

Skickades från m.sweclockers.com

Kommer aldrig att ske så länge deras supportavdelning är trasig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Tänkte returnera en produkt till CDON och utnyttjar då "ångerrätten".

Ser i deras vilkor följande;
"Tänk på att du ansvarar för returförsändelsen och att den når oss oskadd!"

Hur F*N kan CDON anse att jag ansvarar för att den anländer oskadd när det är Posten som kommer frakta den!?

Precis som Cdon ansvarar för varan till dig ansvarar du för varan till dem.
Inget konstigt med det.

Permalänk
Medlem

frågan är vad cdon tänkte när de gjorde den här tråden... de verkar då inte vilja svara på några frågor..

Visa signatur

▪ 2500K @ 3,3 GHz - Sabertooth p67 - 8 GB 1600Mhz - 8800gt (7970inc) - 120 GB intel 320 + 500 GB WD black
▪ HP Probook 6450

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Tänkte returnera en produkt till CDON och utnyttjar då "ångerrätten".

Ser i deras vilkor följande;
"Tänk på att du ansvarar för returförsändelsen och att den når oss oskadd!"

Hur F*N kan CDON anse att jag ansvarar för att den anländer oskadd när det är Posten som kommer frakta den!?

De menar att om den går sönder under frakt kommer inte de att ta på sig den kostnaden. Du fixar med frakten, så du får kontakta posten och be om kompensering om den gick sönder. De menar nog även att du måste packa den så att varan når de oskadd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

De menar att om den går sönder under frakt kommer inte de att ta på sig den kostnaden. Du fixar med frakten, så du får kontakta posten och be om kompensering om den gick sönder. De menar nog även att du måste packa den så att varan når de oskadd.

Fattade det, tyckte bara det var skumt formulerat.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk

Hur lång tid tar det att packa ner varor?
Ta bara varan och lägg in den i en kartong eller något och tejpa igen och skicka det för fan.
Jävligt tråkigt att man ska behöva se att det står packas i flera dagar...
Trots att ni har jätte bra priser så räcker inte det, ni får helt enkelt anställa fler eller lära era anställda hur man packar ner varor.

Visa signatur

Bärbar dator: Dell XPS 9370

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415

Permalänk
Medlem
Skrivet av shadowjolt:

Ta bara varan och lägg in den i en kartong eller något och tejpa igen och skicka det för fan.
Trots att ni har jätte bra priser så räcker inte det, ni får helt enkelt anställa fler eller lära era anställda hur man packar ner varor.

Ja eller att inte släppa saker för "packning" så att folk tror att de packas i flera dagar.

Jag beställde saker sent i fredags först från cdon.se sedan från inet.se till en början såg det ut som att cdon skulle ta hem det eftersom de ändrade status till packas redan i lördag, men idag måndag fick jag 2 kollinr från inet där de har skickat iväg mina saker och de sorteras redan i göteborg enligt posten.

Kan väl säga att inet hade restnoterat ena saken så antagligen skickade de 1 kolli direkt från huvudlagret och ännu 1 från butik? för att snabba på processen

1-0 till Inet hittils vad det gäller frakten.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Skrivet av RoleX:

Ja eller att inte släppa saker för "packning" så att folk tror att de packas i flera dagar.

Jag beställde saker sent i fredags först från cdon.se sedan från inet.se till en början såg det ut som att cdon skulle ta hem det eftersom de ändrade status till packas redan i lördag, men idag måndag fick jag 2 kollinr från inet där de har skickat iväg mina saker och de sorteras redan i göteborg enligt posten.

Kan väl säga att inet hade restnoterat ena saken så antagligen skickade de 1 kolli direkt från huvudlagret och ännu 1 från butik? för att snabba på processen

Jag vill faktiskt gärna veta vad som händer eftersom det är omöjligt att varor kan packas så segt.
Jag skulle vilja att cdon skriver sanningen istället för att luras...
Ändras inte statusen för det jag köpt imorgon blir det allra sista gången jag beställer något från cdon, betalar hellre den lilla summan mer till inet.

Visa signatur

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415

Permalänk
Medlem
Skrivet av shadowjolt:

Seriöst... Om du tänker efter lite vad det är för datum som med stormsteg närmar sig så kanske du inser att en av Sveriges största nätbutiker kanske har lite att göra för tillfället.

Permalänk
Medlem

Man ska ju plocka varorna på lagret också. Jag antar att det ingår i att packa ner dem i en låda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsyCor:

Seriöst... Om du tänker efter lite vad det är för datum som med stormsteg närmar sig så kanske du inser att en av Sveriges största nätbutiker kanske har lite att göra för tillfället.

Om du tänker efter lite så inträffar julen varje år, och en av Sveriges största nätbutiker kanske borde hyra in extra personal alternativt ändra så att det inte står 1-3 dagars frakttid.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Skrivet av PsyCor:

Jag förstår det men grejen är att jag vill veta vad som händer, det står att varorna packas men det gör de verkligen inte.
Och står det att det kan ta 1-3 dagar så förväntar jag mig att jag får det jag beställt inom åtminstone 5dagar.

