Hjälp att ta bort "rundll32.exe virus!

Permalänk
Medlem

Hjälp att ta bort "rundll32.exe virus!

Hej,,

Jag var inne på internet då jag fick ett så kallat "rundll32.exe trojan virus.. först tänkte jag att jag bara går in på systemåterställning men det var blockerat av viruset.. Men jag lyckades ta bort blockeringen av systemåterställningen men då upptäckte jag att viruset har tagit bort alla tidigare systemåterställningspunkter..

har letat överallt på internet efter lösningar att ta bort viruset men ingenting har fungerat.. och jag kan inte installera om Windows eftersom jag är I Australien med en Acer laptop utan Skivläsare och windows xp skiva.. Så kan jag formatera om hårdisken utan att behöva installera om windows?

Mycket tacksam för hjälp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av waagaard:

Hej,,

Så kan jag formatera om hårdisken utan att behöva installera om windows?

om du vill köra nåt annat än windows : ja
prova annars att ta bort infekterade filer med hjälp av nån linux dist som du startar från usb

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk
Medlem

Du har inte en återställningspartition på hårddisken? Kolla i manualen.

Permalänk

Jag tror man kan återställa Windows med windows cdn

Permalänk
Medlem

den filen är lite rolig tycker jag för den är både virus och inte virus, i tex programet magic video converter använder dom runddl32 (inte .exe dock) men googlar man på det så får man antingen upp magic video converter eller massa med sidor som säger hur farlig den filen är

Permalänk
Medlem
Skrivet av waagaard:

Hej,,

Jag var inne på internet då jag fick ett så kallat "rundll32.exe trojan virus.. först tänkte jag att jag bara går in på systemåterställning men det var blockerat av viruset.. Men jag lyckades ta bort blockeringen av systemåterställningen men då upptäckte jag att viruset har tagit bort alla tidigare systemåterställningspunkter..

har letat överallt på internet efter lösningar att ta bort viruset men ingenting har fungerat.. och jag kan inte installera om Windows eftersom jag är I Australien med en Acer laptop utan Skivläsare och windows xp skiva.. Så kan jag formatera om hårdisken utan att behöva installera om windows?

http://www.sweclockers.com/forum/22-microsoft-windows/919936-...
Här kanske kan hjälpa dig.

Visa signatur

Fractal Design define R5 Black | Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING| M.2 Samsung 970 EVO 250GB | Corsair RM750X | Corsair 8gb DDR4 2666Mhz | EVGA GTX980 | Win10 home