Programmera sattcontrol sattcon 05 ?

Permalänk
Medlem

Programmera sattcontrol sattcon 05 ?

Kom över ett plc billigt, sattcon 05, 26 ingångar och 12 utgångar, serieport och expansionsport.

Finns knappsats och display på maskinen, trodde man kunde programmera rakt ifrån den, möjligt ?

Delar gärna erfarenheter från er som programmerat denna typ av plc.

/karaffen

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Rekordmedlem

Oj det var gamla minnen det, den var populär för 20 år sedan, jag har inte hållit på med den särskilt mycket, men man kan programmerar den via terminal om jag inte missminner mig helt, jag har mest hållit på med macro, har för mig att det satt 05or inuti vissa jiggar, där de användes för att minska kabeldragningen om jiggen rörde sig.
Jag var just och tittade och såg bara programmerings manualerna till micro o macro i bokhyllan, kollade även mina gamla kursintyg och hittade bara PBS micro & PBS macro.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Hittade lite gamla sattcon dokument på pdf, det går att programmera ladder via den enkla panelen på framsidan

Det är en manual på typ 4 sidor som tar upp det väldigt väldigt enkla, men det går iaf komma igång, gjorde ett program som öppnar en port när jag triggar en ingång och det fungerar ..

Tyvärr har jag ännu inte fått liv i det första 8 ingångarna, kanske stekta ? Jaja, har iaf 8 kvar för laborerande, räcker för mitt ändamål.

Bra deal för 20 spänn

ny bild
Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.