Heroes of Newerth, HoN - inspirerat av DotA.

Permalänk
Medlem

Har lagt ned pga alla flamers. Orkar inte med dem längre asså ska alltid hitta en syndabock... Det värsta är ju att man dessutom själv spelar bäst i sitt lag men så får man ändå någon kotte på sig som klagar på ens k/d för att man inte lasthittar fiendeheroes utan blir killstealad, hopplöst =/

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1n1h0p:

Har lagt ned pga alla flamers. Orkar inte med dem längre asså ska alltid hitta en syndabock... Det värsta är ju att man dessutom själv spelar bäst i sitt lag men så får man ändå någon kotte på sig som klagar på ens k/d för att man inte lasthittar fiendeheroes utan blir killstealad, hopplöst =/

JA!! Precis så är det, jag är så jävla trött på det! Råkar man dö en gång i början, men ändå spelar bra resten av rundan, kan man få alla i sitt lag efter sig hela gamet. Och folk som "tycker alla i hans lag suger" och "går forrest till lvl 25" på grund av det.. Varenda runda man förlorar blir det sånt jävla tjafs i gamechatten att det inte är kul att spela. Och folk vill conceda efter en förlorad gank, och gör man inte det är man världens största idiot, noob och w/e, och de tänker absolut inte hjälpa en i nästa gank.

Doh..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Say what??

Det är en jätte bra hero som fungerar i high tier, den fyller i stort sätt samma funktion som Nerubian Assassin i DotA.

QQ?
Det är inte svårt att countra invis, och när det väl är gjort så suger nästan alla invis heroes..

Jo whine han ägde mig jag var SS.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av shivers:

Kul spel, men verkar som dom flesta som spelar är 12 år och luktar kiss.

antar att du är 12år och luktar kiss.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krippe91:

JA!! Precis så är det, jag är så jävla trött på det! Råkar man dö en gång i början, men ändå spelar bra resten av rundan, kan man få alla i sitt lag efter sig hela gamet. Och folk som "tycker alla i hans lag suger" och "går forrest till lvl 25" på grund av det.. Varenda runda man förlorar blir det sånt jävla tjafs i gamechatten att det inte är kul att spela. Och folk vill conceda efter en förlorad gank, och gör man inte det är man världens största idiot, noob och w/e, och de tänker absolut inte hjälpa en i nästa gank.

Doh..

Spelade magebane förut och fick typ 3-6 i stats en bit in i gamet, och blir flamad av en som spelar hellbringer som tydligen har 14-7... Asså om man TAR kills från carryn så är man ju riktigt dålig teamplayer (blev fan killstealad hela matchen), och sedan tror folk att man suger för man har dålig k/d... får fan spasmer på folk som klagar på sånt... Nu i retail slipper man ju retards men alla flamers är kvar eller folk som bara påpekar vad man gör för fel hela tiden när de själva är riktigt kassa men överskattar sig själva

Ursäkta aggron har bara tröttnat lite på vissa hon-spelare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crille90:

antar att du är 12år och luktar kiss.

Den som sa de, kan de va de!

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem

Men det är ju bara att inte bry sig om gnällandet från folk. Hade en i mitt lag som spelade magebane som både hade dåliga stats innan gamet och sög under gamet. Men han påstod då att jag gjorde så att vårat lag hade förlorat när jag valde Wild Soul. fick inga underbara stats men 10-5-nånting. Och det var min hero som var starkast late såklart då man har farmat. Får man farma någorlunda ostört i 15-20 minuter så kan man börja dominera sen. De hade dock en spelare som spelade deadwood som hade 25-5 i stats men det räcker inte alltid med en bra spelare i laget^^

Den snubbensom gnällde så mycket i början slutade skriva i slutet då han var överbevisad... ^^(Ja han blev ganska mobbad då han betedde sig som en 10åring deb största delen av spelet.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Wildsoul är i mitt tycke ett slöseri då det sabbar upp lanesen så hårt och därmed ger motståndarlaget ett övertag. Ophelia och Tempest funkar att djungla med OM man stabbar mitten och sido lanen konstant, och inte farmar non-stop.

Ett annat tips är att försöka ragga upp 4 mates och köra team, spelar ingen roll fall folk är sämre/bättre än vad man själv är - Spelar man som team utvecklas alla fort och det är 100 gånger roligare. Kör endast 5v5 no ab nuförtiden och det roliga har kommit tillbaka

Permalänk
Medlem
Skrivet av FelixJ:

Ett annat tips är att försöka ragga upp 4 mates och köra team, spelar ingen roll fall folk är sämre/bättre än vad man själv är - Spelar man som team utvecklas alla fort och det är 100 gånger roligare. Kör endast 5v5 no ab nuförtiden och det roliga har kommit tillbaka

Va ju tyvärr det som var grejen, blir ibland flamad på av några kompisar (känner iofs bara halvt men ändå), speciellt de som verkligen inte kan spelet, tråkit är vad det är =/

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1n1h0p:

Va ju tyvärr det som var grejen, blir ibland flamad på av några kompisar (känner iofs bara halvt men ändå), speciellt de som verkligen inte kan spelet, tråkit är vad det är =/

Varför bry dig om en person som inte kan spelet gnäller på dig?
Är ju som att du skulle bry dig om din farmor gnäller för hur du kopplat in grafikkortet (antar väldigt fördomsfullt att hon, som de flesta gamla, inte är så het på datorer) ^^

Dock måste jag hålla med om att wildsoul kan förlora spel genom att göra det 4v5 i 20 min utan att sedan väga upp för det. Tycker inte alls om att ha den heron i mitt lag..

Sen undrar jag, hur snor man kills med Hellbringer? Han har ju ingen nuke, bara en DoT som inte ens gör hög skada förän på slutet..

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem

Får man ihop 4 kompisar att spela med så behöver man inte vara så bra bara man har teamwork. Teamwork > Skills

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Varför bry dig om en person som inte kan spelet gnäller på dig?
Är ju som att du skulle bry dig om din farmor gnäller för hur du kopplat in grafikkortet (antar väldigt fördomsfullt att hon, som de flesta gamla, inte är så het på datorer) ^^

Sen undrar jag, hur snor man kills med Hellbringer? Han har ju ingen nuke, bara en DoT som inte ens gör hög skada förän på slutet..

Mjo det är ju så man får tänka, men jag orkar faktiskt inte bli påmind om alla fel jag gör (speciellt när de inte är fel) vilket resulterar i att jag inte spelar med dem, och sedan är ju inte public lika kul så då börjar jag spela andra spel istället.

Nja han snodde kills typ hela gamet (inklusive tidiga ganks), han autoattackade och hade tur och fick sista slaget, sedan tar det ju inte så lång tid innan dotten skadar mycket utan han lyckades få lasthits med den. Jag hade väldig otur iaf då någon annan bara dök upp när fienden hade 2hp kvar och autoattackade/whatever =/

Permalänk
Medlem

seriöst, jag kunde köpt om han hade codex för o ksa. men man kan väl inte kalla dot-dmg och autoattack för killsteals.

Permalänk
Medlem

Då jag spelar Hellbringer brukar jag sluta upp med 10-15 kills. Vet inte hur jag gör, använder hellre refresher än codex. Men det bara blir så.
Minns att jag spelade glacius och hade 9 av våra 10 kills. Flera gånger så förstod jag inte hur, måste varit fel på spelet eftersom jag inte tröck på attack över huvudtaget. Sedan så stod jag i en fight och autoattackerade bara (med glacius) och fick 3 kills :S

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Då jag spelar Hellbringer brukar jag sluta upp med 10-15 kills. Vet inte hur jag gör, använder hellre refresher än codex. Men det bara blir så.
Minns att jag spelade glacius och hade 9 av våra 10 kills. Flera gånger så förstod jag inte hur, måste varit fel på spelet eftersom jag inte tröck på attack över huvudtaget. Sedan så stod jag i en fight och autoattackerade bara (med glacius) och fick 3 kills :S

STEALER!!!!

Sen kan man ju argumentera att man som supporter ska sluta anfalla om det är en säker kill å han bara har ~100hp kvar, dock så kan jag säga att jag inte skulle göra själv ifall jag inte känner carryn så ja kan lita på hans carry potential..

