The Settlers 7: Paths to a Kingdom!

Permalänk
Medlem

The Settlers 7: Paths to a Kingdom!

Kollade runt lite på olika spel nyss.
Ser att det inte finns ngn tråd om settlers 7? Är grymt sugen på att skaffa det
Någon som har hunnit testa det!

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=495802&o=inkfrakt

Grafiken är inget att klaga på Verkar vara sån skön stämning i spelet tycker jag :D. Samt alla val möjligheter osv!

http://www.youtube.com/watch?v=DIGj1H3EFd8

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Avstängd

Settlers 6 var väldigt intressant och kul, men segt att farma Träd och Sten m.m hela tiden ;/ Hoppas 7an blir bättre på den delen.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Inte spelat än demo finns här http://www.gamershell.com/download_57100.shtml

Visa signatur

Phenom II 960t @ 4 Ghz - Gigabyte 990xa UD3 - 8 GB Corsair Vengence - Asus 560 ti @ 950/2200 Mhz - 60 GB vertex plus - 1 TB WD black - Fractal Design Tesla 650 W

Permalänk
Medlem

Jag tankade ner demot och testade men grafiken var inte i närheten av dom screenshots som jag har sett (där det ser jävligt bra ut). Såg rent ut sagt förjävligt ut med allt på max, vetefan vad som försigår. Slängde skiten i alla fall.

Visa signatur

Gigabyte Z390 AORUS MASTER | i7 9700K | Corsair 32GB | EVGA GTX 1080 8GB ACX 3.0 FTW | Windows 10

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av U-S-S-R
Jag tankade ner demot och testade men grafiken var inte i närheten av dom screenshots som jag har sett (där det ser jävligt bra ut). Såg rent ut sagt förjävligt ut med allt på max, vetefan vad som försigår. Slängde skiten i alla fall.

Förjävligt? Eh, isåfall har dom dumpat grafiken dom hade i Settlers 6, dom skulle ju dessutom uppa den en hel del, eller så har du kört på Low och inte Max.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av U-S-S-R
Jag tankade ner demot och testade men grafiken var inte i närheten av dom screenshots som jag har sett (där det ser jävligt bra ut). Såg rent ut sagt förjävligt ut med allt på max, vetefan vad som försigår. Slängde skiten i alla fall.

Jag håller helt med. Såg jättefult ut. Dessutom verkade det vara omöjligt att slå av Depth of Field vilket gjorde att att blev jättesuddigt om man inte var helt inzoomad.

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Permalänk
Medlem

Är ju ett demo.. och demon brukar inte innehålla alla filer som behövs för max? man brukar kunna ställa in det men inget ändras.

Eller är jag helt ute och cyklar? ^^

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

har ej testat än men ser mysigt ut iaf ska testats i helgen !

Permalänk
Medlem

Ajdå ;/. Tråkigt det där med grafiken. Ska testa demot nästa vecka när jag får mitt hd5850

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt spel men ack så nerdummat.

De har verkligen tagit ännu ett steg i fel riktning.

Settlers 4 är fortfarande det bästa i serien, 5&6 var ju enorma fails och 7:an kanske är något bättre än dessa men fortfarande riktigt dålig. Du kommer bli uttråkad snabbt av enformigheten och avsaknaden av saker att göra.

Permalänk

Kylig, du har fel, Settlers 2 var bäst

Har spenderat otaliga timmar med det spelet och gör det fortfarande.

Permalänk
Medlem

Alla spel efter Settlers 2 har varit ganska bleka, men man kan ju alltid tanka ner demot och testa 7an.

Permalänk
Avstängd

http://www.youtube.com/watch?v=fpcHOWu4NHU
Spelet ser ju långt ifrån fult ut. Fast sedan finns det ju vissa som vill ha Crysis RTS spel.

http://www.youtube.com/watch?v=3SnQT55BHKE
Kolla 1080p, från demot.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

ah!
Tack för demot.

Som sagt, ett demo innehåller inte alla filer för att optimera till det bästa.
Ska testast, sugen på beställa skiten bara :S

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Inaktiv

Är väl även så att det inte finns multiplayerstöd? Fanns ju to.m på Settlers 1 på Amigan, hehe...

Permalänk
Medlem

Multiplayer ska finnas enligt FZ

Permalänk
Medlem

Jag gillade 6:an men detta känns ju bara sämre(utgår från demot). Dessutom har de dummat ner spelet med tecknade/serieliknande figurer som jag tycker sänker seriositeten på det.
Grafiken på 6:an såg ju klart bättre ut dessutom

Permalänk
Medlem

Tyckte faktiskt det var lite små skoj, ska sätta mig och bita lite till i den sen.
Lite ovant att komma in i just det nya spelsättet med byggnad och andra byggnader på det osv osv.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd

Hur kan dom ha sänkt grafiken? Enligt demo-gameplay videor så är 7an onpar med 6an

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk

Ja, Settleres 7 är inget grafiskt mästerverk. Ser till och med sämre ut än sin föregångaren Settlers 6, och är mera krävande dessutom.
Men jag tycker spelet är okej, fast att jag får känslan av att spelet är riktat till den yngre generationen som inte har spelat dess föregångare.

