Permalänk
Medlem

Dela skrivare utan internet möjligt?

Tja det är så att min mamma och pappar har nu en massa scanning jobb med massa papper å ta kopior och ja... hålla på. skrivaren är kopplad till min dator och finns ingen möjlighet att flytta den, men finns de någon chans att mammas och pappas dator kan få access till den via min dator från deras ? :S

men en grej: Jag har Switch och inte router, så att dela via hemnät vet jag inte hur jag gör, om ens möjligt med switch.

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Hur delar ni internet?

Visa signatur

Server: HP 6300 pro, RAID 1 m.m + 10" netbook Xubuntu
TVrum: Laptop Fujitsu i7
Dotterns: MSI gaming laptop i5, GTX 1050ti
Frugans: Laptop Fujitsu i5
Bärbara 2st 10" + 1st 15,6"

Permalänk
Medlem

via switch? som får sitt internet direkt via väggen? O.o
och skrivaren har inte internetport utan bara en usb, tänkte ifall andra datorn kan få access till min och endast använda skrivaren?

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk

bara installera skrivaren på den datorn där den står nu

gå till kontrollpanelen ->Skrivare markera skrivaren och välj dela ut.

så nu kan alla på nätverket hitta skrivaren på det lokala nätverket om dom kör guiden "lägg till skrivare" och väljer
"trådlös, nätverk eller Bluetooth skrivare"
i guiden

Switch är typ samma som en router fast utan brandväggs delen. den delar ut signaler mellan datorer i nätverket

så ska funka att bara dela ut den på nätverket

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows