The Elder Scrolls V: Skyrim

Permalänk
Medlem

Man hör det nya main themet, hör flera lines av Max von Sydow och ser en animation av en sån där dwemerboll som fanns i Morrowind.

Permalänk

För de som har missat så kom det även en lång intressant intervju med Todd Howard tidigare i veckan. Innehåller en del bakgrundsfakta och hints om Skyrim och TES-serien rent allmänt.

http://www.gameinformer.com/b/news/archive/2011/01/13/road-to...

Även en närmare titt på väggen som panoreras under teasern. Verkar som att man ännu en gång får starta spelet som en fånge

http://media1.gameinformer.com/images/site/pages/esv/index.ht...

Scrolla ner lite på denna länken så finner ni även MYCKET bättre scans från Gameinformer-tidningen om ni vill syna de ingame screenshots som visas lite närmare och se all text. Ser riktigt bra ut! Ser verkligen ut att ha lagt en del krydd på animationer för en gångs skull

http://www.thenexusforums.com/index.php?/topic/286233-skyrim-...

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Creds till Mr.Bravo för den sista länken.

Visa signatur

Nanananananananananana.....nananananananananana.... BATMAN!

Permalänk
Medlem

Ser fan asgrymt ut, kan knappt vänta tills hösten!

Visa signatur

Intel 12900k/32GB/Noctua NH-P1/Seasonic Fanless 600W

Permalänk
Medlem

Bara jag som hör svenska lyrics? "Det är så, det ska va', gott nytt år, ha ha ha": http://www.youtube.com/watch?v=X78Zg9WfzeA#t=165

Permalänk
Skrivet av Halldin:

Bara jag som hör svenska lyrics? "Det är så, det ska va', gott nytt år, ha ha ha": http://www.youtube.com/watch?v=X78Zg9WfzeA#t=165

Wow... hörde inte det innan. Haha, fan va kul!

Permalänk
Avstängd

Jag tycker det är synd att man går ut så hårt med "du är den sista blahblahblah..." även om jag antar att det fortfarande är upp till en själv att ta sig an mainquestet. Likaså hoppas jag att världen lever utan inblandning från spelaren, som i början på Daggerfall där man hade maximalt fyra veckor på sig att möta den första karaktären. Hoppas även att det finns random heroes i världen så att allt inte centreras så mycket runt spelaren. Till sist glädjer det mig att man verkar hålla fast vid den lite mer tecknade grafiken än den realistiska som exempelvis finns i Crysis.

Permalänk

Ooh, verkar som att det kommer strömma ut en mängd scans till den närmaste månaden Återstår väl att se om det blir nå mer information och bilder som avslöjas, men något blir det alltid.

http://bethblog.com/index.php/2011/01/17/dragons-preparing-to...

Skrivet av Damodred:

Jag tycker det är synd att man går ut så hårt med "du är den sista blahblahblah..." även om jag antar att det fortfarande är upp till en själv att ta sig an mainquestet. Likaså hoppas jag att världen lever utan inblandning från spelaren, som i början på Daggerfall där man hade maximalt fyra veckor på sig att möta den första karaktären. Hoppas även att det finns random heroes i världen så att allt inte centreras så mycket runt spelaren. Till sist glädjer det mig att man verkar hålla fast vid den lite mer tecknade grafiken än den realistiska som exempelvis finns i Crysis.

Håller med helt och hållet. Jag hoppas verkligen att det blir ett spår som man kan få trilla in på när man själv känner för det, snarare än att bli tvungen att direkt hoppa in i en massiv spelvärld som man inte vet något om som en sorts hjälte. Just en så pass macho spelvärld som Skyrim borde vara full av olika mäktiga personer och krigare som man kan se upp till eller utmana, och som under spelets gång kanske tom ger sig på drakarna på eget bevåg i jakt på ära och stolthet. Blir ju lite stelt om allt kretsar omkring spelaren hela tiden, hur klen och ovetandes man än är. Men det blir nog bra

EDIT:

Mer info om spelmotorn, WOO!

http://www.gameinformer.com/games/the_elder_scrolls_v_skyrim/...

Låter jäääävligt intressant det här Riktigt sköna system dom har jobbat fram med hur ens karaktär uppfattas av folk omkring, och hur vädret funkar. Skönt att få bekräftat att där även nu finns ett riktigt animation-system, Havok Behavior. Blir nog skitbra det här! Måste fan få se lite rörligt material snart

Och så har vi då första riktiga screenshotet;

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Väldigt trevligt, tack för uppdateringen. Synd att de inte pratar om PC-specifika funktioner för motorn, men det kommer förhoppningsvis senare. Vill helst se en motor som kan ta vara på kraften i en PC, gärna med DX11-stöd, och sen skalas ner till konsoll.

Intressant med Havok behavoir också, som de själva säger har animationer tidigare varit en svag punkt. Kände inte ens till systemet sen tidigare (Havok har ett fysiksystem men det här är nytt för animationer).

Bilden fanns i 1280x720 också, laddade upp den här:
http://i.imgur.com/rBcYJ.jpg

Permalänk
Medlem

En liten uppdatering, såg att orginalfilen till första skärmbilden på Gameinformer som postats ovan heter "Markarth01.jpg". Markarth Side är en av städerna i västra delen av Skyrim. Finns med på kartor över Tamriel om man googlar lite.

Permalänk
Medlem

Ser ruggigt bra ut Kan inte vänta snart! Hoppas verkligen att de inte skjuter upp spelet, för i sådana fall får jag seriösa spasmer

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Skrivet av Airikr:

Ser ruggigt bra ut Kan inte vänta snart! Hoppas verkligen att de inte skjuter upp spelet, för i sådana fall får jag seriösa spasmer

samma här, blev helgalen när oblivion sköts upp några månader när man hade räknat dagar i en evighet

Permalänk

Med tanke på det speciella datumet dom har satt det på (111111), plus att det är precis lagom runt julhandeln, så lär det krävas något riktigt illa för att dom ska pusha på det Bethesda är väl inte direkt kända för att verkligen finslipa sina spel inför releaser om man säger så hehe.

Man kan väl däremot spekulera lite i om dom kommer lyckas släppa det till alla planerade plattformar på samma dag. Möjligt att någon släpar efter, förhoppningsvis valfri konsol.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Timelapse-video på en sorts teknik dom använder för att ta fram nya koncept-bilder från olika delar av spelet Skills! En ny väldigt stämningsfull musik-snutt dessutom.

http://www.gameinformer.com/b/features/archive/2011/01/18/sky...

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Bara jag som hör svenska lyrics? "Det är så, det ska va', gott nytt år, ha ha ha": http://www.youtube.com/watch?v=X78Zg9WfzeA#t=165

Länken död, ny http://www.youtube.com/watch?v=9Wj1I_lFUXo#t=165

Permalänk
Medlem

"Det är så, det ska va', gott nytt år, ha ha ha"

Japp, det är säkert så texten går(Y)

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk

WOOO! Då är det bekräftat på Bethesdas blogg/twitter att dom som vanligt kommer släppa en SDK till Skyrim, eller "Creation Kit" som dom så fint har döpt det till efter sin nya motor Inte för att man tvekade särskillt mycket då, men skönt att få höra i vilket fall!

ALL IS GOOD NOW.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cluny:

Fattar inte varför det håller kvar vid levling scale, ingen gillar ju det.. :/

Vad är det här såkallat leveling-scale? blev nyfiken nu när alla klagar på det

Permalänk
Avstängd

Leveling-scale innebär bland annat att när du går upp en level så gör resterande världen det också. Det innebär även att du inte stöter på vissa fiender eller vissa delar av faunan beroende på vilken level du är. Lite orealistiskt kanske, bara för att du är level tre finns det inga ogres t,ex. En del overhauls till Oblivion ändrade detta, så att allt alltid spawnade vilket gjorde spelet både mer realistiskt (hur realistisk en ogre nu är) och svårare.

Permalänk
Skrivet av Damodred:

Leveling-scale innebär bland annat att när du går upp en level så gör resterande världen det också. Det innebär även att du inte stöter på vissa fiender eller vissa delar av faunan beroende på vilken level du är. Lite orealistiskt kanske, bara för att du är level tre finns det inga ogres t,ex. En del overhauls till Oblivion ändrade detta, så att allt alltid spawnade vilket gjorde spelet både mer realistiskt (hur realistisk en ogre nu är) och svårare.

Det behöver det inte alls innebära. Det är helt och hållet upp till utvecklarna hur pass omfattande systemet ska vara. Det du beskriver är typ värsta möjliga scenario som var fallet i Oblivion, där i princip allt i spelvärlden påverkas och ändras på ett väldigt klumpigt sätt. Men ser man på tex Fallout 3/NV så har dom uppenbarligen tagit lärdom av sina misstag och tonat ner det en hel del, samtidigt som det har vidare-utvecklats för att fungera på ett betydligt diskretare sätt.

