htc decire eller htc decire HD

Permalänk
Avstängd

htc decire eller htc decire HD

skall ha en telefon till 28:e oktober(i år givetvis). jag har tänkt mig htc desire + telia max 25. men frågan är: nu när htc desire HD kommer ut, är det värt att köpa en dyrare lur.

jag kan tänka mig att binda mig i 24 månader via ett abonnemang om man faktiskt vinner några större summor på det hela. jag var i en teliabutik och då fick man en htc desire för 4800kr om man band sig med max 25 i 24 månader, altså 500 kr dyrare än vad den kostar på all-teknik.


1 - vad är mest prisvärt, desire eller desire HD.
2 - finns det NÅGOT abonnemang värt att binda telefonen med?

Visa signatur

dator: amd phenom 965 C3 3616mhz. gigabyte 5850 @ 826MHZ. 4 GB xms3 ram 9-7-7-20. Gigabyte GA-790XTA-UD4. corsair TX 650W 80+. benq 2222hdl. logitech s220 speakers. 640GB Western Digital Caviar Blue SATA II. logitech. Logitech Deluxe 250 Keyboard Svart OEM.
os: genuine windows 7 ULTIMATE 64 bit + alla viktiga updateringar
Mobil: htc desire HD + telia max 25

Permalänk

Köp telefonen kontant så slipper du stå där och betala 200kr i månaden i 12 månader när du antingen tappat bort luren eller att du gjort sönder den :).

Permalänk
Medlem

Tappa bort eller förstöra något för 5500kr är väl inte så smart det heller.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mr.reichel:

Köp telefonen kontant så slipper du stå där och betala 200kr i månaden i 12 månader när du antingen tappat bort luren eller att du gjort sönder den :).

JO. det är det jag är inne på. telenor hade ett erbjudande om att man betalade 249kr i månaden för telefånen+obegränsat surf upp till 1 Mbps, fast då tillkom det om man ringde eller skickade sms.

altså är det i så fall bättre att köpa telefånen kontant och ta telia max 25 och där man fick 3000 fria sms och upp till 6mbps i surf för 99 kr i månaden.

Visa signatur

dator: amd phenom 965 C3 3616mhz. gigabyte 5850 @ 826MHZ. 4 GB xms3 ram 9-7-7-20. Gigabyte GA-790XTA-UD4. corsair TX 650W 80+. benq 2222hdl. logitech s220 speakers. 640GB Western Digital Caviar Blue SATA II. logitech. Logitech Deluxe 250 Keyboard Svart OEM.
os: genuine windows 7 ULTIMATE 64 bit + alla viktiga updateringar
Mobil: htc desire HD + telia max 25

Permalänk

Men tappar man en telefon man betalat 5500kr eller "kommer" att betala 5500kr för är en stor skillnad. För då måste du ju ha en ny telefon och måste då betala för två telefoner men kan bara använda en telefon. Och det är ju kul!

Ah jag skulle kört på att casha luren och sen ta abonnemanget :).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mr.reichel:

Men tappar man en telefon man betalat 5500kr eller "kommer" att betala 5500kr för är en stor skillnad. För då måste du ju ha en ny telefon och måste då betala för två telefoner men kan bara använda en telefon. Och det är ju kul!

Ah jag skulle kört på att casha luren och sen ta abonnemanget :).

"5500kr" tycker du att jag skall ta htc desire hd då?

Visa signatur

dator: amd phenom 965 C3 3616mhz. gigabyte 5850 @ 826MHZ. 4 GB xms3 ram 9-7-7-20. Gigabyte GA-790XTA-UD4. corsair TX 650W 80+. benq 2222hdl. logitech s220 speakers. 640GB Western Digital Caviar Blue SATA II. logitech. Logitech Deluxe 250 Keyboard Svart OEM.
os: genuine windows 7 ULTIMATE 64 bit + alla viktiga updateringar
Mobil: htc desire HD + telia max 25

Permalänk
Medlem

Jag säger vanliga desire om du inte vill ha den bättre kameran som finns i HD:n.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av vitamin:

Jag säger vanliga desire om du inte vill ha den bättre kameran som finns i HD:n.

kamaren spelar inte ås stor roll för mig faktiskt.

Visa signatur

dator: amd phenom 965 C3 3616mhz. gigabyte 5850 @ 826MHZ. 4 GB xms3 ram 9-7-7-20. Gigabyte GA-790XTA-UD4. corsair TX 650W 80+. benq 2222hdl. logitech s220 speakers. 640GB Western Digital Caviar Blue SATA II. logitech. Logitech Deluxe 250 Keyboard Svart OEM.
os: genuine windows 7 ULTIMATE 64 bit + alla viktiga updateringar
Mobil: htc desire HD + telia max 25

Permalänk
Medlem

Jag är också inne på att skaffa ny mob. o du är inte ensam om att va intresserad av Desire o DHD. De ända som skulle göra att jag skulle ta DHD över Desire är attdet inte är säkert att Desire får de nya HTC Sense. Utöver det är det annars bara den sjukt grymma byggkvaltén på DHD, aluminiumskal = dregel.

De andra grejerna som bättre grafikmotor, lite mer megapixel och dubbla led flash tycker inte jag är viktigt. just my opinion.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lelle91:

De andra grejerna som bättre grafikmotor, lite mer megapixel och dubbla led flash tycker inte jag är viktigt. just my opinion.

min åsikt:
fler megapixlar = helt oväsentligt
bättre grafikmotor = viss betydelse
bättre byggkvalitet = stor betydelse

den enda fördelen med många megapixlar är väl att man kan klippa ut en liten del av bilden och ändå få bra kvalitet?

