Permalänk
Entusiast

benchträffen i gbg, 9-11 april!

Här är bilder från våran benchträff i helgen! Deltagande var jesper (stalked), fredrik (evil_ananas) och mig (marcus). Måste säga att den blev riktigt lyckad. Jag körde igenom en kass p4 530 & E6300 men hade desto mer kul med p4 641 och PhII 965. Alla resultat finns på hwbot, förutom de enstaka som ligger bortglömda på hdd

Jag skulle också vilja passa på att dra några citat från fredrik/ananas

Citat:

Fredrik som kikar på sotig mosfetkylfläns:
Shit, den här har ju brunnit! Najs att jag inte märkte det.

Citat:

Fredrik hjälper jesper i cpu-z
Den är ju jävligt stabil, du kan ju fortfarande röra musen.

Permalänk
Medlem

Synd att man bor så långt ifrån

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk

Det var riktigt skoj att träffa ännu en överklockare.

Synd att jespers commando dog väldigt tidigt, helt oprovocerat.
Har väll iof körts 100 timmar under ln2 men ändå...

Körde inte så många cpuer, satte en 5160.7mhz med en e5200 men körde inte några benchmarks då jag var lite skev på fredagen. På lördagen skärpte jag mig dock och plockade fram min kära p4 550 som var den första cpun jag kört sub-zero.

Förbättrade alla resultat så lite bättre har man ju blivit, bäst var helt klart pifast där mycket tweakande skalade av runt 2 sek på samma frekvens. Preformance lvl 2 är inte helt fel.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Quizmaster Karlstad 2022

Kul att det kom upp en tråd. Tyvärr så hamna jag på bild men =/ Skumt att det gick bättre efter att jag hade lämnat stället med...

Permalänk
OC-guru

Alltid kul med sånt här, spånar lite på att ordna en träff i Stockholm till sommaren.

Vart är ditt resultat med PII 965 Marcus?

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elmor
Alltid kul med sånt här, spånar lite på att ordna en träff i Stockholm till sommaren.

Vart är ditt resultat med PII 965 Marcus?

Du vet att jag vill vara med
Här är resultaten för amd-riggen:

Spi1M, första AMD-tolvan för mig
http://hwbot.org/community/submission/986513_calathea_superpi...
Och en hyfsad Pifast
http://hwbot.org/community/submission/986514_calathea_pifast_...

Körde förstås wprime också, men är mer glad för rekordslakten jag gjorde med p4 641, två nya guldpokaler http://hwbot.org/community/submission/986291_calathea_wprime_...
http://hwbot.org/community/submission/986779_calathea_wprime_...

965:an ville inte skala med mer än ca 1.63 volt, och nordbryggan stoppade vid 3.5-3.6 på endast 1.45. Att jag inte kunde köra nb högre sumpade eff. i spi och pifast
Lite roligt att ingen kommenterat ananas sydbryggepot än?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elmor
Alltid kul med sånt här, spånar lite på att ordna en träff i Stockholm till sommaren.

Vart är ditt resultat med PII 965 Marcus?

Kommer självklart gärna upp till huvudstaden för lite benchande.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Casemod-mästare
Skrivet av elmor:

Alltid kul med sånt här, spånar lite på att ordna en träff i Stockholm till sommaren.

Vart är ditt resultat med PII 965 Marcus?

det skulle vara roligt att vara med jag har dock aldrig kört sub-zero benchning men det skulle vara roligt att prova

Permalänk
Medlem

benchträff i sthlm vore inte helt fel

Visa signatur

Jah Guidance.

Permalänk
Medlem

Tycker Nyköping hade varit kanon....

Visa signatur

Intel I7 8700k |Asus Z370-Prime A | Ballistix Elite | GTX 1080 |Samsung SSD | HX1000 |
980x
531 920
"If it aint broke.....Fix it untill it is"

Permalänk

Ännu bättre med Falun

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

skoter ingår?

Visa signatur

Intel I7 8700k |Asus Z370-Prime A | Ballistix Elite | GTX 1080 |Samsung SSD | HX1000 |
980x
531 920
"If it aint broke.....Fix it untill it is"

Permalänk

För dig iaf

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed