"How Nvidia blacklists sites like Hardware Secrets"

Permalänk
Inaktiv

"How Nvidia blacklists sites like Hardware Secrets"

Här är en länk till SemiAccurate
How Nvidia blacklists sites like Hardware Secrets. Unethical behaviors to control the media

Undrar om SweClockers också blev styrd i sina tester av 4xx korten och om de får liknande
krav på hur tester ska utföras av AMD eller kanske blir ni svartlistade om ni uttaler er

Permalänk
Avstängd

Tror jag inte, sweclockers skrev en hel del trash om gtx480s strömförbrukning bland annat som landade på mer än 2st 5870 tillsammans i CF.

Så nä, jag tror artikeln är lite överdriven, har svårt o se att dom svartlistar sidor som talar sanning.

Tiv

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tja, ingen skräll direkt.

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem
Skrivet av tivook:

Tror jag inte, sweclockers skrev en hel del trash om gtx480s strömförbrukning bland annat som landade på mer än 2st 5870 tillsammans i CF.

Så nä, jag tror artikeln är lite överdriven, har svårt o se att dom svartlistar sidor som talar sanning.

Tiv

Charlie på semiaccurate är ju ingen fan av det gröna laget men han har rätt väldigt ofta gällande deras affärsmetoder och sanningen är att han har väldigt välunderättade källor på nvidia. Ni kan kolla själva på Gabriel Torres blog vad som hände med hardware secrets och nvidia.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tivook:

Tror jag inte, sweclockers skrev en hel del trash om gtx480s strömförbrukning bland annat som landade på mer än 2st 5870 tillsammans i CF.

Så nä, jag tror artikeln är lite överdriven, har svårt o se att dom svartlistar sidor som talar sanning.

Tiv

De tvingar reviewers gå en balansgång mellan sanning och vad som är bra för nvidia.
Det här är inget nytt. Bara ännu en svartlistning.

Sist det var på tapetenvar när någon större sida inte fick kort eftersom de vägrade pusha hårt för physx enligt nvidias förskrivna testmanual i sina jämförelser.
När det händer små sidor så blir det inte mycket uppståndelse.

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750

Permalänk

swec tog ju upp physx
http://www.sweclockers.com/recension/6236-nvidia-geforce-gtx-...

det är det som nvidia klagade på förut om jag förstått allt rätt

Permalänk
Medlem

AMD/ATI har liknande "riktlinjer" så inget nytt under solen, vi har haft mycket roligt åt deras presentation slides här förut, lika väl som åt Nvidias, eller Intels för den delen. Alla är stora företag som slåss om marknadsdelar, visst, etik är säkert inte oviktigt för dem men ibland blundar de för sina egna metoder.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Det är ett företag som vill tjäna pengar, man tjänar inte pengar på dåliga rensessioner och då är det väll självklart att man inte skickar gratiskort till sidor som skriver dåligt om en?

Trodde denna modellen gällde alla stora företag inklusive ATI (som jag håller på). Go red team!

Visa signatur

Phenom II x 4 925 - Gigabyte 5750 - Asus M4A78T-E - 2x2GB Crucial BallistiX 1333 MHz 7-7-7-24 - OCZ Fatal1ty Series 550W PSU - WD Caviar black 640GB

Permalänk
Medlem

Då kan lika gärna nvidia säga vilket betyg dom ska ge eftersom dom bestämmer hur man ska tycka och tänka.. detta är ju helt åt helvete..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Negima:

Det är ett företag som vill tjäna pengar, man tjänar inte pengar på dåliga rensessioner och då är det väll självklart att man inte skickar gratiskort till sidor som skriver dåligt om en?

Då är det väll bara att göra ett bättre kort eller prisätt mer rimligt?
(har ingen anning hur mycket det kostar att tillverka kort =O)

Visa signatur

Hörlurar : HD650 --- Förstärkare : X-Can V8 + X-Can psu

Permalänk
Medlem

ärligt talat förstår jag inte vad all fuzz handlar om. det är ett stort vinstdrivande företag och som alla andra stora vinstdrivande företag pysslar de med sånt här eller liknande saker.

