Har bara plats till en cd-rom enhet!

Permalänk
Medlem

Har bara plats till en cd-rom enhet!

Jag vill ha en cd-brännare. Så jag funderade på att skaffa en extern cd-brännare och låta min 40x cd-spelare sitta kvar.
Men så funderade jag lite på priskillnaden och undrar nu:

Vad går jag miste på om jag slänger ut min cd-spelare och slänger in en cd-brännare istället?

#1. Jag kan inte kopiera från cd till cd direkt,,
(men jag kan väl alltid kopiera från cd till HD och sedan bränna?)

Finns der några fler nackdelar?

Tacksam för svar och kommentarer.

Visa signatur

EPoX EP-8RDA+[¤]Athlon XP 2100+[¤]TwinMOS PC3200 m/Winbond[¤]Radeon 9700[¤]Antec 480W[¤]Vattenkylning[¤] 3D Mark 2001 SE

Permalänk
Hedersmedlem

Köper du en ny brännare idag så finns det inga flera nackdelar än den du själv sa. Dagens brännare läser skivor minst lika fort som "vanliga" cd-romer.
Personligen så brännar jag mycket sällan från cd till cd, vilket gör att jag klarar mig bra utan en "vanlig" cd-rom.

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag föredrar o brännaa från hårddisken för skulle det vara nån liten repa eller nått på cdn du kopierar ifrån så pajjar bränningen så.
Sen om du har nått favorit cd-cd kopieringsprogram kan du alltid mounta cdkopian på hårddisken med Daemon-tools och välja cd-cd i brännings programmet.

Visa signatur

E8400,Scythe Ninja Plus B,Gigabyte GA-P35-DS3,4Gb Corsair PC6400,LeadTek GeForce 8800GT 512MB,WD6400AAKS 16MB 640GB,Pioneer DVR-215,Antec P182,NesteQ NA4501 450W,

Permalänk

Vanligt CD-rom är ju ute ändå

Visa signatur

AMD1200|1024MB|Geforce 3 3.8ns 64MB DDR|EPoX 8KTA3+PRO|Win XP PRO SP1|Addtronics 7896A
Har Dyslexi så räkna med stavfel... men jag har allafall inte fel i staven
Nu är det bevisat att svenska folket består av 56,1% totalonanister och idioter. (EMU valet)