Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Köp av ny skärm

Hallå där.

Har, likt majoriteten på denna tråt, planer på att köpa ny skärm, men överväger olika alternativ.
Egenskaper hos skärm jag eftersöker är:
1920x1200 upplösning eller högre
100Hz eller högre
Högblank bild, a.k.a glossy
LED

Vad som spelar mindre roll för mig är typ av panel, prislappen, och antalet ms responstid.

Har hittat två skärmar i mitt sökande som har delar av detta och "nästan" lever upp till det, ingen av dem har mer än hälften av kriterierna.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=548967
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=628084
Den ena är 120Hz och Glossy, medans den andra är LED

Båda är 1920x1080 vilket är en stor downer för mig. Kommer troligtvis ångra mig i slutändan, men om det inte finns något annat får jag välja mellan dessa.
Så finns det någon skärm som faller inom mina önskemål?
Om inte, vilken av dessa skärmar hade DU valt att köpa, och varför? Personliga skäl välkomnas likt professionella åsikter av er giganter bland erfarna.

Tacksam för svar

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Medlem

Vad jag vet så finns det ingen 1920 x 1200 skärm med 120hz.

Jag har LG skärmen och färgerna är väl ungefär som på en vanlig tn. Är Sjukt lite inputlag och överlag väldigt nöjd med den. 3D är nice

Är väl höst personligt men jag skulle inte klara av att ha en blank skärm.. fan det värsta som finns

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Vad jag vet så finns det ingen 1920 x 1200 skärm med 120hz.

Jag har LG skärmen och färgerna är väl ungefär som på en vanlig tn. Är Sjukt lite inputlag och överlag väldigt nöjd med den. 3D är nice

Är väl höst personligt men jag skulle inte klara av att ha en blank skärm.. fan det värsta som finns

Du skriver att "du har skärmen" - vilken av dem är det du har? Den skärm jag länkade till som är 120Hz 3d är högblank, och den som är LED är matt.

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Medlem

Oj, missade att båda var LG. Jag har 120 hz skärmen och den är inte blank, den är matt.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"