Heroes of Newerth, HoN - inspirerat av DotA.

Permalänk
Skrivet av Ninotramp:

Någon här som kan lira Armadon? Jag tänkte försöka lära mig honom och undrar om ni bara styr han med musen eller också med H och S? Alltså för att få ryggen/sidan till. Ligger runt 140 APM men är det lättare att också använda hotkeys?

EDIT: Hittade en svensk sida bara fokuserad på HoN. Om någon är intresserad att komma in och ge era tips skulle jag vara tacksam. Hittade den för någon dag sedan. Finns även en turnering ett lag kan anmäla sig till den 23/5. 5v5 BD. Jag funderar på att göra det.

Heroes of Newerth Sverige » Strategier, Forum m.m

Hmm, brukar lira armadon när jag väl får honom, grym tank! Jag använder musen för att styra honom, men har inte vetat om att man kan göra det med knapparna!
Jag brukar använda hotkeys, sitta och spamma W och Q som bara den.

Ska kika in på sidan du länkade.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Javdani's Armaplay - Armadon Video Guide - Heroes of Newerth - GameReplays.org Där har ni en jäkla fin guide på armadon.
Själv använder jag musen som en idiot + Stop, inget fan utav Hold ground.

Permalänk
Medlem

Jag brukar använda S och H med alla heroes. Armadon är kul men inte så himla lätt ändå.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Jag brukar använda S och H med alla heroes. Armadon är kul men inte så himla lätt ändå.

Jag håller med dig han är enligt mig väldigt svår. Iaf jag har svårt att spela honom. Vågar inte testa honom något vidare nu.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Spelade precis med yourstruly ifrån clanen CARE. Där hade vi en snubbe som kunde det där med att springa och ganka ifrån mitten^^ Han spelade thunder och hade 14-1-3 efter 18 minuter. Då de gav upp. Själv hade jag bara 2-1-5:P

Jag trivs bra med att spela på min nivå, har inte tid att bli så bra ändå.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Avstängd

Arma är inte så svår. JAg brukade skaffa nomes snabbt till honom. då kan du hålla dina spikes uppe på motståndaren hela tiden.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk

ID: 1675451

Fan vad feeders och leavers kan förstöra ett game -.-

Permalänk
Medlem

Tjenare har en fråga ang detta spelet har fortfarande kvar spelet installerat sedan det var gratis kan man lana på denna versionen med andra som har köpt spelet?

Visa signatur

"Mod är vad den fege tar till när han inte törs"- Sven-Erik Ivar Marklund

Permalänk
Medlem
Skrivet av haaken:

Tjenare har en fråga ang detta spelet har fortfarande kvar spelet installerat sedan det var gratis kan man lana på denna versionen med andra som har köpt spelet?

Nej, enbart online gaming.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem

LAN skall komma längre fram.

Permalänk
Skrivet av FelixJ:

LAN skall komma längre fram.

Bara med 0 ping inte utan internet.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Bra service de har, inte fått svar på mina mail på snart 4 dagar.

Permalänk
Medlem

Spelade precis ett game med accursed inte spelat honom mycket alls innan. Tyckte jag gjorde ett riktigt bra supporterjobb och fick 1-1-16 i stats i vårat 22-37 game. Gjorde ju såklart ett par misstag men överlag är jag nöjd. Alltid kul att känna att man gör någon nytta där alla är glada över hjälpen istället för att vara den som får alla kills och folk gnäller över istället.

Ska brja lira accursed mycket mer.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Accursed är ja... En hero som kan ställa till med mycket, både gott och ont.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Accursed är typiskt ban/pick hero, ett helvete att möta ett team med en bra accursed som går supportbuild

Permalänk
Medlem
Skrivet av FelixJ:

Accursed är typiskt ban/pick hero, ett helvete att möta ett team med en bra accursed som går supportbuild

Precis... Jag brukar ofta banna Accursed, en av dom hjältar jag avskyr mest att möta.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Precis... Jag brukar ofta banna Accursed, en av dom hjältar jag avskyr mest att möta.

