Titta igen, leta efter en rullist till höger, en liten fyrkant du kan dra ner för att visa ytterligare upplösningar i rutan. Det ska se ut som på bilden nedan.
Upplösningen är 1680x1050, 1920x1200 native (i fullskärm vanligtvis, körde fönster för tillfället för att underlätta Print Screen) med VSync på och 0xAA.
Komponenter är: AMD X2 5200+ (@ 2.6, oklockad vill säga), 6GB RAM och ett GTX 280.
Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x Snygga Crysis Warhead Bilder! Använde du en mod? Isåfall vilken?
Jag förmodar att du menade de jag postade ovan. Om så är fallet, nä, jag använder inga moddar eller tweaks. Bl.a. shaders och partiklar på Enthusiast, likaså post processing och ett par till, resten på High. Jag minns inte exakt såhär på rak arm, men det kan jag självklart kolla upp, om det är jättenödvändigt. Tack.
Ursprungligen inskrivet av -8-DEAMON-8- Jag provade Crysis demo och hade allt på medium och lite low på olika effects och körde på dator 2 där under i sign.
Men tyckte inte grafiken var något speciellt snygg eller så. Vilket spel som helst tyckte man att det såg ut som...
Nä, och svaret på varför det inte såg vidare märkvärdigt ut har du ju redan bifogat i din post. Jag förstår naturligtvis ifall du pga bristfällig hårdvara tvingas köra på lägre inställningar, men förvänta dig då inte att det grafiska ska överglänsa allt annat på marknaden. Det lät ungefär som att du förväntade dig något i hästväg, även med lägre inställningar.
Jag hoppas att du tar dig tid och spelar spelet på högre inställningar när du får möjlighet. Grafiken är verkligen inte allt i ett spel, i synnerhet inte i Crysis, men avfärda det inte bara för att det inte levde upp till dina förväntningar på low-medium-inställningar.
Ursprungligen inskrivet av jbing Även om det bara är vapen som vi ser så är det kul med lite focus-bilder. Tråkigt med menyer mitt på bilderna också, det förstör lite TT.
Vet nåon hur man tar bort UI:et i crysis?
Jag skulle tro att du kan skriva "cl_hud = 0" i konsolen. Utan citationstecken, naturligtvis.
Det finns tre användare i den här tråden som mer eller mindre summerat det hela ganska bra; konsolerna agerar bromsklossar (på gott och ont). Det är helt enkelt där pengarna och populariteten ligger, och så länge så är fallet lär vi inte se några större kvantumhopp inom en överskådlig framtid vad gäller det grafiska på PC-fronten.
Multiplatformspel brukar emellertid (föga förvånande) se bättre ut på PC än på exempelvis Xbox 360 och Playstation 3, men det är långt ifrån det grafiska övertag vi i teorin hade kunnat se, med tanke på hårdvaran i fråga. Jag åsyftar förstås den i dagsläget daterade hårdvaran i vardera konsol kontra monstren till grafikkort som idag rör sig i prestandasegmentet på PC-marknaden.
Beställde ovannämnda kort (XFX GTX 280 XT från Inet) igår och idag ligger det på posten och väntar. Blir till att hämta på Tisdag, när jag får lite riksdaler.
Huruvida det är värt de extra pengarna gentemot ett klockat GTX 260 går väl att diskutera. Personligen går jag från ett 8800GT, vilket ju fortfarande får anses vara ett ganska potent kort, så jag tyckte helt enkelt det var värt att gå direkt på GTX 280 - i synnerhet till det priset.
Skrämmande att se hur många det är som yttrar sig och inte har en susning om vad Public Service öht innebär. Vad som är än mer komiskt är att somliga väljer bort SVT's/SR's tjänster till förmån för den kommersiella dynga som präglar såväl Kanal5 som TV3's dagliga tablå. Försvenskad hyena-tv direkt kommen från USA värvat med serier av allehanda slag från samma land. Och, just det, reklam. Jag kan emellertid tycka att förslaget i fråga är orimligt, och jag förstår den frustration många känner.
NASENBLUTEN: Bra och väl genomtänkt inlägg. Mycket begåvat och givande. Have a cookie.
Jag förväntar mig inte mycket medhåll härifrån gällande de första raderna, men bespara mig åtminstone korkade kommentarer...
Ursprungligen inskrivet av eckim Att spelet inte stödjer dx10 har väl inget med AA att göra?
Luskar man runt lite i GTA IV mappen hittar jag iaf följande \grand theft auto iv\GTAIV\common\shaders\win32_30_atidx10
Det skulle jag tro har betydelse, vill minnas att det är svårt att få till kantutjämning tillsammans med sk deferred lightning, som spelet i fråga använder sig av i, DX9-läge. Jag ska inte svära på det dock.
Spelet stöder inte DX10. Vilket är synd, då vi blir utan AA i dagsläget, och att R* Toronto skulle implementera stöd för DX10 i en framtida patch är väl dessvärre föga troligt.
För människor som finner film grain-effekten irriterande finns en mod att tillgå som tar bort detta gryniga filter. Har själv inte testat den, men den fungerar kanon enligt många.
Inga klagomål alls på antalet bilder per sekund i 1920x1200 med maximala inställningar och 2x kantutjämning.
Systemet bestod av följande: AMD X2 5200+ @ 2.6GHz, 3GB DDR2 och ett 8800GT
Imponerande resultat med detta inte alltför moderna system, även om det ju rör sig om en korridorshooter.
Hade även möjlighet att samtidigt beskåda PS3-versionen ute i vardagsrummet, och skillnaderna var inte på något vis markanta, med undantag för det faktum att PC-versionen, föga förvånande, var skarpare. Annars tycker jag det är svårt att jämföra systemen, då PC-versionen kördes på en 26" Samsung och PS3'n rullade på en 42" Panasonic. Upplevelsen på PS3 kan bli väl så stark den generellt sämre prestandan till trots, då det ju rör sig om en betydligt större bildyta.
Jag föredrar dock mus och tangentbord framför Dual Shock 3-kontrollen, det är ett som är säkert.