Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uibi
Det är mycket snack om macro spel. vad exakt är detta?

Macro: bygga många gubbar samtidigt, göra upgraderingar samtidigt som du håller på med ekonomin.

Micro: Hur du detaljstyr dina gubbar. Micromanagement för övrigt står det för.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kylig
Lings är mkt effektivare än banelings dels för att banelings inte är särskilt effektiva mot workers och att de kostar gas. Banelings är mer mot T bio och bunkerbusts.

Fun > Effectiveness

Boxade in min kompis i 1v1 och mejade ner det sista med 150banelings, hysteriskt roligt

Permalänk
Medlem

Hahaha jo man kan göra sjuka grejer med banelings såklart Min kompis som spelar Z fick testa massa baneling-tricks mot mig som T, det var rätt skoj att testa hur många det tar att få ut vissa byggnader och sånt samt vilket lotto det var när han skulle döda scvs, ibland dödade han massa men ofta hade jag 15st scvs med 1 röd prick kvar på alla

Permalänk
Medlem

ok sorry, trodde macro / micro var ungefär samma, dock att micro var enskilda individer, men att macro fortfarande var att typ hålla koll på baser + armen samtidigt dvs multitasking.

bra att det finns mer kunniga medlemmar som kan korrigera och få det rätt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kylig
Hahaha jo man kan göra sjuka grejer med banelings såklart Min kompis som spelar Z fick testa massa baneling-tricks mot mig som T, det var rätt skoj att testa hur många det tar att få ut vissa byggnader och sånt samt vilket lotto det var när han skulle döda scvs, ibland dödade han massa men ofta hade jag 15st scvs med 1 röd prick kvar på alla

Ja, en wall-in med supply depos kan ryka ganska snabbt mot banelings. Om man scoutar tidiga banelings kan det vara bra att walla med större byggnader: Se här @ 7:40 t.ex. (De delar även ut 10 betanycklar per episod om man klarar deras korsord)

Själv kör jag nästan bara P men kommer nog köra T som andra ras och sist Z för deras macro är så annorlunda.

Permalänk

Ju högre upp desto mer cheese känns det som i ligorna måste jag säga.
Tråkigt för en annan som gillade när det var lite spel i lägre ligorna men men bara anpassa sig.

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem

Min polare fick tag i en key här om dagen, nu är det några som vill prova genom att "låna" hans acc.

Frågan är då från honom, kommer han bli bannad om han "lånar" ut accet, iom reglerna säger att man inte får "låna" ut accet. Finns det fler här inne som har eller lånar ut accet?

Tacksam för svar.

Visa signatur

okej

Permalänk

Hur ska blizzard veta om han lånar ut sitt acc eller ej?

Permalänk
Medlem

Det vet inte jag, men tekniskt tror jag det går. Nu handlar det inte om hur dom vet, nu undrar jag mer om fler delar sina acc och om det inte hänt dom ngt.

Visa signatur

okej

Permalänk
Medlem

fick min nyckel i lördags och har använt all min lediga tid sen dess. (tyvärr bara tre matcher).

Spelet är redan ruskigt bra för en beta och funkar förvånansvärt bra på min sunkiga laptop (Core2Duo 2,4Ghz 4Gb RAM)

Har bara kört med terran hittils men efter att ha sett protossernas mothership lutar det mot protoss i nästa match.

Permalänk
Musikälskare

Precis ett 35min game 2vs2 Silver, galet soft

Battlecruisers tog ner den siegade positionen på slutet sen GG

Måste jobba på upgrades och mer macro... dock

Ansgarr: Mothership är late game och det är inte ofta man får upp en sådan, men visst vill du spela en ras bara för det så kör

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Fick mig en beta nyckel för 2-3 veckor sedan, spelat 5 matcher och tröttnade i stort sett direkt.

Spelade Starcraft i många år och detta känns inte nyskapande nog för mig för att hålla mig kvar.

Lirar Warhammer dawn of war 2 i stället då jag slipper spendera de första 10-15 min i varje game att bygga samma trista byggnader.
I warhammer är det strid inom 2-3 min.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morbid Angel
Fick mig en beta nyckel för 2-3 veckor sedan, spelat 5 matcher och tröttnade i stort sett direkt.