Visa signatur

dator: amd phenom 965 C3 3616mhz. gigabyte 5850 @ 826MHZ. 4 GB xms3 ram 9-7-7-20. Gigabyte GA-790XTA-UD4. corsair TX 650W 80+. benq 2222hdl. logitech s220 speakers. 640GB Western Digital Caviar Blue SATA II. logitech. Logitech Deluxe 250 Keyboard Svart OEM.
os: genuine windows 7 ULTIMATE 64 bit + alla viktiga updateringar
Mobil: htc desire HD + telia max 25

Permalänk
Medlem

Plus dubbla leds, lyser upp mycket bättre än bara en.

Visa signatur

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame

Permalänk
Skrivet av adolf512:

min åsikt:
fler megapixlar = helt oväsentligt
bättre grafikmotor = viss betydelse
bättre byggkvalitet = stor betydelse

den enda fördelen med många megapixlar är väl att man kan klippa ut en liten del av bilden och ändå få bra kvalitet?

Då gillar du nog desire HD för den har unibody chassie helt i alu. precis som legend, så den lär kännas väldigt solid.

Vanliga desire börjar bli lite gammal, dåligt med minne att installera apps på osv. Även om 2.2 har stöd för apps2sd så är det många apps som det ej funkar med.

Permalänk
Medlem

Desire HD, Desire (har en själv) är en jättebra mobil med den har vissa brister och DHD åtgärdar alla dessa (tänker främst på digitizern och grafikprestandan)

Permalänk
Avstängd

det som fet lutar mot nu är:

-htc desire HD
-telia max 25

då telia max 25 är ett väldigt förmånligt abonnemang så får man inte mycket rabatt på telefonen om man binder sig. jag tänker därför köpa telefonen kontant för att sedan ta telia max 35 och då kunna byta abonnemang(även om jag inte tror att jag kommer köpa ny mobil eller ta ett annat abbonemang inom 24 månader)

Visa signatur

dator: amd phenom 965 C3 3616mhz. gigabyte 5850 @ 826MHZ. 4 GB xms3 ram 9-7-7-20. Gigabyte GA-790XTA-UD4. corsair TX 650W 80+. benq 2222hdl. logitech s220 speakers. 640GB Western Digital Caviar Blue SATA II. logitech. Logitech Deluxe 250 Keyboard Svart OEM.
os: genuine windows 7 ULTIMATE 64 bit + alla viktiga updateringar
Mobil: htc desire HD + telia max 25

Permalänk
Medlem

1. Kolla vilken telefon du vill ha.
2. Kolla vilket abonnemang du vill ha.
3. Bind utan förhöjd månadsavgift.

Fast du får inte ut särskilt mycket av att binda ett Max 25. Fördelen är att själva abonnemanget är rätt trevligt. Bind inte surftjänsten, det är lite småkorkat att göra eftersom du troligen kommer vilja ändra den en smula under årens lopp.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av darkmoon:

1. Kolla vilken telefon du vill ha.
2. Kolla vilket abonnemang du vill ha.
3. Bind utan förhöjd månadsavgift.
Fast du får inte ut särskilt mycket av att binda ett Max 25. Fördelen är att själva abonnemanget är rätt trevligt. Bind inte surftjänsten, det är lite småkorkat att göra eftersom du troligen kommer vilja ändra den en smula under årens lopp.

att man inte skall binda med förhöjd månadsavgift har jag insett. däremot så kommer jag kolla hurvida man kan vinna på att binda telia max 25.

först måste jag iallafall bestämma mig mellan desire och desire HD. jag får kolla hur priserna utvecklas.

Visa signatur

dator: amd phenom 965 C3 3616mhz. gigabyte 5850 @ 826MHZ. 4 GB xms3 ram 9-7-7-20. Gigabyte GA-790XTA-UD4. corsair TX 650W 80+. benq 2222hdl. logitech s220 speakers. 640GB Western Digital Caviar Blue SATA II. logitech. Logitech Deluxe 250 Keyboard Svart OEM.
os: genuine windows 7 ULTIMATE 64 bit + alla viktiga updateringar
Mobil: htc desire HD + telia max 25

Permalänk
Medlem
Skrivet av adolf512:

att man inte skall binda med förhöjd månadsavgift har jag insett. däremot så kommer jag kolla hurvida man kan vinna på att binda telia max 25.

först måste jag iallafall bestämma mig mellan desire och desire HD. jag får kolla hur priserna utvecklas.

Man drar av upp till 400 kr beroende på hur lång bidningstiden är. That's it. Mer får du inte. Ingenstans.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av darkmoon:

Man drar av upp till 400 kr beroende på hur lång bidningstiden är. That's it. Mer får du inte. Ingenstans.

inte med ett vettigt abonnemang såsom telia max 25.(man får väl typ 200-300 kr)

sen får man rätt mycket rabatt om man binder en desire hd med telenor(man betalar 4080kr för telefånen). fast då tillkommer det om man sms:ar, bredbandet ligger bara <1 Mbps och, dess utom fick telenor inte värdens bästa omdömen på prisjakt(2 av 10). det var en som fick ett saldo på 50 000 kr och sådana saker..en fick betala för att telenor gjorde fel..

inte att tänka på med andra ord.

sen får jag se om det följer med ett vettigt SD kort eller om man måste köpa till det.

Visa signatur

dator: amd phenom 965 C3 3616mhz. gigabyte 5850 @ 826MHZ. 4 GB xms3 ram 9-7-7-20. Gigabyte GA-790XTA-UD4. corsair TX 650W 80+. benq 2222hdl. logitech s220 speakers. 640GB Western Digital Caviar Blue SATA II. logitech. Logitech Deluxe 250 Keyboard Svart OEM.
os: genuine windows 7 ULTIMATE 64 bit + alla viktiga updateringar
Mobil: htc desire HD + telia max 25