#ray-tracing

Ray tracing i Battlefield V – markant bättre prestanda med nya uppdateringen

Den nylanserade uppdateringen till Battlefield V påstås ge markanta prestandaförbättringar när spelet körs med ray tracing. Redaktionen sparkar igång testriggen för ett snabbtest.

Ray tracing i Battlefield V – vi följer upp redaktionens tester

Efter förra veckans testkavalkad av ray tracing ihop med Battlefield V passar Emil och Jonas på att sammanfatta resultaten och sia om teknikens framtid.

Ray tracing i Battlefield V med Nvidia RTX-serien

Strålspårning, strålföljning, ray tracing eller hur du nu vill kalla det. Redaktionen laddar testriggarna med fler grafikkort och testar nya tekniken i Battlefield V.

Battlefield V med ray tracing – redaktionens första intryck

Med den efterlängtade uppdateringen som aktiverar DirectX Raytracing i Battlefield V på plats passar redaktionen på att dela med sig av både första intryck och en omgång prestandasiffror.

Nvidia visar kantutjämning med ray tracing

Under GDC-mässan i mars var ray tracing, eller strålspårning, den stora nyheten. Nvidia visar nu en metod där bolagets teknik RTX jämnar ut kanter i realtid.

Epic Games visar ray tracing i Unreal Engine

Ray tracing i realtid är ordentligt på tapeten, där stora namn som AMD, Nvidia och Microsoft haussar tekniken. Nu ansluter sig Epic Games till klubben med Unreal Engine.

4A Games visar ray tracing i realtid med Nvidia RTX i Metro Exodus

Utvecklarkonferensen GDC närmar sig sitt slut och i samband med detta passar utvecklaren 4A Games på att visa upp en implementation av realtids ray tracing i sin kommande titel Metro Exodus.

AMD introducerar ray tracing i realtid för renderingsmotorn Prorender

Temat med ray tracing i realtid fortsätter på årets upplaga av Game Developers Conference, där AMD avtäcker hårdvaruaccelererat stöd för tekniken i sin renderingsmotor Prorender.

Nvidia introducerar RTX - teknik för hårdvaruaccelererad ray tracing i spel

Nvidia rivstartar årets upplaga av GDC med avtäckandet av sin nya teknik RTX, där denna ska ge ultrarealistisk grafik i spel via hårdvaruaccelererad ray tracing med arkitekturen Volta.