Hur snabbt startar du om windows7?

Permalänk
Medlem

50s med programmet i fråga, helt otweakat Windows och helt standard BIOS, dvs den tuggar igenom diskarna vid start. Har även lösenord jag skriver in samt autostart på Utorrent, Spotify osv.

Nog snabbt för att inte orka göra några ändringar är svaret

i5 750 + SSD.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

79 sekunder med dator i sign

Visa signatur

.::. Be Quiet Silent Base 800 :: Corsair RM1000i :: Asus ROG Strix B550-F Gaming :: AMD Ryzen 7 5800X :: Be Quiet Dark Rock 4 PRO :: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB 3600MHZ :: Crucial MX500 1TB :: Seagate ST8000DM004 :: RTX 2080 Super :: Sound BlasterX AE-5 :: Samsung G3 32" 165Hz .::.

Permalänk
Medlem

i5 750 och en raptor 74GB ger mig 67 sek. Vet inte om BIOS räknas med i tiden men BIOS är skitsegt på mitt ASUS p7p55d pro. Dessutom skrev jag in lösenord.

Permalänk
Medlem

Fick 69 sekunder. Så vad gör alla för att Windows 7 ska starta fortare? förutom de uppenbara sakerna som att stänga av onödiga program i autostart.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av artiq
Fick 69 sekunder. Så vad gör alla för att Windows 7 ska starta fortare? förutom de uppenbara sakerna som att stänga av onödiga program i autostart.

SSD ;D

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk

Windows 7 - Restart Time

http://www.sevenforums.com/tutorials/720-restart-time.html

1. Ladda ner scriptet.

2. Packa upp scriptet till skrivbordet.

3. Starta scriptet.

4. Tryck på ok.

Och posta resultatet här:

Jag fick 38 sekunder med usb-funktioner avstängt i bios.

Permalänk

Finns redan en exakt tråd för detta...

Permalänk
Permalänk
Avstängd

startade om på 74 sek

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk

Jo, i för sig. Men ni länkar ju till samma script.

Men ok. Min restart med scriptet är 26 sekunder. SSD ftw!

Permalänk

min e fan 58 sek, varför är det så, har med en ssd intel x25 g2 80.

När väl windows loading saken kommer fram går det snabbt, men bios och sånt går röv segt. har p6t moderkort nåt jag kan ändra så de går snabbare?

Permalänk
Medlem

27 sec utan SSD mekanisk disk ftw (A) :PppPppPpP

Permalänk
Medlem

Starta om datorn?

Permalänk
Medlem

Fick också fram 58 sekunder med Intel X25-M 80Gb. Som många andra säger, POST tar år och dagar, När Windows loggan kommer går det på under 10 sek (Jag har även pass att skriva i). Men jag stör mig inte så mycket på det då datorn alltid snurrar ^^.

Visa signatur

Why!?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rupenbritz
27 sec utan SSD mekanisk disk ftw (A) :PppPppPpP

Åh herregud....

Runt minuten vet jag att den startar om på, men nästa gång jag ska starta om datorn så kör jag skriptet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andrew.Golrang
Jo, i för sig. Men ni länkar ju till samma script.

Men ok. Min restart med scriptet är 26 sekunder. SSD ftw!

Det skulle vara roligt om du la ut lite info om din hårdvara i profilen.

Det var nämligen det snabbaste jag har hört talas om i hela mitt liv.

Permalänk

I andra posten kommer folk ner under 20 sekunder...

Jag har helt sonika den bärbara datorn Acer TravelMate 8371-944G16n med windows 7 x64 som jag moddat lite i för att få ner boottiden. Modden består i huvudsak kring avstängning av autostart i programmen, icke grafisk uppstart, utan ljud, utan inlogg, och inga fonts som laddas.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rupenbritz
27 sec utan SSD mekanisk disk ftw (A) :PppPppPpP

Vad har du för hårdvara?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andrew.Golrang
I andra posten kommer folk ner under 20 sekunder...

