Permalänk
Medlem

inaktivera bitlocker

hej
jag har aktiverat bitlocker men nu har jag ångrat mig och vill ta bort krypteringen från min externa hårdisk
så min fråga är hur man inaktiverar bitlocker. ja´g har googlat utan resultat.

har windows 7

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Skrivet av sona6849:

hej
jag har aktiverat bitlocker men nu har jag ångrat mig och vill ta bort krypteringen från min externa hårdisk
så min fråga är hur man inaktiverar bitlocker. ja´g har googlat utan resultat.

har windows 7

Vad är skillnaden mellan att pausa BitLocker-diskkryptering och att dekryptera enheten?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tcntad:

Omöjligt.. Du kan inte ha googlat.

Start > services.msc > bitlocker

HAha dagens skratt

Visa signatur

Jag är en vampyr, jag suger och spyr, låt mig komma in, jag vill bli din

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Fire-Ham:

HAha dagens skratt

På vad ?

Frågar ju hur han inaktiverar det, vill han ha bättre specifikt svar får han ge bättre info.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tcntad:

På vad ?

Frågar ju hur han inaktiverar det, vill han ha bättre specifikt svar får han ge bättre info.

HAHAHA är du seriös?

Visa signatur

Jag är en vampyr, jag suger och spyr, låt mig komma in, jag vill bli din

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Fire-Ham:

HAHAHA är du seriös?

HAHAHAHAHA.. nej?

Sluta nu ffs.

"så min fråga är hur man inaktiverar bitlocker. ja´g har googlat utan resultat."

Och som jag skrev inaktiverar man bitlocker, vill han veta hur man dekrypterar disken finns det också i kontrollpanelen > bitlocker.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tcntad:

HAHAHAHAHA.. nej?

Sluta nu ffs.

"så min fråga är hur man inaktiverar bitlocker. ja´g har googlat utan resultat."

Och som jag skrev inaktiverar man bitlocker, vill han veta hur man dekrypterar disken finns det också i kontrollpanelen > bitlocker.

Sluta vara barnslig och läs vad han skriver. Förstår du inte sammanhanget så svara inte ens. Det är normal kommunikation.

-
hej
jag har aktiverat bitlocker men nu har jag ångrat mig och vill ta bort krypteringen från min externa hårdisk
så min fråga är hur man inaktiverar bitlocker. ja´g har googlat utan resultat.

har windows 7
-

Visa signatur

Jag är en vampyr, jag suger och spyr, låt mig komma in, jag vill bli din

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Fire-Ham:

Sluta vara barnslig och läs vad han skriver. Förstår du inte sammanhanget så svara inte ens. Det är normal kommunikation.

-
hej
jag har aktiverat bitlocker men nu har jag ångrat mig och vill ta bort krypteringen från min externa hårdisk
så min fråga är hur man inaktiverar bitlocker. ja´g har googlat utan resultat.

har windows 7
-

Jodå klart jag läste.

Och i sista meningen skrev han att han vill inaktivera bitlocker och det svarade jag på.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tcntad:

Jodå klart jag läste.

Och i sista meningen skrev han att han vill inaktivera bitlocker och det svarade jag på.

Okej, den sista meningen "jag har googlat utan resultat" gäller hela frågan och inte bara meningen innan. Det finns ingen anledning till dig att vara otrevlig och säga emot honom och kalla honom för lögnare.

Visa signatur

Jag är en vampyr, jag suger och spyr, låt mig komma in, jag vill bli din

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Fire-Ham:

Okej, den sista meningen "jag har googlat utan resultat" gäller hela frågan och inte bara meningen innan. Det finns ingen anledning till dig att vara otrevlig och säga emot honom och kalla honom för lögnare.

Gör jag det ?

Här Control Panel\System and Security\BitLocker Drive Encryption kan man stänga av krypteringen
Här Start > run > services.msc > bitlocker drive encryption inaktiverar man tjänsten

Var det nåt mer jag missat ?

Hade han bara öppnat kontrollpanelen och skrivit bit i sökrutan så hade han hittat bitlocker och vart man avkrypterar diskarna mha bitlocker så nej kan han inte försökt speciellt mycket själv

Googlar man på detta: dekryptera diskar med bitlocker

får man detta: Windows 7 BitLocker To Go och Biometric och längre ner på sidan står det följande:

2. Klicka på Start, skriv BitLocker och klicka på BitLocker-diskkryptering.
3. Bredvid ditt minne, på Stäng av BitLocker och klicka Minskas Drive.
4. Du bör anmälas din data är dekryptering (detta kommer att ta tid.)
5. Enheten är inte längre krypterad.

Tja troligen kasst översatt men man fattar.