Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Laptop VS SSD

Tjena

Jag har planerat att köpa en SSD till nästa löning. men jag är också intresserad av att köpa en polares laptop.
så just nu har jag besluts ångest ifall jag ska köpa en SSD eller en Laptop båda kostar lika mycket, och jag har lika stor/liten användning av båda.

Hur hade ni valt.

Permalänk
Medlem

Jag hade valt laptop då några sekunders snabbhet i en redan snabb dator ger mig mindre än möjligheten att alltid kunna ha en dator med mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av csm101:

jag hade valt laptop då några sekunders snabbhet i en redan snabb dator ger mig mindre än möjligheten att alltid kunna ha en dator med mig.

+1

Visa signatur

- Why AMD?
- Why NOT?

Permalänk

SSD om du vill kunna starta windows snabbare. Hahahahaha.

Permalänk
Medlem

Vad är det för laptop?

Visa signatur

Samsung Galaxy Note 10.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av eliaz:

Vad är det för laptop?

Har inte kollat närmare på den än, men en HP 1 år gammal i sommar, dual core 2,?Ghz 250Gb/Hdd. är vad han visste. Svart, designad med bubblor

*EDIT*
Laptopen är en HP pavilon entertainment DV6700
Han trodde iof nu att de va en cpu på 1,7Ghz (Dualcore)
Hittar inte just den datorn på google.se finns ju ett antal varianter av den modellen.
Men han skulle ta med den imorgon ev så kunde jag kolla på den.

Permalänk
Medlem

laptopen?! varför funderar du ens SSDs kan du köpa när du inte behöver fundera över om du ska köpa den eller inte.

så jag röstar för Laptop och en till hårddisk i RAID till din E-penis senare

Permalänk
Medlem

SSD är ju en ny mode grej i datorer, och tänk alla sekunder/minuter man har spillt när man väntat på att program ska starta. lägg ihop all denna tid så blir de antagligen skrämmande siffror av ens liv som har gått till spillo, (Photoshop & MS borde betala ut skadestånd för förlorad livstid:P)

Men visst de skulle ju också vara smidigt med en laptop dom få gångerna jag har behövt en, (som nu när min stationära inte fungerar och det är den ända datorn som vi har (har lånat mammas laptop sålänge))

Jag hade en laptop för ca 1 år sen och den va ju smidig och ha när man skulle på toa men mer än så brukade jag inte använda den, nån gång till jobbet kanske men sällan.

Så egentligen har jag lika lite användning av båda delar, men matrialist som man är måste jag ha nån av dom.

Permalänk
Medlem

Så nu har jag laptopen hemma och provar lite,
Det är en HP DV 6700 som han sa.
och spec
Athlon 64 X2 @ 1,9Ghz (C2) 2Gb ddr2 pc-5300 5-5-5-15 (1x1Gb), 250gb hdd. Nvidia GeForce 8400M GS 256MB (och delat antar jag)
Och
Fjärrkontrol hdmi wifi de vanliga alltså.