Heroes of Newerth, HoN - inspirerat av DotA.

Permalänk
Skrivet av Devlaska:

Två solo lanes i början är hur bra som helst och oftast så är det väldigt lätt att dra tillbaka creepsen till ditt torn och hålla pushen nere med creep pulls.

Skicka ut björnen för att de ska backa undan och ifall du skulle vilja ganka så brukar räcka med att få in en entangle för att döda ngn i låg level.

Flera tusen ? Räcker med boots på björnen för att springa ifatt alla i början och boots kostar bara 500 sist jag kollade.

1600+ ward i skogen. Counter wards 1700+ Jag har iaf inte sett en Wildsoul på väldigt länge.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Det är kul att spela wild sould mot noobs som inte drar ut wards. DÅ sitter man där med 15-0 när spelet är slut:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonazz:

Det är kul att spela [Insert hero name] mot noobs som inte [Insert basic game skill]. DÅ sitter man där med [Insert number >10]-0 när spelet är slut:P

Jag rätta till ditt inlägg

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem

Första svenska klanen som inte söker topp-folk, hehe.

Synd att jag inte uppfyller 50 games spelade på rankat, lirar i princip bara no stats om jag inte lirar med en polare eller fler, för att inte sabba statsen totalt genom att köra solo pub

Fast det hade varit kul att ha någon semi-seriös klan som inte har allt för höga krav på aktivitet, utan bara lira inhouse med hyffsade spelare så man kan utvecklas och bli bättre.

Någon som känner till en sån?

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doodle:

Första svenska klanen som inte söker topp-folk, hehe.

Synd att jag inte uppfyller 50 games spelade på rankat, lirar i princip bara no stats om jag inte lirar med en polare eller fler, för att inte sabba statsen totalt genom att köra solo pub

Fast det hade varit kul att ha någon semi-seriös klan som inte har allt för höga krav på aktivitet, utan bara lira inhouse med hyffsade spelare så man kan utvecklas och bli bättre.

Någon som känner till en sån?

Legion civilized. Var med den klanen innan.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

Jag har sänkt kraven lite. Kolla in länken och hör av er om ni är intresserad.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem
Skrivet av svart_smurf:

Såg matchen igår och skrattade gott, men sedan så är det också lågpsr play och endast därför det fungerade.

Är det någon mer som har testat att köra Electrician Mid - Shield/Static ?

WIP Match Replay
WIP Match Replay
WIP Match Replay
WIP Match Replay - Första gången jag testade

Funkar fint även i hightier games har jag sett och jag vet faktiskt inte hur man kan göra för att kontra honom eftersom det räcker med att du får din flaska så blir du av med alla mana problem.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem

En hel del spelare har börjat få ett intresse för klanen. Allting rullar på.

Swedish clan for all swedish players! - Heroes of Newerth Forums

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devlaska:

Såg matchen igår och skrattade gott, men sedan så är det också lågpsr play och endast därför det fungerade.

Är det någon mer som har testat att köra Electrician Mid - Shield/Static ?

WIP Match Replay
WIP Match Replay
WIP Match Replay
WIP Match Replay - Första gången jag testade

Funkar fint även i hightier games har jag sett och jag vet faktiskt inte hur man kan göra för att kontra honom eftersom det räcker med att du får din flaska så blir du av med alla mana problem.

Lol, är du fisk din noob?

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devlaska:

Såg matchen igår och skrattade gott, men sedan så är det också lågpsr play och endast därför det fungerade.

Är det någon mer som har testat att köra Electrician Mid - Shield/Static ?

WIP Match Replay
WIP Match Replay
WIP Match Replay
WIP Match Replay - Första gången jag testade

Funkar fint även i hightier games har jag sett och jag vet faktiskt inte hur man kan göra för att kontra honom eftersom det räcker med att du får din flaska så blir du av med alla mana problem.

semi kompetent lag med en gank borde lösa det då du inte har någon escape skill och bara en single target bind

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Devlaska:

Såg matchen igår och skrattade gott, men sedan så är det också lågpsr play och endast därför det fungerade.

Är det någon mer som har testat att köra Electrician Mid - Shield/Static ?

WIP Match Replay
WIP Match Replay
WIP Match Replay
WIP Match Replay - Första gången jag testade

Funkar fint även i hightier games har jag sett och jag vet faktiskt inte hur man kan göra för att kontra honom eftersom det räcker med att du får din flaska så blir du av med alla mana problem.

Den där rosatiger på ena replayen ligger iaf på min banlist som en störande idiot. Fyfan va han whinade.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Skrivet av Devlaska:

Såg matchen igår och skrattade gott, men sedan så är det också lågpsr play och endast därför det fungerade.

Är det någon mer som har testat att köra Electrician Mid - Shield/Static ?

WIP Match Replay
WIP Match Replay
WIP Match Replay
WIP Match Replay - Första gången jag testade

Funkar fint även i hightier games har jag sett och jag vet faktiskt inte hur man kan göra för att kontra honom eftersom det räcker med att du får din flaska så blir du av med alla mana problem.

