Batterigrepp Canon 550D - Med eller utan LCD?

Permalänk
Medlem

Batterigrepp Canon 550D - Med eller utan LCD?

Jag tänkte köpa ett batterigrepp till min nyinköpta Canon 550D.

Canon original är för dyr just nu, men såg att det fanns billigare att köpa på ebay osv.

Den ena modellen ser ut som original, men den andra har en LCD display och några extra knappar.

Är den med LCD ett bättre köp ?

Modellerna jag har kollat på heter:
Meike MK-550D och Meike MK-550DL (lcd)

Skiljer inte så mycket i pris mellan modellerna, ca 10$

Vem av dom är bästa köpet ?

Är denna jag funderade på LCD Battery Grip for Canon 550D/Rebel T2i w/ 2xLP-E8
ca 500kr inkl frakt

Det som ingår är:
LCD Timer Battery Grip for Canon EOS Digital 550D/Rebel T2i x1
Battery Holder for 6 AA batteries x1
Battery Holder for LP-E8 batteries x1
Li-ion Battery as LP-E8 x2
Aputure 1m Remote Switch for Canon RS-60E3 x 1
CR1620 coin battery x1
Infrared Remote Control as Canon RC5 x1
User Manual in English/Chinese x1
Original Manufactory Package

Citat:

Professional function instruction the battery grip with the clock display,wireless infrared remote control receiver and timer function
1.After the cells,LCD showed a 24-hour clock display mode press > button showed year,month,day After 10 seconds will return to clock display. Press it again.Back to the clock display.
2.In the clock display mode ,Press "OK" button over 3 seconds.can enter the clock setting mode,over 30 seconds to quit setting menu you may press "<,>,^,v button to set hour,second,year month,day.
Wireless infrared remote control function
Press "^" or "v" to choose wireless infrared remote control mode,LCD show and clock display.At this time the battery grip can receive infrared remote control signal and control of the camera take pictures you may use canon or nikon and Meike Wireless infrared remote control.
Timing photo function
1.Press "<"or">" to choose timing photo function,LCD show Delay,long,intv
2.Press"<"or">" to choose delay,long,intvl,N
3.Press "set" button over 2 seconds,you will enter to the set up menu and press Button to set up the parameters.select"time","frame",by ^ or v the selected parameters are flash displayed.Press "set" button for over 2 seconds to quit setting menu.
4.Press "<",">" button, you can set up the timer for photograping
Button Decription
1.">" in clock mode press,press once the display date,press 10 seconds to exit.In the regular camera mode,camera use to perform the timing and the suspension of regular photograph
2./L"Press once,LED backligh will keep light arround 10 second Press/L button for seconds until LED will display press again by 2 seconds out of lock.
3.Press"set" to enter and quit set up menu
4.Press"<" or ">" to chooseleft and right press ^,V button to set up the mode you need and set up parameter under to set up menu.
Attention: Please replace CR1620 battery if LCD screen is not display

Permalänk
Avstängd

Hade köpt den utan display.
En sådan billig display/knappar hade jag inte litat på var av bra kvalité, så jag hade skippat det.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem

Du har väl redan en display? Det är som gjort för att gå sönder och dessutom äta upp din batterikraft som du behöver till andra saker.

Permalänk
Medlem

till min Nikon D80 köpte jag batterigrepp + 2 st batterier på linkdelight.

Inklusive frakt landade det på 650kr och för de pengarna tycker jag batterigreppet hade riktigt bra kvalité.
Batterierna är dåliga på att hålla strömmen om de laddas men ej används, men fulladdade och användna känns det som om kraften aldrig kommer ta slut.

Lätt att beställa och produkterna kom fram som de skulle.

Batterigrepp Canon 550D Linkdelight

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Displayen drivs av ett eget litet batteri, så tar ingen ström från kamerans batteri.

Men ett grepp utan lcd och de extra knapparna verkar vara bättre att hålla i vid fotografering.
Är nog lätt att komma åt knapparna med handen på lcd varianten.

Kanske får bli ett vanligt grepp istället, sparar jag 100kr oxå.
Får fundera lite mer....