Permalänk

Renodlad WoW laptop

Vill ha en laptop att köra Wow på när jag ska på semester utomlands i sommar. Den ska klara wow allt på max utom skuggor, utan lagg, i dal, raids, överallt etc. Det ska inte vara en acer. Tänkte ha datorn i minst 3år så en bra kvalitet på bygget uppskattas. Kan lägga 7-8k på den. Datorn ska finnas i bra butiker, dvs inga skitinternetbutiker som inte vill ta hand om garantin som B-ray, Mtdata, datagrottan, inet, datorbutiken, JME data etc

Tack för svaren på/i förhand.

Permalänk

Om du anser att Inet är en "skitinternetbutik", så vet jag inte riktigt vad DU anser som en "bra" internet butik...

Visa signatur

Asus Crosshair IV Formula | AMD Phenom 2 x6 1055T @ 4 GHz | Corsair H50 | 4GB Corsair XMS3 | Fractal Design Define R2, Svart | XFX Radeon HD 5850 BE

Permalänk
Avstängd

Inet är bland den bästa butiken av alla ? vad har du haft för dålig erfarenhet därifrån ?

Visa signatur

laptop*asus g73jw med F120 disk*

pc * Motherboard: Gigabyte GA-X79-UD5 * CPU: i7 3930K * GPU: Radeon HD7970* Samsung S27A950D 120hz + 32tv * Corsair Vengeance 16gb * Antec p280 * PSU: Corsair HX 850W * Windows 7 Ultimate* Ssd f120 *

Permalänk

Webhallen typ. Läs bara om inets garantivilkor så förstår du vad jag menar. Generell information om garanti och support - Inet.se

"För teknisk support äger Inetdata rätt att hänvisa kund till respektive tillverkare samt i förekommande fall även till betalsupport"

Om datorn går sönder vill jag bara kunna åka och lämna in den till en fysisk utlämmningställe/butik och så ska dom sköta allt med garantin. Jag vill inte behöva krångla med att kontakta tillverkaren, vänta i oändliga kostsamma telefonköer, växla med snigelbrev, skicka datorn dit o tillbaka etc. Speciellt när jag betalar så mycket som 7-8k för nånting.

Jag kom inte hit för att bråka, bara för att få råd med ett dataköp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kislotnij:

Webhallen typ. Läs bara om inets garantivilkor så förstår du vad jag menar. Generell information om garanti och support - Inet.se

"För teknisk support äger Inetdata rätt att hänvisa kund till respektive tillverkare samt i förekommande fall även till betalsupport"

Om datorn går sönder vill jag bara kunna åka och lämna in den till en fysisk utlämmningställe/butik och så ska dom sköta allt med garantin. Jag vill inte behöva krångla med att kontakta tillverkaren, vänta i oändliga kostsamma telefonköer, växla med snigelbrev, skicka datorn dit o tillbaka etc. Speciellt när jag betalar så mycket som 7-8k för nånting.

Jag kom inte hit för att bråka, bara för att få råd med ett dataköp.

Ja men du är väldigt kräsen. 7-8k är inte speciellt mycket för en laptop. Förstår inte riktigt vad som är krångligt med att kontakta leverantören.

Min laptop gick sönder förra veckan. Ett snabbt samtal (ingen i kö trots att det var en onsdag vid 5 tiden typ) och upphämtningstid var beställd. Datorn hämtades på torsdagen. I måndags fick jag ett mail om att den var färdig och igår hämtade jag ut den. Knappast speciellt jobbigt?

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk

Vem är din datatillverkare? brukar vara betydligt jobbigare än det du beskriver. Jag startade inte denna tråd för att bråka om vilken butik är sämst eller bäst, så kan vi bortse från det från och med nu? Skriv bara vilka datorer ni tycker passar mina kriterier bortsett från butik ok? tack

PS. 7-8k är mycket för mig eftersom jag är en fattig student:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kislotnij:

Vem är din datatillverkare? brukar vara betydligt jobbigare än det du beskriver. Jag startade inte denna tråd för att bråka om vilken butik är sämst eller bäst, så kan vi bortse från det från och med nu? Skriv bara vilka datorer ni tycker passar mina kriterier bortsett från butik ok? tack

PS. 7-8k är mycket för mig eftersom jag är en fattig student:P

Det är lite roligt, det är en acer :> Tur och retur på under 1 vecka tycker jag helt klart är godkänt.

Har en polare som har följande laptop. Verkar bra och prisvärd:
Egenskaper för Packard Bell EasyNote TJ75-JO-582NC
Egenskaper för Packard Bell EasyNote TJ75-JO-821NC

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk