Sennheiser HD590 vs PC360, HD595, HD598

Permalänk
Medlem

Sennheiser HD590 vs PC360, HD595, HD598

Kompisen är inne på att köpa lurar och han gillar verkligen mina Sennheiser HD590. Eftersom de har utgått och han inte vill köpa begagnat så funderar jag på hur de är i jämförelse med PC360 (mic är ju plus vid gaming men inget måste) eller Sennheiser HD595, HD598(ersättare till HD595 vad jag förstått). Det kanske finns något annat alternativ än Sennheiser i samma prisklass?

Musik är huvudsyftet och musik som han lyssnar på är mycket deathmetal t.ex Opeth, Kalmah, Arch Enemy
Children of Bodom också lite Apocalyptica och Yngwie Malmsteen går in. Har ingen möjlighet till att provlyssna i butik då vi bor i Karlskrona och det verkar inte finnas någon vettig sådan här. Om någon vet någon så tar vi gärna emot tips.

I dagsläget kör han på inbyggda moderkorts-ljudkortet. Logitech Z2300 kör han som högtalare och är en person som älskar sina Koss The Plug (vilket har varit det ultimata till han fick lyssna på mina HD590) Han kör förstärkaren via sina högtalare bör tilläggas.

Ideal vore väl ett Xonar med inbyggd hörlursförstärkare men vet inte om budgeten tillåter det. Budgeten ligger på max 1500:- Helst något under såklart.

Har en fråga till också och det angår Asus Xonar STX mot Xonar DX jag köpte ett DX nämligen och kör ut ljudet på en extern förstärkare men jag kör bara 2 högtalare och kommer aldrig ha användning för 7.1 ljud. Missar jag något som STX skulle kunna ge i jämförelse med DX? Mina grejer är Marantz PM7200 + egengjorda högtalare med tre Vifa element i varje (diskant mellan bas) högtalar element gick på runt 5k när jag köpte dem, och förstärkaren runt detsamma.