Hur det kommer upplevas i Skyrim är det ingen som vet än, så det känns lite stelt att redan såga det. I vilket fall så kommer garanterat mod-communityn ta tag i det förr eller senare. Så det är inget att oroa sig över.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Hur funkar det i Fallout 3?

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mr. Bravo:

Det behöver det inte alls innebära. Det är helt och hållet upp till utvecklarna hur pass omfattande systemet ska vara. Det du beskriver är typ värsta möjliga scenario som var fallet i Oblivion, där i princip allt i spelvärlden påverkas och ändras på ett väldigt klumpigt sätt. Men ser man på tex Fallout 3/NV så har dom uppenbarligen tagit lärdom av sina misstag och tonat ner det en hel del, samtidigt som det har vidare-utvecklats för att fungera på ett betydligt diskretare sätt.

Hur det kommer upplevas i Skyrim är det ingen som vet än, så det känns lite stelt att redan såga det. I vilket fall så kommer garanterat mod-communityn ta tag i det förr eller senare. Så det är inget att oroa sig över.

Trodde han frågade om hur det var gjort i Oblivion just för att det var i det spelet det sågades och det är därifrån man relaterar när man hör om det i Skyrim

Permalänk
Avstängd

Bethesda borde anlita denna snubben:

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem

Ny artikel uppe på Game Informer, om Dragon Shouts, språket m.m.
http://www.gameinformer.com/b/features/archive/2011/01/20/sky...

Citat:

The sound of the dragon language when you hear it spoken or sung has a vaguely Germanic or Scandinavian sound to it. It’s a harsh but oddly beautiful sound that feels right at home in the rugged landscape of Skyrim. And you’ll hear it in plenty of places. Not only do the dragons and the Greybeards recall this long-dead language, but many other creatures in the world do as well. Included among them are the undead draugr, ancient Nord warriors who will call out in dragon language from their skeletal frames, threatening to pull you down to join them.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

Bethesda borde anlita denna snubben:
2H7kjsRQG-k

Tyckte det lät ganska kiss

Permalänk

Diggar att snölandskapet har fått lite karaktär nu också. Ser mycket bättre och intressantare ut än de tomma bergen i Oblivion. Hoppas verkligen dom har lagt ner jobb på landmärken och liknande detaljer runt om i hela vildmarken så att det ena området utmärker sig från det andra.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Undrar hur tungt det kommer att vara?
Oblivion tycker jag knappt går att spela på Xbox360(slim) om man jämför med PC-versionen, dåligt optimerat. Å andra sidan var datorerna under release för Oblivion (2006) knappt tillräckliga om jag minns rätt?

Sen är det en helt ny motor också vilket är lovande.
Jag är t.ex. sjukt förvånad över hur ett spel Red Dead Redemption kan fungera så bra på ett Xbox360 med sin snygga grafik (RAGE motorn).
Om det blir PC eller Xbox360 version återstår att se.

Visa signatur

i7 2600k + Corsair H60 | Asus P8Z68-V Pro Gen-3 | Corsair Vengeance 16GB | Sapphire Radeon 7970 | Intel X25-M G2 80GB | Corsair HX520 | Corsair Obsidian 650D

Permalänk

PC helt klart. Ingen tvekan om det! Moddar är något du kommer sakna väldigt mycket om du kör på konsol.

Permalänk
Hedersmedlem

Inte så konstigt att Bethesda gör fantastiska spel med folk som Todd Howard vid rodret. Intelligent, kunnig, spelälskare med historia (Wizardry grundlade också mitt RPG-intresse) och samtidigt ödmjuk. Tack för länkarna Mr.Bravo

Skyrim verkar bli galet bra och kommer förboka direkt, vilket jag normalt sett aldrig gör. Efter allt trams med BioWare/EA att SE-edition av DA2 inte kom till Steam (och deras trådlåsningar en masse på egna forumet), gör att jag vägrar handla det till fullpris. Med tanke på att jag spelar Oblivion fortfarande, så lär nog Skyrim räcka och bli över.

Bethesda verkar fortfarande bry sig väldigt mycket om sina kunder, inte bara kundernas pengar, som EA/BioWare verkar syssla med idag.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

tycker det känns riktigt fint det här, blir nog garanterat beställning när det närmar sig, visst har jag lirat oblivion, men inte många gånger ändå... det svåra är att skaffa sig tid, man vill ju ha långa game sessions annars tappar man ju spänningen, och man kanske glömmer lite till nästa gång man får chansen.