Behöver jag en ny skärm till mitt nya bygge?

Permalänk
Medlem

Behöver jag en ny skärm till mitt nya bygge?

Hej gott folk, har en liten fundering om mitt framtida bygge -> http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=897606...

Kör just nu med Samsung SyncMaster T220 som stödjer 1680x1050 upplösning.

Borde jag införskaffa mig en ny bildskärm som stödjer större upplösning med tanke på det nya graffet? Jag vill veta om det är värt att uppgradera sig. Hur mycket snyggare blir det om jag t.ex. köper denna skärm -> http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=490765 som stödjer upp till 1920x1080 upplösning?

Behöver lite övertygelse om det är värt att spendera pengar för att köra på högre upplösning samt om det eventuellt är jävligt onödigt att köpa en sådan "värsting rigg" för så LÅG upplösning som jag har nu. Hur skulle ni ha gjort? Kanske tom borde ha en skärm med ännu större än 1920x1080?

Permalänk
Medlem

hur mkt kan du lägga på en skärm?

Permalänk
Medlem

Öh jag vet inte. Helst inte över 2500:- men kan nog sträcka mig en tusenlapp till BARA om det är riktigt värt det. Skulle ju eventuellt kunna byta ner mig till en annan typ av GTX580 kort för att tjäna lite pengar men jag vill ha det tystare alternativet helst.

Permalänk
Medlem

kör en Led skärm istället,,, ska du inte ha en hårddisk med?

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

varför ska du ha ett 1200w nättagg? Ska du ha 4 graffikort?

Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500

Permalänk
Medlem

Jo jag kommer använda min gamla hårddisk + att jag har en extern. Okej vad är det som blir bättre då?

Permalänk
Medlem

Köp en 27" som klarar 1920x1200 eller 1920x1080, det ger mycket yta och ser faktiskt inte dumt ut alls (DPI'n är alltså helt ok så länge man inte sitter med nyllet 20 cm ifrån skärmen).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Escaped:

Jo jag kommer använda min gamla hårddisk + att jag har en extern. Okej vad är det som blir bättre då?

Led är lite strömsnålare + bättre bild ( enligt mig iallafall ) :), fast det var bara ett förslag,,, kör på det du tycker är bäst:)

Lycka till!

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jezpur:

varför ska du ha ett 1200w nättagg? Ska du ha 4 graffikort?

Haha nä jag tog bara det så länge hade tänkt gå ner till 1000W innan jag ska betala. Har nåt konstigt sätt att tänka när jag håller på med kundvagnen.

Skrivet av FL3JM:

Köp en 27" som klarar 1920x1200 eller 1920x1080, det ger mycket yta och ser faktiskt inte dumt ut alls (DPI'n är alltså helt ok så länge man inte sitter med nyllet 20 cm ifrån skärmen).

Typ denna? http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=611230

Skrivet av bourne94:

Led är lite strömsnålare + bättre bild ( enligt mig iallafall ) :), fast det var bara ett förslag,,, kör på det du tycker är bäst:)

Lycka till!

Det ska jag komma ihåg.