Hej alla SweClockare!
Hoppas att ni haft en bra midsommarhelg i det fina sommarvädret!
Här kommer svar på helgens inlägg.
Kommer ni ta in Razers kommande MUS (SC2 edition) ?
Och har ni något datum på när den kommer?
Mvh
Absolut, den kommer upp så snart vi får mer info från leverantören.
Kan ni ta in Zotac GTX470? För 3274:- eller mindre!
Om er leverantör har det inne alltså. (Så det inte tar typ en vecka för er att få tag i det!)
Vi har valt att främst fokusera på Sparkle, Gigabyte och Leadtek när det gäller grafikkort från Nvidia.
Om ni är ute efter ett billigt GTX470 kan jag rekommendera Sparkles variant som just nu kostar 3290:-.
Sparkle GeForce GTX 470 1280MB - Inet.se
Svaret är alltså nej.
Okej tänkte bara eftersom de är ca. 300kr billigare än motsvarande för Corsair, tror du man märker någon skillnad mellan märkena eller är det bara att köra på A-data?
Vi bygger själv många av våra datorer med minnen från A-data då de håller hög kvalité och är prisvärda.
Lite smaksak vad man väljer.
Köpte ett GTS 250 hos er för snart ett år sedan, och garantin går ut någon gång i mitten av juli...När jag spelar lite mer krävande spel, eller kör olika benchmarks, kommer det upp artefakter, och ibland kraschar spelet och kommer till skrivbordet(ett fåtal gånger datorn blåskärmat och startat om automatiskt....Har testat många olika drivrutiner)...Har testat många program för att titta på temperaturen, och temperaturen ligger ofta på 95-105 grader
Ifall jag skulle skicka in det till Inet, är det garanterat att jag får utnyttja garantin? Eller krävs det att ännu värre saker ska hända?
Då felsökningsavgiften kostar 250 kr ifall Inet inte hittar något "fel", känns det svårt att veta vad jag ska göra, då det är ungefär en fjärdedel av vad kortet kostade/kostar
Det spelar ingen roll hur litet felet är, om det är defekt byter vi givetvis kortet utan kostnad. För att vara helt säker på att det är fel på kortet är ett tips att testa om samma fel uppstår även i en annan dator med samma grafikkort.
Tänkte fråga om ni har funderat på att ta in sapphire grafikkort med vapor-x kylning?
Som det ser ut nu kommer vi inte att ta in Sapphire i sortimentet.
Acer Aspire TimelineX 3820TG - Inet.se
denna finns tydligen med 3g med? är lite smått intresserad av en sådan om man kan få fram den för ett vettigt pris?
Det är inget som finns planer på just nu. Men man vet aldrig vad vi kan komma över.
Är det något fel på eran "Här kan du se status på dina serviceärenden." tjänst?
Får bara upp "500 internt serverfel" när jag ska kolla mitt serviceärende.
Hm, det fungerar när jag testar nu. Skicka gärna ett mail till info@inet.se om det fortfarande är problem.
Hoppas att ni kan ta in Crucial BallistiX minnen till bra priser. Har ett sånt nu, men skulle vilja ha ett till för att få totalt 4GB i burken.
Crucial är tyvärr inget märke vi arbetar med.
Tjo har en fråga angående garanti
Har ett Cooler Master ATCs 840 svart chassi som köptes från Inet i april men har problem med att det är för tight i 5.25 utrymmena. Det krävs extrema metoder och våld för att klämma in en optisk enhet i ett av 5.25 facken. Jag har prövat ett flertal optiska enheter och det är för tight oavsett vilken jag tar (bl.a. NEC ND-4570 DVD-RW 16x ram 5x black).
Jag kanske bör påpeka att jag har lyckats få in en optisk enhet i ett av 5.25 facken men kan knappast kalla det enkelt. Tycker inte att man ska behöva pressa in en CD-läsare så att det är risk för att något går sönder och att det blir hur repigt som helst på 5.25 upphängnings-anordningen.
Det jag undrar är om det finns möjlighet att byta till ett nytt via garantin? Vill ju inte skicka in den hur som helst om man inte är säker då den är stor som en skyskrapa.
Om datorlådan är defekt byter vi givetvis ut den. Slå oss en signal på 031-652700 eller gör en felanmälan på vår hemsida så hjälper vi dig.
Inget nytt om https://www.inet.se/artikel/6606091/logitech-mx518-optical-ga... ?
Har väntat på mitt paket sen den 14:e :<
Tyvärr blev leveransen som skulle kommit förra veckan försenad. Nya beräknas landa under veckan!
...
Ja nu är det ju ingen direkt ide att lämna in grafikkortet när skärmen är åt helvete som sagt eller?
...
Om skärmen i fråga som det var problem med är trasig och grafikkortet fungerar med alla andra skärmar finns det inte mycket att felsöka på.
Om du får ytterliggare problem är det bara att kontakta oss på 031-652700 eller service@inet.se.
Hej!
skulle ni kunna ta in Scythes CPU kylare AngleB igen? Skulle precis beställa den, men då visade det sig att den var borttagen ur sortimentet. Skulle vara mkt tacksam
Tyvärr har den utgått hos leverantören och går inte att få tag på.
http://www.sweclockers.com/nyhet/11972-lian-li-pc-v352-kub-fo...
kommer ni ta in dom chassierna på lager snart?
eller kommer
Lian Li PC-V351B mATX, Svart - Inet.se
snart in i butiken igen?
//Dahlin
Lian Li V351 bör landa under veckan. När det gäller V352 är det inget som är aktuellt att ta in som det ser ut nu.
Ha en fortsatt skön dag!
Mvh / Inet
Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram