Hjälp mig att värdera.

Permalänk
Medlem

Hjälp mig att värdera.

Hej.

Har ett gammalt Nintendo 8 bit ståendes som jag inte spelar längre. Känns som att det är vettigare att sälja det medans det fortfarand funkar.

Det som finns är:

# 1 Konsoll med 2 handkontroller, kablar mm samt orginalkartong som är hel (Från 1986 om jag inte minns fel)
# ICE CLIMBER
# GUN SMOKE
# METROID
# GOONIES ( vet inte om det funkar, men med lite pill kanske det gör det)
# ZELDA 2 - LINK.

Hur mycket tror ni det kan vara värt? Jag är inte i behov av pengar så jag tänker inte sälja det för något skambud, så säg vad ni tror och tycker det är värt.

Visa signatur

Gigabyte G1.sniper m5# I5 4670k # Origen s14 #Adata ssd 120 gb #Be quiet 400w straight power # 4x4 (16gb) corsair vengence lp

Permalänk
Hedersmedlem

Traderas Nintendokonsollavdelning kanske?
Här ser du själv vad folk är villiga att betala för ett NES. Bättre än alla råd.

Visa signatur

💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled
🎮 → Steamdeck

Permalänk

Fortsätter i denna tråd så slipper ja göra nån ny. Vill veta vad ja kan få för ett winfast px6600 td 256mb pci-e kort. Hittade 1 sånt och ett agp nere i elrummet igår och agp kortet sitter i datorn nu o funkar klockrent men ja har ingen dator med pci express så ja kan inte kolla om d funkar men d gör d nog men va får ja för ett sånt om ja ska sälja det då ja inte har nån nytta av det.

Permalänk

k_k: Du får leta runt och kolla efter ett bra pris så kanske jag köper det.

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Millen1981
Fortsätter i denna tråd så slipper ja göra nån ny. Vill veta vad ja kan få för ett winfast px6600 td 256mb pci-e kort. Hittade 1 sånt och ett agp nere i elrummet igår och agp kortet sitter i datorn nu o funkar klockrent men ja har ingen dator med pci express så ja kan inte kolla om d funkar men d gör d nog men va får ja för ett sånt om ja ska sälja det då ja inte har nån nytta av det.

Absolut noll och ingenting....

Vad är det för fel med att bara undersöka marknaden genom att kolla tex redan sålda på Tradera egentligen?

Permalänk
Medlem

10-50kr kanske?

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem
Skrivet av k_k:

Hej.

Har ett gammalt Nintendo 8 bit ståendes som jag inte spelar längre. Känns som att det är vettigare att sälja det medans det fortfarand funkar.

Det som finns är:

# 1 Konsoll med 2 handkontroller, kablar mm samt orginalkartong som är hel (Från 1986 om jag inte minns fel)
# ICE CLIMBER
# GUN SMOKE
# METROID
# GOONIES ( vet inte om det funkar, men med lite pill kanske det gör det)
# ZELDA 2 - LINK.

Hur mycket tror ni det kan vara värt? Jag är inte i behov av pengar så jag tänker inte sälja det för något skambud, så säg vad ni tror och tycker det är värt.

Det är värt 500 kronor och uppåt. En del betalar bra om konsolen är boxad.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Millen1981:

Det reella värdet om det funkar ok är nog runt 100kr men sånt där säljer man normalt inte utan har som backup nödlösning ifall ens grafik skulle krascha lr liknande alternativt ger man bort det till någon stackare som har ännu värre

Asså missförstå mig rätt det var ett jätte bra mellansegment kort när det kom men idag så är det till och med roligare med tex detta http://www.inet.se/artikel/5408292/gigabyte-radeon-hd4350-512...
Och det får du nytt med garanti för 342kr så...

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming