Permalänk
Medlem

Hp dv6-2134eo

Funderar på att köpa en
HP DV6-2134EO

Och undrar ifall det är en bra Speldator.
Länk till specifikationerna.

Prisjakt:
Egenskaper för HP Pavilion DV6-2134eo

Hp's Hemsida:

HP Pavilion dv6-2134eo bärbar underhållningsdator (WJ242EA) specifikationer produkter - HP Hem och hemmakontoret

Vad tror ni? Värt pengarna? Jag är inte så informerad om vad som är bra eller dåligt för en dator.

Det enda jag hört om datorn är folk som klagat på fläkten :S MEn ljud är inget större problem för mig, så länge datorn fungerar.

Tack i förhand 8)

Permalänk
Medlem

AMD proc blir varm i bärbara så fläkten går nog på ja. Men den ska fungera bra till spel, skulle vara bra om du skrev vilka.

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonyboj:

AMD proc blir varm i bärbara så fläkten går nog på ja. Men den ska fungera bra till spel, skulle vara bra om du skrev vilka.

Jag har en kylplatta från min förra dator som fungerar ok. Så det borde gå bra med värmen.

Alltså. Jag hade itne tänkt köra spel på maxat. Är nöjd med Medium - High.

Men dessa är spelen jag tycker bäst om:
SupCom; Forged Alliance,
Medieval 2 Total war: Third age,
Arma 2,
Just Cause,
CnC3,
HawX
Mount & Blade: Warband
mm...

En salig blandning helt enkelt XD

Permalänk
Medlem

Hade den fast 2153 med M620. Blir sjukt varm, lämande tillbaka den. Fläkten låter som en hårtork. Köpte Packard Bell istället med i5, 4gb/640gb och ATi 5650, mkt tystare och snabbare.

Skulle tro att Acers motsvarighet som finns för 7500 är mkt bättre köp också HP DV6 är på väg ut och känns lite som gammalt chassi faktiskt.

Visa signatur

Kelimutu