Är inte mer av en idé att köra Bee än att det är det enda som egentligen gör någon skada, annars måste jag bli stammis hos ammoshopsen, och gå tillbaka var 5e minut.
Vet att man inte bokstavligen kan bli oneshottad, men två skott precis efter varandra ger samma resultat, så tänkte att det var viktigare att förstå effekten, än att veta hur många skott det faktiskt var När jag skrev oneshottad syftade jag alltså på att dö innan man ens hinner märka att man blivit skjuten.
Btw, en sak jag just märkte som jag inte förstår, har en plasma caster SMG med strax under 7K i dmg per skott, och ett sniper 45K, så enligt siffrorna skadar snipern mer än 6.5 gånger så mycket som SMGn, provar dem både på Target Practice hos Markus, och ett skott i huvudet med SMGn skadar 26K, snipret skadar 80K, alltså ligger SMGn närmare Snipern än vad statsen sa, nu är skadan hos snipern bara 3 gånger SMGns.
Jag provar sen att slänga på The Bee, då lägger sig SMGn på 153K, och snipern bara på 138K, alltså är sniperns skada nu 0.9 av den hos SMGn.
Varför? Vad gör att SMGn får en sån boost av The Bee, medan den gör väldigt lite på snipern? Har så vitt jag vet inga skills som skulle ge SMG en fördel över snipers. Snipern är visserligen Corrosive, medan SMGn är Shock, men så vitt jag vet ska det inte ta bort så mycket av skadan mot flesh.
Räknas kanske AMP dmgen till det element den lades på?