Permalänk
Medlem
Skrivet av silence:

Får återigen tacka er alla för synpunkter och råd, man kan alltid lita på folk i sweclockers forum när man behöver lite synpunkter

Även om man får ta det mesta med flera nypor salt. En del är ju helt otroligt insnöade på en grej och vägrar se saker objektivt. "Jag har inte provat det där systemet men det här systemet är klart bäst." Varför ska man ha så svårt att se fördelar med andra system som man inte själv använder? Är det bara för att rättfärdiga sitt egna beslut i val av plattform?

Gå och kläm och känn på några telefoner i butik och känn efter vad du verkligen behöver. Finns för och nackdelar med alla system idag.

Permalänk
Medlem

Ska du ha den mest som jobb mobil med exchange sync m.m. så skulle jag välja en iphone 4.
Mycket bättre mail handering för exchange i den, syncar undermappar m.m.

Vi har välldigt mycket android lurar och iphone på jobbet och hårdvarumessiga fel så är det ganksa lika, men mjukvarufel så ligger iphonen bättre till, specielt sync problem mot exchange 2010 server.

Men annars så är det bara en smak sak, LG optimus X2 ser ju annars välldigt fin ut också.
http://www.swedroid.se/test-av-lg-optimus-2x/

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Skrivet av Merlinen:

Ska du ha den mest som jobb mobil med exchange sync m.m. så skulle jag välja en iphone 4.
Mycket bättre mail handering för exchange i den, syncar undermappar m.m.

Håller med fullständigt; Jag kommer åt jobbmail - inklusive undermappar (Exchange-server) utan några som helst problem; Jag valde nytt Exchange-konto och ställde in användarnamn, lösenord och server - klart. Min kollega som har en Legend (som säjs stödja Exchange) har inte lyckats få till Exchange-synk överhuvudtaget. Trots att vi testat alla inställningar som rimligtvis kan behövas.

Visa signatur

It´s-a me! Mario!

Permalänk
Medlem

Har inte läst alla kommentarer men jag har själv en Hero som ligger oladdad och även en Legend.
Jag fick tag på en iPhone 4 och en Desire samtidigt och kan bara säga att jämfört med iPhone 4 så har de andra ingen chans.

Tidigare så kunde jag inte alls tänka mig äga en iPhone då Android var öppet och iPhone var iPhone.
Jag är sjukt nöjd och tror inte jag klarar en dag utan min telefon idag, allting funkar fantastiskt bra och till skillnad mot Android telefonerna har jag inte varit med om någon hängning alls.

Mottagningen är vad den är men jag är inte säker på att det är någon skillnad mot Desire.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Red Beaver:

Vad är nfc?

En teknik som kommer att göra att du kan använda telefon som kontanter, att betala saker med. Du håller din telefon nära en annan telefon och kan då välja att överföra pengar till denna persons telefon.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thomas67lundberg:

Håller med fullständigt; Jag kommer åt jobbmail - inklusive undermappar (Exchange-server) utan några som helst problem; Jag valde nytt Exchange-konto och ställde in användarnamn, lösenord och server - klart. Min kollega som har en Legend (som säjs stödja Exchange) har inte lyckats få till Exchange-synk överhuvudtaget. Trots att vi testat alla inställningar som rimligtvis kan behövas.

Det har varit ett par saker som iphone har klarat mycket bättre. Den ena saken var exchange stöd. I android 2.1 var det kasst. I 2.2 var det mycket bättre och med 2.3 så ska det vara fullt exchange stöd även för 2010. Så det du skriver är säker helt sant. Men med nya androids så gäller inte denna gamla sanning längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolight:

Det har varit ett par saker som iphone har klarat mycket bättre. Den ena saken var exchange stöd. I android 2.1 var det kasst. I 2.2 var det mycket bättre och med 2.3 så ska det vara fullt exchange stöd även för 2010. Så det du skriver är säker helt sant. Men med nya androids så gäller inte denna gamla sanning längre.

Jag kör 2.3.2 i några telfoner och JA det är bättre du kan få in policy styrningar m.m. men har inte kört den i några störe antal så om sync problemen som vi iallafall har på många andorider (och symbia) försvinner hoppas jag verkligen.
Men det det jag fortfarande saknar är att den ska synca mina undermappar och medela när jag får mail i dom

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk

Samsung Galaxy S 2

Skrivet av adrian_cool69:

om du ska vänta - Samsung Galaxy S 2

Den verkar vara riktigt bra. Är den lika bra i verkligheten som i reklamen så blir det nog den jag köper härnäst.

Permalänk
Skrivet av lolight:

Det har varit ett par saker som iphone har klarat mycket bättre. Den ena saken var exchange stöd. I android 2.1 var det kasst. I 2.2 var det mycket bättre och med 2.3 så ska det vara fullt exchange stöd även för 2010. Så det du skriver är säker helt sant. Men med nya androids så gäller inte denna gamla sanning längre.

Ah, ok. Jag tror att han har 2.1 - möjligen froyo - på sin telefon. Det där är en riktigt stor nackdel med androidtelefoner (undantaget Nexus möjligen) imho; Uppdateringar kan ta lååååång tid innan de finns tillgängliga för de olika telefonerna (minns nån 2.0 uppdateringen till HTC Hero ? ).

Känns som tillverkarna lägger allt krut på sin senaste modell och "glömmer" sina tidigare (nu vet jag iofs. inte om detta gäller alla tillverkare, men just HTC verkar tänka så lite väl ofta...). Var otroligt störande, när jag hade min Hero, att veta att det finns bättre version av android, men att man måste vänta i evigheter innan man kommer få den - eller ens OM man kommer få den...

Visa signatur

It´s-a me! Mario!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thomas67lundberg:

Ah, ok. Jag tror att han har 2.1 - möjligen froyo - på sin telefon. Det där är en riktigt stor nackdel med androidtelefoner (undantaget Nexus möjligen) imho; Uppdateringar kan ta lååååång tid innan de finns tillgängliga för de olika telefonerna (minns nån 2.0 uppdateringen till HTC Hero ? ).

Känns som tillverkarna lägger allt krut på sin senaste modell och "glömmer" sina tidigare (nu vet jag iofs. inte om detta gäller alla tillverkare, men just HTC verkar tänka så lite väl ofta...). Var otroligt störande, när jag hade min Hero, att veta att det finns bättre version av android, men att man måste vänta i evigheter innan man kommer få den - eller ens OM man kommer få den...

Nja, Hero är en speciell historia. Mycket pga att det var den första androiden som såldes i några större mängder. Den var inte heller hårdvarumässigt så lämpad för uppgraderingar. jag tycker det går ganska fort med uppgraderingar. Jag köpte en Galaxy S i juni 2010. Nu finns det snart 2.3 och när den kom var det en tidigt ver av 2.1
Det är inte ens ett år. Sedan så är det så att det har fattast en massa viktiga saker i de tidiga android. Men nu när det finns så varför ska man behöva nytt os hela tiden? Det räcker väl med buggfixar. De nyaste ver kommer ändå inte ha något nytt om du inte har en ny telefon som har de funktionerna.
Det kommer ofta nya ver av appar och de täcker det mesta man behöver. Kanske inte exchange då men det är speciellt.