Permalänk

Ny speldator

´Hallå

Dags för mig att byta dator nu när jag märkte att min dator inte klarade av BC2.

Kan någon bygga ihop en dator till mig med minsta möjliga pris och har des*sa krav:

£ Ska kunna köra BC2 på ganska höga inställningar.
£ Datorn ska vara tyst
£ Den ska vara snabb!!

Tack på förhand!

bara att bygga nu !

Permalänk

Vad är din budget?
skaru ha allt nytt eller du kör med ditt nuvarande chassi/nätagg?
skaru ha SSD?
skaru ha OS med i paketet?
skaru ha Skärm,mus,tagentbord,musmatta med i paketet?

du får berätta lite mer..

Visa signatur

MSI Z370i Gaming Pro Carbon AC
I7 8700k 3.7 GHz 12mb
ASUS GeForce GTX 1080 TI 11GB Turbo
Ballistix 16gb DDR4 3200MHz CL15 Elite
AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk

Jag har ej bestämt mig för hur mycket jag skulle kunna lägga ut, men vill se vad en dator som pallar BC2 på ganska hög kvalite kostar.
Jag kommer sälja min gamla dator, jag behöver inget OS,skärm,mus,tangentbord osv.

är inte så kunnig så jag vetinte vad SSD är, vad är det?:p

Permalänk

SSD = Solid state drive - är en dyr hårddisk som minskar "loading time", typ när du startar upp din dator, startar spel, bytar lag osv..
typ 80gb kostar ca 2,000kr

Den tåler mer än en vanlig hårddisk, snabbare, ger inte ut lika mycket värme, och låter mindre.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Solid_state_drive

Ganska svårt att hjälpa dig utan en budget.
Men vad är du MAX i all form redo på att lägga ut på en speldator som klarar BF:BC2 på max inställningar ?
6-8k ?
8-10k ?
10-12k ?
12-16k ?

Visa signatur

I7 8700k 3.7 GHz 12mb

Permalänk

jahaja, Du är mer kunnig än mig, så om du sätter ihop något som palla BC2 riktigt bra och att den är snabb+tyst skulle vara riktigt bra, om du rekommenderar SSD så sätt dit den, bara den uppfyller kraven

Hmm, skulle du kunna visa vad jag får förnått för 6k, 7k, 8k, 9k och 10k och säga vad som är skillnaden, vad du kommer byta ut osv:)
skulle vara riktigt nice.

tack

Permalänk

jag är inte super på hårdvara, vet bara vad som som behövs i en burk och lite annat.. men mitt tips är om du inte orkar vänta på svar från hightech hårdvara nördar (dom kommer nog runt 12-22:00, pga sover nog nu, sen jobb sen efter kan dom nog svara) så gå och kålla i tråden "stationär: köpråd" och kolla vad dom andra har rekommenderat, där finns svar för alla prisklasserna, och hittar du något i din prisklass så skriv det här så kan jag ge dig mina råd..

Visa signatur

I7 8700k 3.7 GHz 12mb

Permalänk

okej, drar och sover jag också då och hoppas på svar imorgon av någon skillad person:)
tack endå!:)

Permalänk
Medlem

läkar till sweclockers special erbjudandehttp://www.inet.se/artikel/5408846/powercolor-radeon-hd5850-pcs-1gb-cod-modern-warfare-2 http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid-kop-over-500kr
för 8k

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk

//AP

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem

Vad är "...ganska höga inställningar" för dig? Viken upplösning? Vad har du för skärm?

Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5

Permalänk

Har en LG 22" tror jag, 1920 x 1080 är upplösning, HD kvalite dvs.

Jag vill liskom känna mig inne i spelet med riktigt bra kvalite på grafiken, kunna se snyggt landskap, raketer, explosioner osv

Permalänk
Medlem

Köp minst HD5850, tror inte HD5770 räcker till i så höga upplösningar!? Kanske räcker till, men då får du dra ner bra på inställningarna!

Jag kör 1360x768 (40" hd-ready lcd-tv). Funkar kanon med allt på high på BC2 och Dirt2...

Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5

Permalänk

Så då är ali3npredators förslag bra? eller är det nånting man kan byta ut så det blir mer effektivt i hans beställning?

Permalänk

Du kan annars köpa två 5770 som presterar som ett 5870 fast billigare, men då behöver du ett bra moderkort som stödjer CF (8x 8x minst).

