Permalänk
Skrivet av nussse:

Är bara att byta dns så funkar det kalas. Google 8.8.8.8 / 8.8.4.4

NIX Funkar lika lite kalas nu som innan.

Visa signatur

1. i9 osv...
2. Air 13"

Permalänk
Medlem

BBB= smal bands bolaget här med och samma problem som övriga skriver (BORÅS)

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av nussse:

Är bara att byta dns så funkar det kalas. Google 8.8.8.8 / 8.8.4.4

Detta rör sig antagligen om ett routingproblem hos en leverantör i USA (Level3) och har därför inget alls med DNS att göra.

Det är dock alltid en bra idé att köra med Googles DNS då de svenska internetleverantörernas DNS-servrar brukar vara allt annat än stabila...

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen nyliberala datahakkare med POSIX-kompatibla system.

Permalänk

Opera Turbo löste problemet
Tack för det tipset

Visa signatur

"?"

Permalänk

T3 på lycksele's statsnät...steam funkar inte, msn funkar inte, bc2 funkar inte..störande =/

får köra google's dns tills det är fixat

Permalänk
Medlem

Har Glocalnet och många sidor funkar inte, inte Bad Company 2 fungerar heller. Kompis som har bahnof så verkar det funka bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyber Judas:

Opera Turbo löste problemet
Tack för det tipset

Tyvärr är det en "feature" i Opera Turbo att all https trafik går som vanligt.. dvs inte alls i vårat fall just nu. T.ex går det bra att kolla på Steam's erbjudanden med Opera Turbo... men det är totalkört att försöka köpa nåt på Steam.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte det problem ni har, sitter på Svenska Bostäders stadsnät med bredband2 och allt fungerar som det ska

det är nog bara era leverantörer, provade hemma hos mina päron också som sitter på Sollentuna Energis stadsnät med blixtvik och fungerade lika bra där

Visa signatur

CPU: Core i5-2500K RAM: 4x4Gb Corsair Dominator GT 2000Mhz GFX: Gigabyte GTX460OC HDD: 2x1Tb WD Black SATA-600

Permalänk
Medlem

BBB ADSL här, flera sidor som inte heller funkar.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem

Telenor har också problem, inget msn/steam. Och en väldigt tråkig ping, 120ms mot sthlm från uppsala (brukar pinga runt 15-20 på tptest).

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrScruff:

Jag fattar inte det problem ni har, sitter på Svenska Bostäders stadsnät med bredband2 och allt fungerar som det ska

det är nog bara era leverantörer, provade hemma hos mina päron också som sitter på Sollentuna Energis stadsnät med blixtvik och fungerade lika bra där

Problemet är att vi inte hittar många sidor utanför Sverige, som om dom inte fanns helt enkelt.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Precis som Bluray säger så är det Level 3 Communications som är orsaken till problemen.
Level 3 Communications - Wikipedia, the free encyclopedia

Norske internettbrukere rammes av nettproblemer - VG Nett om Data og nett

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Ni som ids bläddra runt
Google
Skriv en rad om ni hittar nå kul

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Jag har BBB.
Saker jag testar som inte fungerar:
Windows Update
Download.cnet.com
Intel.com
Amd.com
Logitech.com
Att ladda ner live essentials...

Omformaterade just min dator och nu kan jag inte tanka ner nästan någon drivrutin, suck.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Protone:

Jag har BBB.
Saker jag testar som inte fungerar:
Windows Update
Download.cnet.com
Intel.com
Amd.com
Logitech.com
Att ladda ner live essentials...

Omformaterade just min dator och nu kan jag inte tanka ner nästan någon drivrutin, suck.

Jag kommer in på hemsidorna. Vet inte varför det inte fungerar att komma in på Steam och BFBC2 däremot...

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk
Medlem

Spännande! Det här är lite som jordens undergång!

Först börjar enstaka servrar strula varpå ett backbone hos level3 falerar och snart står världen på knäna när internet rasar samman.

Hehe....

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

[u]Nu är de uppe igen![/u]

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Nu funkar det för mig igen, dem verkar ha gjort ngt

Permalänk
Medlem

Nu funkar det

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Dock så har man inte fått veta exakt vad som hänt så roligt om nån kan posta vad exakt som var orsaken vore kul

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk

Tillbaka för mig med

Permalänk

Yeehaa! Nu blire MW2 halva natten för att kompensera...

Visa signatur

1. i9 osv...
2. Air 13"

Permalänk
Medlem

Back on track!

Permalänk
Medlem

Har funkat fint för mig hela dagen på bbb, tur att man har betal tjänst på dyndns.

Permalänk
Medlem

skönt

Skrivet av Tobz0r:

Tillbaka för mig med

Samma för mig!

Visa signatur

Ny dator, Moderkort: Asus Z170-A cpu: intel 6700k 4.8 ghz Kylare: Corsair h105 Ram minne: Corsair 16gb 2400mhz Grafikkort: Nivida Gainward 680gtx 2gb, sdd 2 st, hdd 3st, nätaggregat Evga supernova 750 watt, Chassi: Fractal arc xl

Dator fd den dog. 2008-2015 rip.

Permalänk

Äntligen funkar det igen. Kom att tänka på det där Southparkavsnittet, Over Logging, när internet försvann.

Permalänk
Medlem

Började fungera för mig när jag startade om datorn!

Permalänk
Medlem

Mmm verkar funka nu igen....vad som var märkligt är dock att det inte gick att gå in på bredbandsbolagets egen sida heller, för att läsa om eventuellt fel där. Samma för en kompis som också har dom som leverantör, fast hon har då via dsl och inte fiber som jag.

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)

Permalänk
Medlem

Bra att det kom igång igen igår kväll men nu måste vi ju få veta exakt vad problemet var snart.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Precis, nån som hört om vad som exakt orsakade detta?

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.