Permalänk
Medlem

Blu-ray problem

Har en Blu-ray film på datorn som jag kopplat till tvn via en HDMI/DMI kabel. När jag spelar upp filmen så går det en reva genom hela skärmen (främst då kameran rör sig mycket).

Vad är problemet då tvn är en sprillans ny LCD tv. Använder VLC

Permalänk
Medlem

hej MatsoO,
testa med en annan spelare.

Har hört att VLC inte är det bästa programmet för hd-material.
Testa MPC, Media Player Classic - Home Cinema - Video Player

Mvh
Milkacid

Permalänk
Medlem

VLC är inget som rekommenderas för HD film, byt.
VLC var ett bra program för några år sen, men numera har dom flesta andra program sprungit förbi det med råge.
har det inte installerat alls längre och vill inte ha det för allt smör i småland, det är omodernt helt enkelt, och stödjer inte uppspelning med grafikkort och allmänt låg kvalite och usla codec

Sedan ditt problem kallas for thering vilket kan vara lite svårt att bli av med även i dom bästa program.

Testa MPC HC ladda ner här där dom färskaste finns Media Player Classic Home Cinema (x86/x64) - XvidVideo.RU 32 bitars versionen är bäst även om du har x64 OS
Annat bra program är TotalMedia Theatre 3, dock det kostar men spelar upp även blu-ray även med DTS HD ljud osv

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Okej, ska pröva att dra hem en annan spelare, skriver sen och ser om det blev bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

32 bitars versionen är bäst även om du har x64 OS

På vilket sett menar du att 32bitars versionen är bättre? Jag kör med 64bitars versionen och den är grym

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Skrivet av heande:

På vilket sett menar du att 32bitars versionen är bättre? Jag kör med 64bitars versionen och den är grym

Sist jag testa den, så saknades det en del funktioner som 32x hade, men var nått halvår sen, kanske är lika bra numera.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Programmet fungerar utmärkt bortsett från en sak:

När man drar mediaspelaren till tvn ( har dualview ) så blir bilden svart, men ljudet funkar.
Fungerar felfri om jag spelar upp den på datorskärmen

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatsoO:

När man drar mediaspelaren till tvn ( har dualview ) så blir bilden svart, men ljudet funkar.

Antar att du kan komma runt det genom att göra TV:n till primärskärm tillfälligt. (det funkar iallafall för mig med PowerDVD)

Så senaste VLC och Mediaplayer classic tar blurays utan problem? Mer än jag visste! (jag ligger lite efter)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av MatsoO:

det är kopierings skyddet på bluray som gör så.. man kan bara köra en bildkälla åt gången.. antigen gör du din tv primär eller kopierar du din bluray först och spelar upp den sedan, hade med en massa problem innan jag hittade felet.. kunde till och med sätta själva programet som primär start på tv, lite krabbit men funkade..

sedan det där med störningar på ny tv osv, hade med en massa störningar och eftersläpningar på min nya projektor speciellt i full hd.. efter mycket om och men så var det sladden som inte pallade med.. (trodde själv på datorn först) men en ny sladd för 1500:- gjorde susen=) sedan kanske man inte behöver köpa så dyrt, detta var visserligen ett tag sedan! jaja lycka till.

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,