Visa signatur

https://einridi.bandcamp.com | https://soundcloud.com/einridiofficial
[ASUS 27"][5900X@5GHz w H115i Platinum][MSi X570S MAG Tomahawk][32GB 3600MHz Vengeance LPX][Powercolor RX 7800XT][Corsair RM750x V2][Corsair MP600 500GB][256GB 840 pro][850 EVO 500GB][NI Komplete Audio 6][ADAM T7V][BD DT-1770Pro 250ohm][Bitwig Studio 5.1][Reason 11][Maschine 2.17.5][NI Komplete A49][Arturia MiniLab mk2][NI Maschine JAM & Mikro mk3][Corsair AIR 540][Windows 11 Pro]
"If they're going to pirate somebody, we want it to be us rather than somebody else." -- Microsoft Business Group President Jeff Raikes

Permalänk
Medlem

Dom flesta här inne är 12år? :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenir:

Dom flesta här inne är 12år? :/

Tror faktiskt inte det är så många.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Hur gärna man än vill att Charlie kör sitt vanliga FUD-race så är det faktiskt så att sajten Hardwaresecrets.com har blivit svartlistade av Nvidia av den enkla anledningen att de inte ville skriva om CUDA och PhysX för att de inte ansåg att det berörde den gemene användaren.

Så - svart på vitt - skriver man inte det som Nvidia vill att man ska skriva så får man inte vara med längre.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

AMD/ATI har liknande "riktlinjer" så inget nytt under solen, vi har haft mycket roligt åt deras presentation slides här förut, lika väl som åt Nvidias, eller Intels för den delen. Alla är stora företag som slåss om marknadsdelar, visst, etik är säkert inte oviktigt för dem men ibland blundar de för sina egna metoder.

Jag har aldrig hört talas om att Ati skulle försöka påverka tester i den här graden men ge gärna exempel så tror jag självklart på det.

Skrivet av Negima:

Det är ett företag som vill tjäna pengar, man tjänar inte pengar på dåliga rensessioner och då är det väll självklart att man inte skickar gratiskort till sidor som skriver dåligt om en?

Trodde denna modellen gällde alla stora företag inklusive ATI (som jag håller på). Go red team!

Nej, att muta eller pressa oberoende testsidor är ett ofog och gör de testsidorna "beroende" istället. Att det skulle vara standardbeteende i företagsvärlden bara för att för att nVidia gör det köper jag inte. Det är helt klart gråzonsagerande och skadar bara konsumenterna i längden.

Skrivet av ninnuam:

ärligt talat förstår jag inte vad all fuzz handlar om. det är ett stort vinstdrivande företag och som alla andra stora vinstdrivande företag pysslar de med sånt här eller liknande saker.

Förstår inte vad du menar med stort fuzz. Det är en liten notis och kommentarerna är, typ, det visste vi ju redan.

Det som slår mig är den uppgivna tonen i kommentarerna och att så många nästan försvarar ohederligt beteende från företag med att "så är det". Nu är nVIDIas PR metoder inte ens värt att nämna i jämförelse med vad andra företag har gjort men det här är väl alldeles lagom: Att upplysa om ohederligt beteende ger alltid folk möjlighet att rösta med plånboken.

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750

Permalänk
Medlem

Är det förresten någon som vet vad de menar med ATIs fusk dom tydligen recensenterna var tillsagda att skriva om?

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750

Permalänk
Medlem
Skrivet av tannat:

_ _ _

Det som slår mig är den uppgivna tonen i kommentarerna och att så många nästan försvarar ohederligt beteende från företag med att "så är det". Nu är nVIDIas PR metoder inte ens värt att nämna i jämförelse med vad andra företag har gjort men det här är väl alldeles lagom: Att upplysa om ohederligt beteende ger alltid folk möjlighet att rösta med plånboken.

Håller med allt du säger. Att köra med "alla gör det"-kortet rättfärdigar ingenting.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tannat:

Är det förresten någon som vet vad de menar med ATIs fusk dom tydligen recensenterna var tillsagda att skriva om?