Visa signatur

Permalänk

Deras datasystem eller vad dem nu använder (springpojkar) kanske, så händer det inte med i plock, saker som står packas kan redan vara på ditt ombud har jag fått höra men vettifan om de stämmer.. tror inte de finns någon som plockar o leverar så segt, (trots det har cdon flera lager och det är komponentlagret som segar), borde man inte veta det som sveriges största nätbutik..ta in bemanning så att de täcker upp. vissa kanske ska åka iväg, då måste varorna komma in i tid. funkar inte o beställa på torsdag o få det torsdagen efter..

Visa signatur

| AMD PPHENOM 2 X6 1100T BLACK EDITION | ASUS FORMULA V | ASUS nVidia GTX580 1536MB PCI-E x 2 | 16GB CORSAIR 4GB CL9 1866Mhz DOMINATOR | INTEL X25-M 80GB SSD | ANTEC POWERSUPPLY HIGH CURRENT GAMER 900W |

Permalänk

Beställde en SSD igår, står nu som "Varorna packas". Efter vad jag har läst undrar jag om jag får se mitt paket innan jul.
Det känns som att de borde anställa fler vid denna hektiska tid.

Permalänk
Medlem

Idag hände nånting, "Packas"
Hoppas på att det hinner fram innan fredag åtminstone!

Permalänk

9/12

Skrivet av CDON.COM:

Hej,

Beklagar att era leveranser tar längre tid. Vi har full bemanning på lagret och vi hoppas på att vara ikapp i början på nästa vecka. Tyvärr så kan jag inte prioritera någon order hur mycket jag än vill. Jag ber dem som har haft statusen packas mer än 5 arbetsdagar, att ni pm:ar mig så skall jag undersöka saken. Jag lovar inga mirakel men ska göra mitt bästa för er. När ni Pm:ar så skicka med ert ordernummer. /Andreas

15/12

Skrivet av CDON.COM:

Hej,

Detta gäller fortfarande, så har ni saker som fortfarande packas i mer än 5 dagar, släng iväg ett PM till mig.

/Andreas

Verkar va svårt att komma ikapp, beställde datorkomponenter från 7 webbutiker 16/12, 3 har jag fått från, från 3 andra är det skickat, från CDON har jag inte hört något sedan orderbekräftelsen 16/12, Varorna packas, senast uppdaterad 2011-12-16 står det i orderhistoriken bara.

Nu vet jag ju att det tar lite extra tid från CDON eftersom jag följt den här tråden ett tag.

Dags för en uppdatering Andreas, hur går det med lagret?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Korvbertil:

Jag jobbar själv på CDON:s lager för spel, film, musik och konsoler. Vi dröjer väldigt sällan mer än ett par timmar med ordrar, ibland kan det dröja en arbetsdag innan det skickas, men det är ju beroende på när beställningen läggs.

CDON:s lager för elektronik å andra verkar betydligt långsammare...

Nej det verkar verkligen inte vara några som klagar på film och musik lagret. Ni har väll erat lager i Borås. Postorder är ju eran grej.

Skrivet av annamattias:

Min bärbara som jag beställde den 17:e har fortfarande statusen: Varorna packas.

Du kan nog vänta ett tag till! Jag beställde den 13:e och allt fanns i lager, Gissa vad jag fortfarande gör.

Skrivet av Eolair:

Packas sedan i torsdags... måste vara riktigt proffsig inslagning det!

De som fått sina paket säger annat

Skrivet av frillan125:

Förhandsbokade swtor i lördagsnatt, stod att pre access kod ingår och mailas inom 24 timmar. Jag har fortfarande inte fått en kod och jag har nu valt att avbeställa spelet från er då ordern inte ens har blivit behandlad än. Tänker inte sitta utan spel på tisdag kväll!

En kompis gick in om webhallen i Malmö och bokade ett ex på plats och skrev in sin mail, hade pre access kod när han kom hem.
En annan köpte via origin och fick pre access mailat tillsammans med vanliga cd nyckeln.

Nu bryr jag mig inte så mycket om pre access då det knappast är lönt nu men att ni skriver något som ni inte uppfyller är enbart irriterande, hade jag vetat detta hade jag köpt via origin, webhallen, elgiganten etc.

Att de inte håller vad de lovar är det som suger. De verkar ju inte ens försöka öka takten. De har ju ändå haft många dagar på sig att ta in extra personal och även att ta ut övertid på helgen. Det är ju inte rymdforskning de syslar med!

Skrivet av aluminium:

Kommer aldrig att ske så länge deras supportavdelning är trasig

Nej CDON blir nog aldrig årets datorbutik. Inte så länge de har en suport som man inte kan prata med. Utan bara kontakta via websidan med flera timmars fördröjning.