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Avstängd

Bara jag som jämt lyckas få 1-2 idioter i varje jävla game jag spelar som gör att man förlorar? innan låg jag på 1700+ nu ligger jag på 1500+ Fattar inte hur jag jämt lyckas få idioter med mig -.-

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Skrivet av svart_smurf:

Bara jag som jämt lyckas få 1-2 idioter i varje jävla game jag spelar som gör att man förlorar? innan låg jag på 1700+ nu ligger jag på 1500+ Fattar inte hur jag jämt lyckas få idioter med mig -.-

Kanske konfirmationsbias? Det är sällan man lägger märke till retards i det andra laget om dom inte är riktigt tappade.

Fast då har jag aldrig spelat matcher på 1700+, då kanske man märker tydligare. Men chansen att man får dåliga spelare på sitt lag är ju lika stor chans att möta dom om man lirar solo AB.

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

STEALER!!!!

Sen kan man ju argumentera att man som supporter ska sluta anfalla om det är en säker kill å han bara har ~100hp kvar, dock så kan jag säga att jag inte skulle göra själv ifall jag inte känner carryn så ja kan lita på hans carry potential..

Jovisst ska man försöka se till att carryn får alla kills. Men är carryn ett riktigt rövhål så tar jag dom hellre själv. I dessa fall så var det inte meningen och jag ville inte få killsen men på något sätt fick jag ändå...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Jovisst ska man försöka se till att carryn får alla kills. Men är carryn ett riktigt rövhål så tar jag dom hellre själv. I dessa fall så var det inte meningen och jag ville inte få killsen men på något sätt fick jag ändå...

Det är som när man lanar. Om inte carryn är nog bra att last hitta så tar jag över och lasthittar som support eller annat. Egentligen borde det vara samma sak med KS, kan han inte KSa ordentligt så är han inte nog bra att få dom heller. Hårt men rättvist tycker jag Det är såklart först efter han har bevisat sig inte kunna vara farm-monstrett han behöver vara.

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doodle:

Det är som när man lanar. Om inte carryn är nog bra att last hitta så tar jag över och lasthittar som support eller annat. Egentligen borde det vara samma sak med KS, kan han inte KSa ordentligt så är han inte nog bra att få dom heller. Hårt men rättvist tycker jag Det är såklart först efter han har bevisat sig inte kunna vara farm-monstrett han behöver vara.

Precis så jag tänker.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem
Skrivet av bodomdh:

seriöst, jag kunde köpt om han hade codex för o ksa. men man kan väl inte kalla dot-dmg och autoattack för killsteals.

Nja men när vi gankade en/två pers och det var helt obvious att båda skulle dö så fortsätter de skjuta istället för att ge mig killen. Men jag menar inte att de alltid tagit killsen med flit utan mer att det alltid råkat bli så, men det är ju fortfarande inte mitt fel utan det är snarare de som spelar dåligt som inte lyckas ge mig några kills (jag var bäst på vårat lag så nej det var inte jag som var dålig)

Permalänk
Medlem

Härligt när snubbar gör en lame musikvideo som sabbar 2 av mina games i rad.... Samma gubbe spelar scout och köper codex och suger k*k totalt

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1n1h0p:

Nja men när vi gankade en/två pers och det var helt obvious att båda skulle dö så fortsätter de skjuta istället för att ge mig killen. Men jag menar inte att de alltid tagit killsen med flit utan mer att det alltid råkat bli så, men det är ju fortfarande inte mitt fel utan det är snarare de som spelar dåligt som inte lyckas ge mig några kills (jag var bäst på vårat lag så nej det var inte jag som var dålig)

Behöver du nappflaska också eller? "Ge mig några kills" det handlar om att TA killsen som carry tima din last hit perfekt. Visst slänger dem nukesen så det är omöjligt men man kan inte få allt på ett silverfat. Oftast är det bättre att döda och vara 100% säkra på att få killen än att vänta på carryn och därmed bli counter-gankade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FelixJ:

Wildsoul är i mitt tycke ett slöseri då det sabbar upp lanesen så hårt och därmed ger motståndarlaget ett övertag. Ophelia och Tempest funkar att djungla med OM man stabbar mitten och sido lanen konstant, och inte farmar non-stop.