Men ibland har man tur att möta folk " hej jag heter accursed jag tror jag är carry". Men en supportspelande accursed som kan spela går man inte att få ihjäl :< . Spelade också han tidigare idag och jag lät ingen dö och dom fick inte ihjäl mig En av mina favorit supports iaf.

Permalänk

Accursed är en av de bästa hjältarna, ja. Stark early lane. Gillar verkligen inte att möta honom.

Bästa mid hjälten då?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Skrivet av Ninotramp:

Accursed är en av de bästa hjältarna, ja. Stark early lane. Gillar verkligen inte att möta honom.

Bästa mid hjälten då?

Soulstealer är ett helvete att möta i mid.

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att testa HoN, men måste man verkligen betala för det eller finns det ngn trial liknande grej?

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shinjed:

Jag funderar på att testa HoN, men måste man verkligen betala för det eller finns det ngn trial liknande grej?

Måste betala, ca. 210kr.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Måste betala, ca. 210kr.

Engångskostnad eller?

Sen undrar jag, är det verkligen bättre än LoL då?

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem

Finns inte trial, men med ett pris på ~20€ (köpte mitt tidigt, vet inte priset exakt nu) så är det helt klart värt det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuzul:

Finns inte trial, men med ett pris på ~20€ (köpte mitt tidigt, vet inte priset exakt nu) så är det helt klart värt det.

Hmm lite illa att man inte kan pröva spelet innan man köper det =/ Kollade lite på youtube och är inte säker på att jag skulle gilla det mer än LoL faktiskt, prövar det gärna men inte om man måste betala för det.

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Skrivet av Shinjed:

Engångskostnad eller?

Sen undrar jag, är det verkligen bättre än LoL då?

LoL och HoN är två helt olika spel....Men HoN är bättre enligt mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobz0r:

LoL och HoN är två helt olika spel....Men HoN är bättre enligt mig

Hmm ok, jag säger inte att HoN är varken bättre eller sämre Har som sagt bara testat LoL just för att det är gratis. Synd att man inte kan testa HoN ett tag gratis

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tobz0r:

Soulstealer är ett helvete att möta i mid.

Själv tycker jag soulstealer är ganska lätt att möta mid om du har en ward vid runan blir de bara enklare.
Dock vill du ha en gubbe med bra dmg så du kan denia och harassa bra. Soulstealer har knappt någon skada alls och inte hp heller för den delen en hero som plague rider ÄTER honom mid

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S l Asus p6t l i7 920 @3.9ghz vid 1.2v l 6 gb Corsair 1600mhz ddr3 l 5770 Crossfire l 150 gb Raptor l Corsair tx750 l Creative SB X-Fi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaej:

Själv tycker jag soulstealer är ganska lätt att möta mid om du har en ward vid runan blir de bara enklare.
Dock vill du ha en gubbe med bra dmg så du kan denia och harassa bra. Soulstealer har knappt någon skada alls och inte hp heller för den delen en hero som plague rider ÄTER honom mid

Problemet är att SS får 2 damage per creep han dödar och i level 2 så kan han använda sin nuke i värsta fall för att få ett par creep kills och vipps så har han mer damage än vad du har.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shinjed:

Hmm ok, jag säger inte att HoN är varken bättre eller sämre Har som sagt bara testat LoL just för att det är gratis. Synd att man inte kan testa HoN ett tag gratis

har haft vänner som testat lol också. Dom hatar verkligen lol. Är en ren dynga enligt dom. Sen kunde du testa spelet över 1 år?

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Skrivet av Tobz0r:

Soulstealer är ett helvete att möta i mid.

Jo när han får upp sina souls är de inte lätt. Gillar även puppet, Defiler, wretched hag, (run kontrollen inte för animationen) pebbles, Forsaken, Blacksmith. Polly är också väldigt bra.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||