Catalyst A.I. tweakar och optimerar vissa spel för högre framerates. Jag vet inte exakt hur det går till (förmodligen komplicerat), men det gör skillnad och kan säkert kallas för "fusk" om man arbetar hos Nvidia.

Tip 9: Enable ATI Catalyst™ A.I.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av the squonk:

AMD/ATI har liknande "riktlinjer" så inget nytt under solen, vi har haft mycket roligt åt deras presentation slides här förut, lika väl som åt Nvidias, eller Intels för den delen. Alla är stora företag som slåss om marknadsdelar, visst, etik är säkert inte oviktigt för dem men ibland blundar de för sina egna metoder.

Kan tänka mig att det är så men till vilken grad? Har du några exempel \ länkar från några testare?
Tycker rent ut sagt att det är klantigt av gröningarna om dom trodde att det inte skulle komma ut
eller har dom sin bas i en diktatur?

Permalänk

Att påstå att en vanlig användare har ingen användning av CUDA och/eller PhysX är idiotiskt och ignorant. Speciellt om man gör en recension om GF100.

Om det var rätt eller inte att de blev svartlistade tänker jag inte yttra mig om men jag kan förstå nVIDIA’s positionshållning till svartlistningen.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

Inte helt oväntat att du förstår nvidias position. Om någon skall göra det...

Hardware Secrets anser väl att physx gör en marginell skillnad i vissa spel, vanligtvis med relativt påklistrade effekter, men inte spelar någon direkt roll vid köp av kort. Som de flesta sidor verkar anse.
Om den åsikten är idiotisk och ignorant så delas den idiotin och ignoransen av de flesta sidor jag känner till. Fast Hardware Secrets är inte tillräckligt stora, som anandtech och [H] för att uttrycka den meningen.

Men du menar att nvidia kan göra rätt i att svartlista sidor som de anser vara ignoranta om de relativa fördelarna med nvidias physx?
Hade inte blivit många sidor kvar som fått kort skickade till sig då

Edit: Och de gjorde inte en recension av GF100

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750

Permalänk
Medlem

ATI själva tycker inte att PhysX är sämre än att de precis värvade grundaren av Ageia, från Nvidia ....

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon999:

Kan tänka mig att det är så men till vilken grad? Har du några exempel \ länkar från några testare?
Tycker rent ut sagt att det är klantigt av gröningarna om dom trodde att det inte skulle komma ut
eller har dom sin bas i en diktatur?

För att hålla sig till verkligheten så är det inte värre än så att de sk "hårdvarusiterna" föväntar sig gratis exemplar av den senaste hårdvaran, som de kan leka runt lite med och i bästa fall skriva en recension.

Det Nvidia har gjort är att vägra leverans av gratisexemplar. De är sannerligen i sin fulla rätt att göra så, det är inte så att de har försökt stämma eller på annat sätt försökt att skada den aktuella siten. De har bara undanhållit gratis godis.

Om siten vore seriös ut i fingerspetsarna är det bara för dem att låna ett ex. av valfri kompis som råkar inneha ett för att testa och dissa skiten ur om de känner för det. Eller gud förbjude, göra som de stackars konsumenterna och faktiskt KÖPA ett exemplar. Ouch!

Det som är mer beklämmande är isåfall om man vänder på steken, att de som hela tiden matas med dessa gratisex utan att konstra och skriva "dåliga saker" förmodligen blir beroende och klarar inte av att skriva en enda dålig recension efter ett tag.

Men är felet Nvidias, eller redaktörernas? Nvidia får ju faktiskt ställa nästan vilka krav de vill i utbyte mot att dela ut gratisex, inget olagligt i det, det är fullt frivilligt att säga ja eller nej.

edit. kudos till xbitlabs som testade, och dissade, ett LÄCKT exemplar av GTX465

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Skrivet av tannat:

Inte helt oväntat att du förstår nvidias position. Om någon skall göra det...

Tack. Åtminstående det visar att jag försöker förstå båda parternas syn och ställningstagande i denna situation. Inte bara ensidig syn som verkar prägla denna tråd.

Gör inte misstaget att blanda ihop förståelse med acceptans.

PS: the squonk går iväg med att AMD gör liknande. Det är ren spekulation som håller inte.

Istället ska man diskutera varför nVIDIA gör detta om man ska ha en konstruktiv och resultatgivande diskussion. Och inte med intellektuellt befriande dravel som tomtar driver på utan man ska ta upp ämnet på ett sakligt sätt. Något som tyvärr saknas allt för ofta.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem
Skrivet av DataNusse:

Tack. Åtminstående det visar att jag försöker förstå båda parternas syn och ställningstagande i denna situation. Inte bara ensidig syn som verkar prägla denna tråd.

Gör inte misstaget att blanda ihop förståelse med acceptans.

Det gör jag inte, ingen risk, det var jag noga med att indikera. Däremot visar det inte att du tar ett bredare perspektiv än genomsnittspostaren i den här tråden. Den här tråden är befriad från onödiga påhopp på nvidia. Däremot kom du in och dömde ut postarna som ensidiga just nu.

Skrivet av DataNusse:

Istället ska man diskutera varför nVIDIA gör detta om man ska ha en konstruktiv och resultatgivande diskussion. Och inte med intellektuellt befriande dravel som tomtar driver på utan man ska ta upp ämnet på ett sakligt sätt. Något som tyvärr saknas allt för ofta.

Då tycker jag att du kunde ha börjat med att läsa artikeln och hardware secrets kommentar som var postad i den här tråden. genom att sätta sig på höga hästar, kalla andra tomtar, ensidiga, och att snobba med fraser som intellektuellt befriat dravel omöjliggör man en konstruktiv och resultatgivande diskussion från början.
För att inte tala om begreppet saklighet som jag sällan sett så misshandlat och missförstått i dess grundligaste mening.

syftningsfel
Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

För att hålla sig till verkligheten så är det inte värre än så att de sk "hårdvarusiterna" föväntar sig gratis exemplar av den senaste hårdvaran, som de kan leka runt lite med och i bästa fall skriva en recension.

Det Nvidia har gjort är att vägra leverans av gratisexemplar. De är sannerligen i sin fulla rätt att göra så, det är inte så att de har försökt stämma eller på annat sätt försökt att skada den aktuella siten. De har bara undanhållit gratis godis.

Om siten vore seriös ut i fingerspetsarna är det bara för dem att låna ett ex. av valfri kompis som råkar inneha ett för att testa och dissa skiten ur om de känner för det. Eller gud förbjude, göra som de stackars konsumenterna och faktiskt KÖPA ett exemplar. Ouch!

Det som är mer beklämmande är isåfall om man vänder på steken, att de som hela tiden matas med dessa gratisex utan att konstra och skriva "dåliga saker" förmodligen blir beroende och klarar inte av att skriva en enda dålig recension efter ett tag.

Men är felet Nvidias, eller redaktörernas? Nvidia får ju faktiskt ställa nästan vilka krav de vill i utbyte mot att dela ut gratisex, inget olagligt i det, det är fullt frivilligt att säga ja eller nej.

edit. kudos till xbitlabs som testade, och dissade, ett LÄCKT exemplar av GTX465

Att siten bör fixa egna kort råder det ingen tvekan om. Vad siten missar genom att inte följa nvidias testupplägg är att publicera test av korten vid släppet den 26/3. Ett extra test en månad senare gör inte mycket väsen av sig och om det är negativt eller positivt har ingen betydelse.

Testen som gjorde att de blev avklippta var inte vad jag såg fientlig på något sätt. De bara konstaterade att det fanns mer prisvärda GTX260 på marknaden än det de recenserade.

nvidia kan kräva i princip vad som helst. Det har du rätt i. Just därför är det viktigt att det rapporteras. Konsumenterna måste själva kunna bedöma om det är så de vill ha det. Är kortet så bra som de säger eller är det en vinklad test?
Det är i slutändan bara konsumenterna som kan påverka genom att rösta med plånboken.

Vi behöver inte fråga oss vems fel det är. Däremot tjänar konsumenten på att känna till att nvidia pr agerar på det här viset och att det fungerar.