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem

uppgradera 5770kortet till ett 5850 ist, så ska du kunna spela bc2 med högsta. annars såg det paketet bra ut

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

uppgradera 5770kortet till ett 5850 ist, så ska du kunna spela bc2 med högsta. annars såg det paketet bra ut

Mer specifikt detta http://www.inet.se/artikel/5408846/powercolor-radeon-hd5850-pcs-1gb-cod-modern-warfare-2

ett special erbjudande för oss på sweclockers

Visa signatur

Permalänk

Så , om jag köper det paket som predator visade. kommer jag inte kunna spela på högsta ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raskapung:

Så , om jag köper det paket som predator visade. kommer jag inte kunna spela på högsta ?

nej eller jo beror ju lite på vad du kör för upplösning
personligen skulle jag tagit mitt paket om du inte ska köra crossfire i framtiden
men om du tänker köra på predators paket ta då ett 5850, då ett 5770 är ungefär lika bra som ett 4870

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

eller köp ett 5770 och tycker du att prestandan är för låg så köper du ett till och får samma prestanda som ett 5870 kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av facedark:

eller köp ett 5770 och tycker du att prestandan är för låg så köper du ett till och får samma prestanda som ett 5870 kort.

två 5770 presterar mer som ett 5850

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av jesusbarnet:

Det där är väldigt prisvärt, jag tycker du ska köra på det.

Permalänk

Kommer köra med upplösningen 1920 x 1080 har en HD skärm också satt.
Kommer inte köra crossfire. så då är jesusbarnets paket bäst? eller är det nånting man kan förbättra? eller ska ditt paket fungera på högsta inställningarna på BC2?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raskapung:

Kommer köra med upplösningen 1920 x 1080 har en HD skärm också satt.
Kommer inte köra crossfire. så då är jesusbarnets paket bäst? eller är det nånting man kan förbättra? eller ska ditt paket fungera på högsta inställningarna på BC2?

absolut bäst vore väl ett 5870 men om budgeten är 8000 så blir det inte bättre

Visa signatur

Permalänk

Håller med om att PowerColor Radeon HD5850 PCS+ 1GB COD Modern Warfare 2 är det mest prisvärda alternativet.

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk

Okej, så om vi säger att jag köper Jesusbarnets paket så kommer man få en riktig inlevelse när man spelar BC2 på en HD skärm med upplösningen 1920 x 1080? Och hur länge kommer jag kunna ha datorn tills jag måste köpa en ny? jag menar, om nya spel kommer osv. kan man vara säker i några år? eller är det bara att köra crossfire då så fixar det sig?:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raskapung:

Okej, så om vi säger att jag köper Jesusbarnets paket så kommer man få en riktig inlevelse när man spelar BC2 på en HD skärm med upplösningen 1920 x 1080? Och hur länge kommer jag kunna ha datorn tills jag måste köpa en ny? jag menar, om nya spel kommer osv. kan man vara säker i några år? eller är det bara att köra crossfire då så fixar det sig?:)

svårt att lova nått emn bf:bc2 ska du klara men hur länge dator kommer klara spel på högsta vågar jag inte svara på.

brukar säga att två år kan man förvänta sig att spelupplevelsen kommer vara okej sen är det dags att köpa nytt eller uppgradera, men själv klart är det upp till dig hur kräsen du tänker vara

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk
Medlem

förlåt men du skulle inte kunna lägga in det på en bild istället?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av jesusbarnet:

förlåt men du skulle inte kunna lägga in det på en bild istället?

Min tanke med att välja ett moderkort utan usb3 och sata 6.0, är att nästa data-uppgradering är en ssd-disk att ha som system disk. Att jag valde ace chassit beror på att jag är mycket nöjd med mitt och det finns plats för fyra 120 mm chassi fläktar. Tror dock två sånna här http://www.inet.se/artikel/6308641/scythe-120mm-slip-stream-f... räcker, en fram och en bak...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ser egentligen ingen anledning till att ta det här över mitt eget

du säger att originalkylaren låter mycket och det är inte konstigt när du sätter den i ett ace chassi

men om du vill spara hundra kr till byt moderkortet till ett https://www.inet.se/artikel/1900989/asus-m4a77td-pro-ddr3 inget onödigt inbyggt grafikkort

Visa signatur