Spelade Starcraft i många år och detta känns inte nyskapande nog för mig för att hålla mig kvar.

Lirar Warhammer dawn of war 2 i stället då jag slipper spendera de första 10-15 min i varje game att bygga samma trista byggnader.
I warhammer är det strid inom 2-3 min.

De var ju tråkigt att du inte gillar spelet. Men, de är inte möjligt att skänka din nyckel till mig då som mer än gärna provar spelet?:)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morbid Angel
Fick mig en beta nyckel för 2-3 veckor sedan, spelat 5 matcher och tröttnade i stort sett direkt.

Spelade Starcraft i många år och detta känns inte nyskapande nog för mig för att hålla mig kvar.

Lirar Warhammer dawn of war 2 i stället då jag slipper spendera de första 10-15 min i varje game att bygga samma trista byggnader.
I warhammer är det strid inom 2-3 min.

Lol, tror inte du fattar spelet bara... har spelat ca 500 games i sc2 betan å so far är det ett riktigt bra spel, när man kommit in i spelet ordentligt som jag gjort så är det många taktiska beslut som måste göras genom hela gamet! Spelar du rätt i sc2 så börjar de första striderna inom 3-4 min... får ut min första stalker 3:45.

Spelet är fortfarande mycket obalanserat, men de har ändrat de allra värsta sakerna sedan betan startade. Det som är mest obalanserat just nu är väldigt high tech, men finns även saker i low tech som fortfarande är imba.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av final stretch
Lol, tror inte du fattar spelet bara... har spelat ca 500 games i sc2 betan å so far är det ett riktigt bra spel, när man kommit in i spelet ordentligt som jag gjort så är det många taktiska beslut som måste göras genom hela gamet! Spelar du rätt i sc2 så börjar de första striderna inom 3-4 min... får ut min första stalker 3:45.

Spelet är fortfarande mycket obalanserat, men de har ändrat de allra värsta sakerna sedan betan startade. Det som är mest obalanserat just nu är väldigt high tech, men finns även saker i low tech som fortfarande är imba.

Nej jag fattar nog inte spelet efter att ha spelat Starcraft sen dag ett.
Saken är den att jag är rätt trött på att "bygga" i de strategi spel jag spelar därför föredrar jag nu warhammer.

Plus att enheterna är mer varierande och likaså taktikerna då kulorna inte biter på tex tanks.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skocke
De var ju tråkigt att du inte gillar spelet. Men, de är inte möjligt att skänka din nyckel till mig då som mer än gärna provar spelet?:)

Min nyckel är bunden till mitt B-net konto så det är tyvärr inte möjligt.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morbid Angel
Nej jag fattar nog inte spelet efter att ha spelat Starcraft sen dag ett.
Saken är den att jag är rätt trött på att "bygga" i de strategi spel jag spelar därför föredrar jag nu warhammer.

Plus att enheterna är mer varierande och likaså taktikerna då kulorna inte biter på tex tanks.

Spelet blir ju mindre varierande om vissa enheter inte alls kan döda en enhet. I starcraft 2 så kan enheter användas på mer än ett sätt och är olika bra beroende på vilket läge du väljer att slåss med dem! En viss uppgradering utav en enhet kan totalt förändra hur bra en enhet är mot en annan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morbid Angel
Min nyckel är bunden till mitt B-net konto så det är tyvärr inte möjligt.

Okej, ingen fara=) Tänkte ifall du bara hade typ en wow-trial som vissa verkar ha.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skocke
Okej, ingen fara=) Tänkte ifall du bara hade typ en wow-trial som vissa verkar ha.

Snarare 4st fullt uppgraderade WoW konton + starcraft/broodwar + warcraft 3 + exp

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morbid Angel
Fick mig en beta nyckel för 2-3 veckor sedan, spelat 5 matcher och tröttnade i stort sett direkt.

Spelade Starcraft i många år och detta känns inte nyskapande nog för mig för att hålla mig kvar.