Permalänk
Medlem

själv tycker jag detta settlers är mer advancerat än föregående.
Kanske bara är jag men men...

Tycker faktiskt grafiken är så himla dålig.
Iof så har jag aldrig brytt mig så jäkla mycket om grafik så länge spelet är skoj.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Någon som har några tips på hur man får demot att fungera?

Har laddat ner demot som ni länkade högre upp, och var supersugen på att spela lite och se om jag skall köpa spelet.

Dock så fungerar inte 3D grafiken när jag kör spelet. Man ser att det skall finnas grafik där, men det är texturer som flimrar och sträcker sig över hela skärmen. Se skärmdumparna nedan:

http://img90.imageshack.us/img90/1859/settlers71.png
http://img69.imageshack.us/img69/4281/settlers72.png

Hoppas det är rätt ställe att lägga inlägget på?

Kör med en Radeon 4870. Har provat drivers/catalyst version 9.något (från 2009) samt 10.3 officiella. Hela datorn finns i min signatur.

Testat att ta "Disable Catalyst A.I." kört i fullskärm, windowed, 1920x1200, 1024x768, 800x600. Alla inställningar på lägsta/av eller på max. Inget verkar hjälpa.

Någon annan som har problem med demot och har lyckats lösa det?

Visa signatur

Intel Core 2 Q9450 2.66GHz @ 3.2GHz | Gigabyte GA-X48T-DQ6 | Corsair TWIN3X4096-1600C7DHX G 2x2048MB DDR3 7-7-7-20 | Sapphire Radeon HD4870 | Noctua NH-U12P Quadra-heatpipe | Zalman ZM850 HP Silent 850W | 2x Raptor WD1500 150GB RAID 0 | Intel M80G2 SSD | Cooler Master Cosmos 1000

Permalänk
Medlem

Men herregud, just den tecknade grafiken och dom små gubbarna som går runt på gatorna o bygger är ju just hela charmen med Settlers spelen. Det är ju det som gör spelet "hem-trevligt". Jag har testat demot och jag tycker det är väldigt kul. Det finns också många olika sätt att vinna på och man kan göra trade routes och mycket annat roligt.

Nu var jag ett fan av Settlers II, och har mestadels lirat Settlers II: 10th Anniversary. Lirade dock 1:an också på Amiga. Men att förvänta sig grymme grafik i Settlers, nej. Settlers e fint och bra som det är!

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk

Har "alltid" gillar Settlers-spelen, visste inte om 7an, tror 4an va senaste.
Men ja får säga att ja trode även att Anno-serien tog över från settlers då det är blubyte och ubisoft som ligger bakom det.
Kör förövrigt Anno 1404 nu, tycker det är lite mer fart i det än Settlers men klart samma kännsla

Permalänk
Medlem

Köpte spelet på CDON download efter att ha testat spelet... nu ska det spelas

Permalänk
Medlem

Jag fick demot att fungera på en annan dator istället. Det var grymt kul och svårt samtidigt. Väldigt lätt att man låser ut visa resurser, och det är alltid någon som klagar på att dem inte har tillgång till resurser eller mat...

Men när man uppgraderar sina lagerlokaler, och beställer att varorna förs till lagerlokalen nära där den behövs så kan man få det att fungera fast det blir ändå alltid någon som klagar på brist på resurser i slutändan...

Skall installera Windows 7 ultimate som kom precis med posten och se om demot fungerar på min dator då. I så fall blir det ett köp.

Visa signatur

Intel Core 2 Q9450 2.66GHz @ 3.2GHz | Gigabyte GA-X48T-DQ6 | Corsair TWIN3X4096-1600C7DHX G 2x2048MB DDR3 7-7-7-20 | Sapphire Radeon HD4870 | Noctua NH-U12P Quadra-heatpipe | Zalman ZM850 HP Silent 850W | 2x Raptor WD1500 150GB RAID 0 | Intel M80G2 SSD | Cooler Master Cosmos 1000

Permalänk
Medlem

Jag hade ingen aning om att spelet fanns , 4:an va det sista trodde jag och det va väl lite sådär, annars är det 2:an som är bäst..

har suttit 6-7 timmar och lirat 7an nu, helt klart värt pengarna!
en rolig sak är att det har facebook-koppling så att du får achievments som du kan posta på fejjan

multiplayer fungerar dessutom ASBRA och är mycket roligt, måste forska lite mer i kartor m.m ikväll.

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem

Vet inte om det stämmer men jag har hört att det är multisampling som gör att det blir suddigt.
testa utan...

Permalänk
Medlem

Har provat att spela och verkar skoj men måste nog köra en tutorial så man fattar vad man jobbar emot jag ba fixa lite hur efter det byggarna sa Najs att de finns MP i demot också Skall prova att spela mot någon kompis sen

Permalänk

Fick spelet idag. Och till skillnad mot demot så är det här en tutorial i börjam som hjälper en att komma igång.

Visa signatur

Intel(R) Core(TM) i9-9900K CPU @ 3.60GHz | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Nvidia Geforce RTX 2080Ti | 32,0GB Dual-Channel DDR4 | Samsung SSD 840 EVO Basic 250GB, Samsung SSD 860 EVO 1TB | ASUS MX34VG