Till alla er som inte insett det så byter de till varaorna packas för att man inte skall kunna avbeställa eller ändra i ordern. Riktig snyggt!

Visa signatur

Bitfenix Phenom M | i5 4670K | 8 GB Corsair 1600 CL9 LP | MSI Z87M m-ATX | Silverstone Strider Gold 750W | MSI 280X | Samsung SSD 840 EVO Basic 120GB | WD Red 3TB | Windows 8.1 | BenQ BL2400

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoleX:

Citerar mig själv, Mitt paket är nu POSTAD av cdon, vi får se vilken av butikerna som hinner leverera sakerna först.

1-1 i matcher

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Skrivet av RoleX:

Citerar mig själv, Mitt paket är nu POSTAD av cdon, vi får se vilken av butikerna som hinner leverera sakerna först.

1-1 i matcher

Mitt är postat nu också

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av shadowjolt:

Mitt är postat nu också

Har du fått någon paketavi?, ingen panik från min sida iaf, så länge paketet verkligen är postan så bör man få den innan veckan är slut om inte posten trollar bort den.

Visa signatur

Permalänk

Jag fick kollinummer av CDON igår, men det fungerar fortfarande inte att spåra paketet. Lite drygt, fungerar CDONs kollinummer som de ska?

Permalänk
Skrivet av RoleX:

Har du fått någon paketavi?, ingen panik från min sida iaf, så länge paketet verkligen är postan så bör man få den innan veckan är slut om inte posten trollar bort den.

Nej, det står endast på deras sida att mitt paket har postats och inget mer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Du menar att du aldrig fått filmer levererade på 2-3

Nix, beställer jag en lör eller nåt brukar dom trilla ner till nästkommande helg, runt tor/fre.
Beställer bara från cdon när jag inte har bråttom att få hem något.

Vill jag ha dagen efter leverans så kör jag discshop, alltid fått mina filmer dagen efter oavsett hur mycket man beställt inom deras sist minut tid.

Vet hur folk jobbar på lagret om det är samma stil som när jag jobbade där.
Stora beställningar ville folk inte ta pga hålla sin statistik uppe med många ordrar per dag.
Samt när man tog ordrar kunde man ta 5-10 st åt gången, men då har man inter bråttom och få iväg då statistiken ser bra pga många ordrar fixade.

Skrivet av RoleX:

1-1 i matcher

Då förblir set 1-1 då varken inet eller cdon kan rå över posten som levererar
Om nu inte dom har börjat med personlig leverans till dig

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Då förblir set 1-1 då varken inet eller cdon kan rå över posten som levererar
Om nu inte dom har börjat med personlig leverans till dig

Ja nu står det verkligen 1-1, fick precis kollinr av cdon.se

Det roliga är att de bokade frakt redan "19 dec kl 08:52". Men först nu 20:4x fick jag kollinr.

Jag har absolut ingenting att klaga på hos cdon just nu faktis, min leverans har gått supersnabbt. Lider med er som ännu inte fått era saker där det dröjjt flera dagar/1 vecka.

Räknar kallt med att alla mina fina paket redan imorgon finns hos mig :).

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av RoleX:

Ja nu står det verkligen 1-1, fick precis kollinr av cdon.se

Det roliga är att de bokade frakt redan "19 dec kl 08:52". Men först nu 20:4x fick jag kollinr.

Jag har absolut ingenting att klaga på hos cdon just nu faktis, min leverans har gått supersnabbt. Lider med er som ännu inte fått era saker där det dröjjt flera dagar/1 vecka.

Räknar kallt med att alla mina fina paket redan imorgon finns hos mig :).

Cdon verkar ta igen nu
Jag har fått kollid nu och jag har heller inte något att klaga på eftersom det går jätte snabbt.
Men cdon skulle kunna ändra så att det inte står packas flera dagar, då skulle det vara jätte grymt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Beställde en massa datorkomponenter 10 december via snabbkassa, ännu inte fått något mail om att dom ska ha skickats som det står att man ska få. Drog iväg ett mail till supporten idag och hoppas VERKLIGEN att mina saker kommer innan julafton.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shadowjolt:

Cdon verkar ta igen nu
Jag har fått kollid nu och jag har heller inte något att klaga på eftersom det går jätte snabbt.
Men cdon skulle kunna ändra så att det inte står packas flera dagar, då skulle det vara jätte grymt

Ja ett tips till CDON är att ha lite flera statusar

Beställning bekräftad -- "Ordern mottagen och godkänd"
Beställning släppt för packning --- "Redo att packas"
Beställning Packas -- "Nu packas det"
Beställning Skickad -- "Så fort gubbarna packat ordern och försatt den med kollinr, så får den denna statusen,varpå kollinummer bör dyka upp automatiskt på hemsidan.

Visa signatur