Lirar Warhammer dawn of war 2 i stället då jag slipper spendera de första 10-15 min i varje game att bygga samma trista byggnader.
I warhammer är det strid inom 2-3 min.

Jag gillar också DoW2 multiplayer. Synd bara att nätkoden i det spelet är så dålig! Jag kunde inte fortsätta spela med den command delay det spelet lider av. Hur är det efter expansionen förresten, har det kanske blivit lite bättre?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morbid Angel
Nej jag fattar nog inte spelet efter att ha spelat Starcraft sen dag ett.
Saken är den att jag är rätt trött på att "bygga" i de strategi spel jag spelar därför föredrar jag nu warhammer.

Plus att enheterna är mer varierande och likaså taktikerna då kulorna inte biter på tex tanks.

The instant gratification generation!

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ikke
Jag gillar också DoW2 multiplayer. Synd bara att nätkoden i det spelet är så dålig! Jag kunde inte fortsätta spela med den command delay det spelet lider av. Hur är det efter expansionen förresten, har det kanske blivit lite bättre?

Upplever inte några större problem än så länge.
1an var iofs hemskt men 2an har jag inte upplevt något i alls.

Permalänk
Medlem

Fan vad vapenuppgraderingar hjälper alltså, rätt insane

Visa signatur

mjau

Permalänk
Entusiast

finns det fler än mig som fått sina profiler nollade? fick min profil nollad idag, medans min polare hade alla sina stats och matcher kvar.

tydligen är jag kvar i samma ladder med honom iaf, men vi fick ändå spela om våra 5 placement matcher? så tydligen får vi spela om allting, bara för att jag fick min profil omgjord men inte han..

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Finns det ingen som "Lånat" ut sitt konto som har erfarenhet om det är lugnt att göra det??

Ställde en fråga linte längre upp om ngn ny missat det, om ngn har erfarenhet, så e jag evigt tacksam.

Visa signatur

okej

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
finns det fler än mig som fått sina profiler nollade? fick min profil nollad idag, medans min polare hade alla sina stats och matcher kvar.

tydligen är jag kvar i samma ladder med honom iaf, men vi fick ändå spela om våra 5 placement matcher? så tydligen får vi spela om allting, bara för att jag fick min profil omgjord men inte han..

Bryr du dig verkligen om dina beta stats ändå?

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Bryr du dig verkligen om dina beta stats ändå?

Klart som fan att jag inte bryr mig om mina stats i en beta, men hur roligt är det å behöva börja från början igen och möta nybörjare? Kul för varken mig eller min 2v2 partner.

Vissa kanske tycker om att krossa nollor, inte jag. Vi satt på en ganska trevlig nivå svårighetsmässigt innan detta.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
Klart som fan att jag inte bryr mig om mina stats i en beta, men hur roligt är det å behöva börja från början igen och möta nybörjare? Kul för varken mig eller min 2v2 partner.

Vissa kanske tycker om att krossa nollor, inte jag. Vi satt på en ganska trevlig nivå svårighetsmässigt innan detta.

Ni behöver lira 5 matcher sen är ni tillbaks där ni slutade, tar det er en evighet att nå platinum så kanske ni helt enkelt inte är platinum?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Ni behöver lira 5 matcher sen är ni tillbaks där ni slutade, tar det er en evighet att nå platinum så kanske ni helt enkelt inte är platinum?

Är faktiskt ett rent helvete att gå upp en rank, tar sån jävla tid. Ligger i copper 1v1 och har legat där ett långt tag fastän jag utklassar bronze-spelare (hamnade där för att jag knappt hade spelat SC alls som n00b, men blev bra genom 2v2 men är fortfarande på 1v1 copper :((((). Så om han har otur på placementmatcherna så kommer det ta skitlång tid för han att hamna där han vill/borde vara.

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Ni behöver lira 5 matcher sen är ni tillbaks där ni slutade, tar det er en evighet att nå platinum så kanske ni helt enkelt inte är platinum?

Blizzards matchmaking baseras på bra mycket fler matcher än de 5 placerings matcherna. Det tar tid att komma till en nivå där man i princip vinner 50% av matcherna.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II