Bättre att köra någon som drar fördel av att vara MID imo.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Nu är klanen uppe. Har börjat skicka inbjudningar. Vill ni vara en del av gänget så /w Frantz3n

Swedish clan for all swedish players! - Heroes of Newerth Forums

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Avstängd

TEstade att gå med han i mid gick ganska bra
Suddar ut mitt namn pågrund av att det har gått så jävla dåligt varje match jämt fått med mig 1-2 idioter som feedar...

Edit: testade precis staff of master på honom. Satan va den va bra på honom. Liksom 3 st som jagar en motståndare då kan du ge dig själv och dina 2 vänner din ulti springer skit snabbt. eller om du blir jagad av 3 st köra den på dom.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Bättre att köra någon som drar fördel av att vara MID imo.

Tycker att en tjock tank som alla kan gömma sig bakom och som även trycker ut en hel del AOE skada är en stor fördel under de första 20 minuterna då de flesta hjältar är ganska klena.
Efter 20 min så borde du ha en puzzle box samt bygga på din Nullstone\Sac stone\Mock för att bli ett riktigt monster.

De enda andra hjältarna jag skulle lämna plats för mid är Defiler & Polly då de också gynnas av tidiga levlar samt att de kan ta ner torn snabbt.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Skrivet av Devlaska:

Tycker att en tjock tank som alla kan gömma sig bakom och som även trycker ut en hel del AOE skada är en stor fördel under de första 20 minuterna då de flesta hjältar är ganska klena.
Efter 20 min så borde du ha en puzzle box samt bygga på din Nullstone\Sac stone\Mock för att bli ett riktigt monster.

De enda andra hjältarna jag skulle lämna plats för mid är Defiler & Polly då de också gynnas av tidiga levlar samt att de kan ta ner torn snabbt.

Jo han kan nog kanske va bra mid. Får la bli o testa.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Avstängd

Det som är bäst att gå i mid är det att du får upp din sköld så snabbt. så du behöver bara springa brevid din motståndare vid 7-8 så dör dom på inga sekunder alls. Tänkte faktist aldrig på att börja med skölden upp till 4 först.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

svartsmurf, ska du inte ta o joina oss ? Gäller även er andra!

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Avstängd

JAg är redan med en klan, med mina vänner.

Edit: Spelade nyss en match. Fyfan va jag blev sur på 2 av dom personerna. ena var en valkyr som inte gjorde något annat än att farma. Den andra var en polly som dog hela tiden. Sen mer på slutet. "då vi kunde vinna om vi skule gå tillsammans". Då hade polly follow på våran fa. Försörde för honom hela tiden. Med att last hitta alla creeps. Sen på mig som var tank så använde han tornado på mig sen satte han ulti runt omkring mig. Sen tydligen så kan dom ej få något straff för att dom förstör. Fyfan vad jag hatar idioter! Kan man inte göra en lista på folk som förstör som man kan lägga in på sin banlista så man slipper spela med dom?

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

Någon annan som har problem att ta sig in på HoN-forumet? Jag får något php-error iaf.

Jag tänkte jag skulle försöka hitta någon bannlista eller dylikt åt svart_smurf. Jag är inte 100% på att jag sett en sån, det borde bryta mot hon-forumets regler där man inte får hänga ut spelarnamn typ.

edit: nvm, måste ha varit webbläsarn på den här datorn som krånglade

edit2: Hittade tyvärr inga bannlists varken på officiella forumet eller på google, men vi kan dela med oss med nicknames här som vi vill undvika att spela med.

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Avstängd

Tackar doodle. Väl jag har försökt bannat så gått jag går. lamers och feeders. Men min lista är inte så lång än.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk

Hur bannar man folk om man inte har de på friends list?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

/banlist add nickname reason
Eller?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

/banlist add nickname reason
Eller?

Perfekt man tackar!

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

/banlist add nickname reason
Eller?

HoN har kort kommandon så d räcker med

/bl a "nickname" "reason"

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk

Någon som vill spela? Nickar Ninotramp. Adda gärna. Gått från 1700 till 1600 så känner att hjärtattacken är nära.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Avstängd

Awesome. Jag spelade som du gjorde förut men idag mötte jag jere så jag böt ut puzzle mot staff of master. jävlar. Jag tror jag kommer börja med den varje gång nu från början. den är så nice på honom. Liksom jere drar ulti. 3 st av dom personerna så föärsvinner ulti ifrån.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Avstängd

Gick precis in på test versionen där dom lägger in allt innan det kommer ut. Fyfan va irriterande den nya layouten i spelet är. För det första så har dom lagt in concede pause etc inne i spelet så du har dom under score board. Sen om du trycker på meny får du upp samma som du får upp nu när du trycker f6. Så det finns ingen disconnect knapp etc nu
sen funkar vinte min banlist längre! fyfan va jag blir sur nu. Det är fan ingen bra förbättring dom har gjort den är skit irriterande!

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]