Betala 500 kr för att få mitt SB moderkort utbytt - ska jag gå med på det?

Permalänk

skulle vilja veta varför swec tog bort så många kommentarer från kompletts tråd

alla inläg dom senaste dagarna försvan lite halv mysko för nån h sen

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av kalle@anka:

skulle vilja veta varför swec tog bort så många kommentarer från kompletts tråd

alla inläg dom senaste dagarna försvan lite halv mysko för nån h sen

Kontakta oss genom formuläret eller skriv i Feedback om du har frågor angående sajten, men butikstrådarna rensas enligt http://www.sweclockers.com/forum/71-butiker-och-tillverkare/8...

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

ok, tyckte bara det var lite märkligt när ni inte bara tog bort att några skrev att komplett blivit sämre, utan alla frågor, klagomål ja kommentarer helt enkelt för dom senaste 2 dagarna

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Geeks
SweClockers

Det verkar som att TS har personliga bekymmer som kanske påverkat hur ärendet utspelat sig. I vilket fall som helst är det bäst att låsa tråden tills ny fakta framkommer för att undvika onödiga spekulationer och missförstånd. Återkommer så snart som möjligt.

Trådskaparen mikkstra får gärna kontakta mig!

*Tråd låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Geeks
SweClockers

Nu är jag klar med efterforskningarna. Anledningen till att jag intresserar mig för denna tråd är att det finns ganska starka misstankar om att någonting inte står rätt till och det i värsta fall kan handla om ett bedrägeriförsök eller en smutskastningskampanj. Det är något vi ser mycket allvarligt på.

Om trådskaparen (TS)

* TS har skapat flera olika medlemskonton på SweClockers som han använt för att diskutera ärendet. Detta är ingenting vi tillåter och gör att varningsklockorna börjar ringa. Dessutom gömmer han sig bakom proxyservrar.

* TS beter sig märkligt, är väldigt hemlighetsfull, säger sig inte vilja ange vilken butik det gäller (men gör det uppenbarligen ändå om någon frågar i PM) och hävdar ibland att det rör ett Asus-moderkort, i andra fall ett MSI.

* Förklaringen till det lustiga beteendet sägs vara att han har blivit hotad med anmälan om förtal och att han därför vill vara så anonym som möjligt. Det går dock inte att förtala företag (juridiska personer), vilket förklarats i tråden. Enligt andra medlemmar har TS en medicinsk diagnos som kan ha påverkat hans beteende.

* TS har varken återkommit till forumet, mig eller Komplett.

Från samtal med Komplett

* Komplett byter inte ut moderkort med skadade socklar för 500 kronor, vilket TS hävdar. Det finns däremot en undersökningsavgift på ca. 400 kronor som kunden får betala vid handhavandefel som inte täcks av garantin, detta ger dock inte rätt till utbyte eller reparation.

* Komplett har fått instruktioner om att följa normala rutiner vid returer av Sandy Bridge-moderkort. Asus uttalande om "no questions asked" ska troligtvis tolkas som att moderkorten byts ut oavsett om användaren stött på SATA-problemet eller inte. Det finns inget frikort för fel som orsakats av kunden.

* Komplett har försökt kontakta TS via forumet utan att lyckas. De vet heller inte vilket ärende det gäller trots efterforskningar i kundtjänsthistoriken.

---------------------------

Kort och gott är det svårt att få klarhet i om det finns någon sanning i TS påståenden - ord står mot ord. I vilket fall som helst hoppas jag att alla som hetsat upp sig över detta lär sig att aldrig dra några slutsatser innan alla fakta ligger på bordet.

TS får till på fredag på sig att återkomma, därefter stängs hans medlemskonton av enligt brott mot regel §10 (flera användarkonton). Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Asus uttalande om "no questions asked" ska troligtvis tolkas som att moderkorten byts ut oavsett om användaren stött på SATA-problemet eller inte. Det finns inget frikort för fel som orsakats av kunden.

Där kom det svaret "Bryt inte sönder mobo innan du skickar in det!" haha
edit. då vi liks är inne på detta, varför inte? Intel har godkänt att alla kort ska gå till skroten (förutom msi).
Jag menar, vad är skillnaden om kortet är helt eller trasigt då det liks ska skrotas?

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Där kom det svaret "Bryt inte sönder mobo innan du skickar in det!" haha
edit. då vi liks är inne på detta, varför inte? Intel har godkänt att alla kort ska gå till skroten (förutom msi).
Jag menar, vad är skillnaden om kortet är helt eller trasigt då det liks ska skrotas?

Det är väl självklart att ingen vill betala för skador som inte är deras fel. Tänk när billtillverkare återkallar bilar. tror du dom skulle ta emot din bil om den var kvaddad? Om moderkorten skrotas eller ej har ej med saken att göra. Intel är redan extremt generösa med utbytena och gör ´mycket mer än vad som krävs.

Permalänk

Är det standard att företag felsöker produkter vars förpackning inte är bruten, som är tillbakaskickade pga återköp?

Visa signatur

Intel i5 2500K | GTX 980 | ASRock P67 Extreme4

Permalänk
Medlem

Det här är raka motsatsen mot mina erfarenheter av komplett, dock så är det två, tre år sen jag hade problem med ett moderkort jag köpt av dom. Fick det utbytt utan att det kostade mig någonting, och fort gick det !

Mycket i TS inlägg som känns konstigt, jämfört med mina eftarenheter. Och när t.o.m komplett själva kommer in och dementerar att de ska ta ut 500 kr för byte av en sockel bara sådär.
Längtar efter fortsättningen på den här historien, och om det är en idiot på kundtjänst som TS råkat ut för, så vill jag se han hängas ut så han inte kan få ett liknande jobb, någonsin igen !

Visa signatur
Permalänk

Skummaste historien någonsin? Har personligen bara goda erfarenheter av komplett, även när det gäller återköp. Dock har det varit ganska mycket klagomål på komplett just angående återköp/reklamationer på sista tiden (inte bara på swec), därför får man ju lite svårt att bara avfärda ts som troll.

Hade varit fruktansvårt intressant att ha ALLA kort på bordet angående detta

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig någonsin haft problem med komplett och då har jag varit kund där sen 2002. Allt det här låter alltså väldigt konstigt för mig. Vore intressant att få veta om det är TS som "luras" eller om det verkligen är så att komplett betett sig så här.

Hoppas TS hör av sig fortfarande på ett eller annat sätt till nån här på forumet så vi får veta hur det ligger till.

Permalänk
Avstängd

TS verkar helt klart skum.. lider med er som visat eran empati/sympati osv. via msn, pm och mail!

Synd att inte komplett går ut med kund specifika ärenden Hade velat höra hela hostorien!

Visa signatur

-| Intel I7-2600K Lapped | ASUS Sabertooth P67 | Corsair Vengeance 1600MHz 16gb | 2 x Sapphire 6970 2gb | EK Vattenkyl | 2 x Corsair Force GT 120gb SSD | WD Black 1TB | Corsair AX1200w | 3 x BenQ 22" LED |-
-| KRK RoKIT5 | AudioBOX | Maschine Mikro |- http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/12/28/Sdc15039....

Permalänk
Geeks
SweClockers

... och där låser vi tråden. Tramspellar.

*Låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015