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750

Permalänk
Skrivet av tannat:

Det gör jag inte, ingen risk, det var jag noga med att indikera. Däremot visar det inte att du tar ett bredare perspektiv än genomsnittspostaren i den här tråden. Den här tråden är befriad från onödiga påhopp på nvidia. Däremot kom du in och dömde ut postarna som ensidiga just nu.

Då tycker jag att du kunde ha börjat med att läsa artikeln och hardware secrets kommentar som var postad i den här tråden. genom att sätta sig på höga hästar, kalla andra tomtar, ensidiga, och att snobba med fraser som intellektuellt befriat dravel omöjliggör man en konstruktiv och resultatgivande diskussion från början.
För att inte tala om begreppet saklighet som jag sällan sett så misshandlat och missförstått i dess grundligaste mening.

Jag tänker inte kasta paj med dig.

Ingen tar upp Hardware Secrets påstående om att CUDA inte är användbart av den genomsnittliga användare vilket är väldigt konstigt påstående och har en snutt av osanning i. Istället börjar man ta upp nVIDIA. Inget fel på det. Men då ska man ta upp också det andra parten i denna tvist.

För här handlar det inte om att nVIDIA ville ha ett positivt ord om CUDA. De ville ha presentation om vad CUDA är och har att erbjuda.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DataNusse:

Tack. Åtminstående det visar att jag försöker förstå båda parternas syn och ställningstagande i denna situation. Inte bara ensidig syn som verkar prägla denna tråd.

Gör inte misstaget att blanda ihop förståelse med acceptans.

PS: the squonk går iväg med att AMD gör liknande. Det är ren spekulation som håller inte.

Istället ska man diskutera varför nVIDIA gör detta om man ska ha en konstruktiv och resultatgivande diskussion. Och inte med intellektuellt befriande dravel som tomtar driver på utan man ska ta upp ämnet på ett sakligt sätt. Något som tyvärr saknas allt för ofta.

Du har väl aldrig nånsin själv varit saklig i någon tråd som är ens det minsta anti nvidia?
Så där kan du inte säga mycket alls.
Enligt dig så har väl nvidia aldrig gjort en endaste dålig sak någonsin?

Visa signatur

Asus Commando Q6600@3,6GHZ Coolermaster Gemini2 8GB Corsair Dominator Intel X25-V 40GB Samsung 250gb Gainward GTX295(på garantibyte) Win 7 Home Premium X64.......

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

ATI själva tycker inte att PhysX är sämre än att de precis värvade grundaren av Ageia, från Nvidia ....

Tror inte alls att Ati tycker att Physx är dåligt. Däremot är de nog rätt nöjda med att physx än så länge inte har använts till mycket mer än plastikkirurgi av spel. Physx behöver en riktig kanontitel där physx funktionellt förändrar och förbättrar spelkonceptet radikalt.

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750

Permalänk
Medlem
Skrivet av DataNusse:

Jag tänker inte kasta paj med dig.

Tycker bara att det är synd att alla insiktsfulla människor på sweclockers blir marginaliserade till marionetter så ofta

Skrivet av DataNusse:

Ingen tar upp Hardware Secrets påstående om att CUDA inte är användbart av den genomsnittliga användare vilket är väldigt konstigt påstående och har en snutt av osanning i. Istället börjar man ta upp nVIDIA. Inget fel på det. Men då ska man ta upp också det andra parten i denna tvist.

CUDA gör ingen större skillnad för den genomsnittlige användaren. Det är väl inget konstigt påstående? Inte heller ignorant eller idiotiskt. Jag kan tänka mig att tro på det påståendet.

Vad gör CUDA för skillnad för den genomsnittlige användaren?

Skrivet av DataNusse:

För här handlar det inte om att nVIDIA ville ha ett positivt ord om CUDA. De ville ha presentation om vad CUDA är och har att erbjuda.

Och det är inte hårdvarusiternas uppgift att ge reklamtid för enstaka företags teknologier. Skall sådant behandlas som en artikel så gör det bäst i att bedömas efter nyhetsvärde, inte efter kalibern på påtryckningen.

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750