Tangetbord och mus?

Permalänk
Medlem

Tangetbord och mus?

Tja,

Jo jag ska köpa nytt tangentbord och mus, jag vill ha en skön mus som man kan annvända i flera timmar utan att det blir jobbig.
tangetborder ska vara ett vanligt, gärna någon snabb knappar.

Mitt nuvarande tangetbord som jag misshandlar och målat på

Visa signatur

"Yttrandefriheten bör begränsas för dem som dolt eller öppet förespråkar narkotika." - Widar Andersson (s), Källa: Hassela agitation -96
"Övertygelser är ett större hot mot sanningen än lögnen." - Friedrich Nitzche

Permalänk
Medlem

Rekommenderar starkt MX500 som musval.
Vart bor du ?

I sthlm kan du köpa den

T - Bana Hötorget - Softwareexpress - 549 kr

Men du måste ha en func (musmatta) ,
den har två sidor! As skön!

Sergelstorg - Åhléns City - 299 kr

Tangentbord:

Keytronic ErgoForce, känns kanske "stelt" ibörjan , fett skönt när man blivit van!

MX500:

func surface 1030:

Keytronic ErgoForce:

Så där

EDIT: Totalt pris

func 399
MX500 549
Keytronic ~360

Totalt = 1212 eller nåt

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem

Siba/Computer City har mx500 för 499:-

sedan rekomenderar jag ett Microsoft t-bord. Är helt överlägset skönast tycker jag.

Visa signatur

Vatten kyler bäst

Permalänk

Jag håller helt med qlex0r. Jag har använt mitt ergoforce i flera år nu, före det köpte jag nya skit-tangentbord för ~100 kr ett par gånger om året. Nästa tangentbord jag köper kommer att bli ett likadant och så kommer jag att fortsätta så länge de tillverkas (eller tills det händer nåt revolutionerande på marknaden)

Sen köpte jag en MX500 för ett par dagar sen efter att ha kört analoga mouseman i flera år, och jag är hur nöjd som helst. Rekommenderas starkt.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Jag kan rekommendera en mycket bra musmatta som inte är så dyr (ca 49 Kr på Dustin). Den heter Hama musmatta aluminiumdesign. Den är tunn och väldans bra till optiska möss. Jag har Microsoft optisk och den här musmattan var den bästa jag har hittat. Har prövat de mesta. Ej dom här dyra. Ville inte slita ut dom där sulorna som sitter på undersidan av musen. Rekommenderas stark

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D