Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

The Settlers 7: Paths to a Kingdom!

Permalänk
Medlem

Tycker spelet är helt klart värt pengarna.
Har dock inte kört online, bara kör igenom SP och skirmish.

Har faktiskt inte tröttnat även om man kör i snitt 1 karta per dag.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Här är en bra sida om man vill komma igång med Settlers 7.

http://forums.ubi.com/eve/forums/a/tpc/f/6061083365/m/4501089...

Visa signatur

Intel(R) Core(TM) i9-9900K CPU @ 3.60GHz | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Nvidia Geforce RTX 2080Ti | 32,0GB Dual-Channel DDR4 | Samsung SSD 840 EVO Basic 250GB, Samsung SSD 860 EVO 1TB | ASUS MX34VG

Permalänk
Medlem

Någon annan än jag som får detta felmeddelande vid uppstart(?):
SERVER NOT AVAILABLE (28)
Please try again later

Fruktansvärt irriterande. Jag har köpt spelet och installerade från en fysisk skiva.

Detta försök till recension har samma problem: Initial Impressions: The Settlers 7: Paths to a Kingdom

Edit: Det har fungerat ett tag nu. Det är deras DRM som kräver att man hela tiden är uppkopplad. Om deras server är nere/överbelastad/etc. så kommer man inte in.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk

Jo men själva problemet med settlers är att Licensen ligger online.
DVS du kan inte köra spelet annat än fritt läge om servern är nere.

Det är det som förstörde själva spelet för mig. att inte kunna spela på 3 dygn för att UBI klantar till det med servern är tråkigt.

Själva spelet i sig är underbart och jag älskar allt med det.
Dock skulle kampanjen kunnat vara längre. känns som om det tog slut väldigt fort.
Hade precis kommit in i allt och fått rätt känsla när jag spelade sista uppdraget.

För att hålla lite koll på vad som händer rekomenderas ju UBI:s forum och där specifikt Settlers del. Där står lite om andras problem med inloggning. Dock så saknar UBI förmågan att dela med sig av informationen de har angående fel.

Visa signatur

Vattenkyld AMD 955 och ATI 4890 xXx
inbyggd i ett Armor chassie

Permalänk
Medlem

Vilken jävla dynga... Har precis köpt spelet och spelat ett par dagar, gillar spelet skarpt.
Men nu ligger deras server nere och därmed så får man inte spela.
Läst på flera forum om det hela och det verkar vara väldigt vanligt att servrarna går ner, av olika anledningar.
Man betalar för ett spel och blir nekad att spela. Helt sjukt system!

Sorry om jag drar upp en gammal tråd men var tvungen att skriva av mig...

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Inaktiv

Fortfarande alltså? Sjukt dåligt...

Permalänk
Medlem

jag kan spela trots severn ligger nere, den håller på och laddar men efter en liten stund så startar spelet ändå.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Alltså, servern är uppe nu. Den var nere i fyra dygn, och jag skrev mitt inlägg här för 10 dagar sen.
Men jag vidhåller fortfarande att systemet Ubisoft har för att skydda sig från piratkopiering är helt idiotiskt.
Läs gärna lite trådar på deras forum om vad andra tycker om företaget.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Där ser man, själv har jag problem att "spara" online, dvs när du stänger av spelet att den kopplar upp mot deras server och sparar.
Får alltid felmeddelande. trodde det handlade om det.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mute:

Alltså, servern är uppe nu. Den var nere i fyra dygn, och jag skrev mitt inlägg här för 10 dagar sen. Men jag vidhåller fortfarande att systemet Ubisoft har för att skydda sig från piratkopiering är helt idiotiskt. Läs gärna lite trådar på deras forum om vad andra tycker om företaget.

Låter helt sinnessjukt. Vad säger deras support om att servern är nere så länge?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Låter helt sinnessjukt. Vad säger deras support om att servern är nere så länge?

Support finns knappt, ingen information om problem uppstår eller om/när det åtgärdas.
Mail får man inget svar på...
En annan sak som är helt vansinnig är att det saknas sparfunktion i multiplayerläget, om någon tappar kontakten med servern eller att man bestämmer sig för att fortsätta vid ett senare tillfälle så är det kört.
Loggas man ut så ersätts spelaren av AI.
Spelet är så dåligt på så många punkter att jag orkar inte spela det längre.
Ubisoft kan glömma fler spelköp av mig iaf. De behandlar sina kunder helt utan respekt.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4