Gammal Dell Inspiron 9300 - Linksys wrt610n ver.2 Funkar ej

Permalänk

Gammal Dell Inspiron 9300 - Linksys wrt610n ver.2 Funkar ej

Hej!

Jag försöker förtvivlat få min gamla Dell Inspiron 9300 att köra trådlöst med min nya Linksys wrt610N Ver.2

Det funkar utan problem med min HP Elitebook, men när jag försöker med min Dell så stöter jag på problem

Om jag kör direkt genom windows start -> anslut till - trådlöst nätverk
så hittar den ingen trådlös anslutning överhuvudtaget.
Om jag försöker reparera "trådlös nätverksanslutning" så säger den att det inte går att lösa och att jag ska kontakta personen som är ansvarig för nätverket.
Vilket är jag själv.

Om jag använder mig av programvaran som ligger på CD-skivan jag fick när jag köpte Routern, så hittar den linksys men den hittar inga inställningar och därför kommer jag inte längre.

Jag kan inte heller skriva in vanliga bokstäver i lösenordsfälten, endast siffror, och för att ta mig förbi detta var jag tvungen att använda mig av Copy&Paste genom första delarna.
Jag kan däremot inte använda det lösenordet som jag använde med min HP elitebook... då säger den inget, den tar bara inte emot det.

Kan som max skriva in 8 bokstäver/siffor
men lösenordet jag använde med min HPelitebook (som funkade utan problem) är på 26 bokstäver/siffror

Någon som har en aning om vad jag kan göra?

Jag har kollat drivrutiner och datorn säger att det är senaste, jag har också provat felsöka, men det ville inte funka ordentligt (Se ovan.)

Har jag missat något tydligt? eller är det kanske fel på Routern?
är datorn för gammal?

/
Dell Inspiron 9300
Windows XP SP2

Visa signatur

i7 930 @ 2,8 Ghz - 6GB Corsair 1333 Mhz DDR3 - Asus P6X58D PREMIUM - XFX Radeon HD5870 - Corsair HX 850W 80+ - 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 - 1TB Samsung Spinpoint F3 - InWin Maelstrom