På vilket sätt skulle Wildsoul vara slöseri?
1. Med Wildsoul kan man enkelt gå forest om man vill.
2. Han är sjukt bra på att harassa när man kör en lane.
3. Awesome ganker tack vara hans hastighet och björnens root.

Jag ser det dessutom ALLTID positivt att ha en char som kan gå skogen, oavsett om det är Legionaire, tempest, ophelia, wildsoul, bloodhunter eller predator etc. Ger hela laget ett övertag i level.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem

Alltså, att ha en kille som går skog är bara bra om resten av laget klarar av lanesen. Vilket sällan hände i dom games jag spelade. Dessutom måste killen i skogen komma och ganka där det behövs.

Wildsoul är en riktigt trevlig hero om man spelar honom rätt. Zeagan drar ju upp fördelarna med Wildsoul.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem

Det är svårt att ha solo lane om inte han som solar är skillad. Deras carry på den lanen får oftast väldigt mycket farm då och kan i princip last hitta allt. Okej om han kanske inte får någon kill om snubben de spelar mot har 600 range men ändå väldigt riskabelt att köra 2 solo.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av FelixJ:

Behöver du nappflaska också eller? "Ge mig några kills" det handlar om att TA killsen som carry tima din last hit perfekt. Visst slänger dem nukesen så det är omöjligt men man kan inte få allt på ett silverfat. Oftast är det bättre att döda och vara 100% säkra på att få killen än att vänta på carryn och därmed bli counter-gankade.

Inte så lätt när man ibland får en pyro på sitt lag som finner det nödvändigt att köra sin ulti på folk med 100hp 5 gånger i rad...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Dubbel solo är väldigt risky, funkar endast om man har en solo som behöver level och ingen farm, för möter man decent players så blir man sönder denyad även som soulstealer eller liknande.

Wildsoul är inte bra på grund av att han e för farm intensiv och möter man bra spelare så wardar dem skogen och/eller gankar sönder dig. Finns många mycket bättre heroes n vad han är på lane, och awesome ganker är väl att ta i? För att han ska vara "awesome ganker" behöver han items för flera tusen, och då är vilken carry som helst bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FelixJ:

Dubbel solo är väldigt risky, funkar endast om man har en solo som behöver level och ingen farm, för möter man decent players så blir man sönder denyad även som soulstealer eller liknande.

Wildsoul är inte bra på grund av att han e för farm intensiv och möter man bra spelare så wardar dem skogen och/eller gankar sönder dig. Finns många mycket bättre heroes n vad han är på lane, och awesome ganker är väl att ta i? För att han ska vara "awesome ganker" behöver han items för flera tusen, och då är vilken carry som helst bra.

Två solo lanes i början är hur bra som helst och oftast så är det väldigt lätt att dra tillbaka creepsen till ditt torn och hålla pushen nere med creep pulls.

Skicka ut björnen för att de ska backa undan och ifall du skulle vilja ganka så brukar räcka med att få in en entangle för att döda ngn i låg level.

Flera tusen ? Räcker med boots på björnen för att springa ifatt alla i början och boots kostar bara 500 sist jag kollade.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem
Skrivet av FelixJ:

När man är med tre andra och gankar och alla försöker få lasthit på fienden så är det 1/4 att jag får lasthitten. Har man otur får man ingen lasthit, men sedan blir man ändå flamad på i slutet eftersom man har få kills medan supporten har många kills. Finns inte mycket man kan göra förutom att totalt fokusera på att killsteala vilket dels gör att man inte försöker få död på fienderna. Dessutom är det riktigt svårt som magebane att ta kills från nukers som electrician elelr accursed eller vad som helst i early-game, så det handlar inte ens om 1/4. (ja jag vet att magebane också har en nuke men den skadar bara vissa och bara när de har låg hp). Det som är jobbigt är att man sedan får flamers på sig för att man inte har så många kills fastän man spelar som en gud.