Jag hatar min Steelseries Ikari. Vilken mus ska jag köpa?

Permalänk
Inaktiv

Ikari är ingen toss-mus (du ska inte lyfta den), jag föreslår att du tittar på Xai, Zowie EC1 och EC2!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slemh:

MX Revolution är skön som fan i handen men definitivt ingen spelmus tyvärr =( Annars är den grym.

Håller med dig, sitter med en själv som jag spelar med för den är så jävla skön att jag gråter om jag försöker med nåt annat tyvärr går den inte att köpa längre:(

jag tycker att det går bra att spela med den så länge inte batteriet börjar dö för då registrerar den inte allt i stridens heta.

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon116323:

Ikari är ingen toss-mus (du ska inte lyfta den), jag föreslår att du tittar på Xai, Zowie EC1 och EC2!

jag lyfter den faktiskt även om jag har stor musmatta, ställer den i några grader på högersida. dock är det inte ofta men händer ju.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av furuliden:

Det finns en mus som heter G5 och den var den första musen att använda den sk. "gamla beprövade formen". Jag har en G5:a i ägo och den fungerar än idag, vilken kvalité.

MX510 är ju faktiskt betydligt äldre än G5 (MX-serien fanns långt innan G-serien), men ska man vara petig så hade jag ändå fel, MX500 var först med den formen.

På nedan bild syns, från vänster till höger, MX-500, MX-510 och MX-518:

Skrivet av WDac:

sällan jag behöver lyfta min laser mus nu för tiden, sist man verkligen satt löft på musen var när alla möss hade kula

Skrivet av fluff3n:

Du mst ha en riktigt liten musmatta du har fått i en kalle anka tidning om du har problem när du behöver "lyfta den".

Jag lyfter knappast min kanske bara lite men då håller jag fortfarande kvar en kant i mattan.

Precis som TS är även jag en "lyftare", även om jag har en stor matta rör jag mig ändå på väldigt liten yta och lyfter konstant. Förklaringen är väl att jag låter handleden vila mot bordet/handledsstödet och flyttar runt musen genom att vinkla handen samt böja på fingrarna, så kallat "claw grip".

Har en likadan matta som på bilden ovan, och då jag haft den sen 2005 så syns det verkligen vart jag håller mig mest. Ett område i mitten på ca. 15x15 cm är vad som är slitet, resten av ytan är nästan i nyskick.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Vad har du för musmatta? Jag kör en Steelseries QcK och jag har aldrig behövt lyfta musen. Har annars funderat på en QcK+, men den är nog lite för stor för mitt skrivbord.

kör med QcK+ och får lyfta musen hela tiden. Dock är jag en bitch under låg sense <3

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phukkitt:

MX510 är ju faktiskt betydligt äldre än G5 (MX-serien fanns långt innan G-serien), men ska man vara petig så hade jag ändå fel, MX500 var först med den formen.

På nedan bild syns, från vänster till höger, MX-500, MX-510 och MX-518:

http://www.everythingusb.com/images/list/mx518evolution.jpg

Precis som TS är även jag en "lyftare", även om jag har en stor matta rör jag mig ändå på väldigt liten yta och lyfter konstant. Förklaringen är väl att jag låter handleden vila mot bordet/handledsstödet och flyttar runt musen genom att vinkla handen samt böja på fingrarna, så kallat "claw grip".

Har en likadan matta som på bilden ovan, och då jag haft den sen 2005 så syns det verkligen vart jag håller mig mest. Ett område i mitten på ca. 15x15 cm är vad som är slitet, resten av ytan är nästan i nyskick.

jag måste vara ett retard då, jag kör som du med "claw grip" samt endast rör på hanleden när jag kör med min G5:a och att jag har liten / normal stor musmatta... och ni måste köpa 0.01 i sens på musen

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Thug life

Permalänk

Mionix Naos 5000 helt klart"!

Permalänk
Avstängd

Alla är ute och cyklar, en av de bästa är självklart Logitech M-BA47

Annars är Intellimouse en favorit.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade-swe:

Finns bara en mus som går att använda MS IntelliMouse Optical 1.1A

Både den och MS intelli 3.0 är ypperliga möss i min åsikt, de är billiga och gör allt man kan begära av sin skrivbordsråtta.