Jag har helt sonika den bärbara datorn Acer TravelMate 8371-944G16n med windows 7 x64 som jag moddat lite i för att få ner boottiden. Modden består i huvudsak kring avstängning av autostart i programmen, icke grafisk uppstart, utan ljud, utan inlogg, och inga fonts som laddas.

Jag förstår inte hur det är möjligt med en processor på 1,4ghz?

Har jag missat någon ny banbrytande teknik?

Är du säker på att den inte går i något slags hybridströmsparsläge vid omstarten?

Har du möjlighet att gå in i BIOS under omstarten, kommer den skärmen upp?

Och framför allt, har du möjlighet att lägga upp en video och bevisa det?

I annat fall kanske jag kan nöja mig med en skärmdump.

Jag är skakad och förvirrad om det stämmer.

Permalänk

Kan jag absolut göra, kirrar ikväll efter jobbet.
Jag själv skakas och förvirras av boottider under 20 sekunder Jag har nog nu nått golvet vad mitt bios och windows klarar av med min "rigg"... Jag kommer helt enkelt nog inte längre.

Och jag trycker återigen på det. Läs i andra tråden.. Flera stycken där under 30 (och 20) sekunder...

Hur ser det ut för dig, du verkar inte helt nöjd. Provat att modda något?

Permalänk
Medlem

Det känns extremt ointressant hur snabbt datorn rebootar om vitala funktioner är avstängda...

Men det är ju bara min åsikt.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk

79 sek för vanlig disk

Permalänk

25 sekunder

Jag kommer åt BIOS under uppstart, den skärmen kommer upp.

Är inte helt insatt i de nya processorteknikerna, men de 1,4 gHz jag har motsvarar ju inte direkt processorerna med samma klockfrevens ett par år sedan.

Eftersom jag stängt av grafiska uppstarten skulle inte en video visa så mycket, utan just tillträdet till BIOS. Efter BIOS bootas är skärmen svart till dess att windows är färdigladdat. Vet inte hur mycket det sänker tiden - tycker bara det är onödigt att sitta och kolla på. Men kan lägga upp en video om du nu vill. Har du förslag på sätt att spela in en uppstart utan cam.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andrew.Golrang
25 sekunder
Är inte helt insatt i de nya processorteknikerna, men de 1,4 gHz jag har motsvarar ju inte direkt processorerna med samma klockfrevens ett par år sedan.
.

Jag har ju en i5 som jag kör i 4,0ghz och den har ju modernare teknik än din gamla dubbelkärna.

Jag förstår ingenting.

Själv har jag spelat in med min digitalkamera, jag antar att det även går med mobilkameran.

http://www.youtube.com/watch?v=WtWAfe-3iis

Permalänk
Avstängd

72 sec

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Hedersmedlem

Jag fick 108 sek. bios går riktigt snabbt men väl när windows välkommen kommer upp går det segt. Specc kan ni se i sign och min hdd är en gammal seagate 320gb.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

Ok, min boot-video

Kvallen blev inget vidare, men det duger. Rebooten börjar alltså vid 7 sekunder och håller på till 32. Försöker för allt i mitt liv att fokusera på resultatet mot slutet av videon, utan att lyckas:( Man skulle ha en stor prolle som du:)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andrew.Golrang
Ok, min boot-video

Kvallen blev inget vidare, men det duger. Rebooten börjar alltså vid 7 sekunder och håller på till 32. Försöker för allt i mitt liv att fokusera på resultatet mot slutet av videon, utan att lyckas:( Man skulle ha en stor prolle som du:)

OMFG.

Detta måste undersökas.

Jag provade inaktivera grafisk start med msconfig, inaktivera alla autostart, inaktivera windows audio med services.msc, inaktivera usb-funktioner i bios och bara starta upp systemdisken.

Jag kom ändå inte ner i mindre än 32 sekunder???

Permalänk
Medlem

54 sek.. ungefär 2 minuter om jag kör utan bakgrund :/

Permalänk

54sek med val av OS och löseninskrivande

Visa signatur

4790K @4.6 | EVGA GTX1080 Founders Ed. | 16gb ram | 240+120+40gb ssd | 14TB mekanisk lagring