Permalänk
Inet

Hej alla SweClockare!

Hoppas att ni haft en bra midsommarhelg i det fina sommarvädret!

Här kommer svar på helgens inlägg.

Skrivet av definition:

Kommer ni ta in Razers kommande MUS (SC2 edition) ?
Och har ni något datum på när den kommer?

Mvh

Absolut, den kommer upp så snart vi får mer info från leverantören.

Skrivet av Sasha:

Kan ni ta in Zotac GTX470? För 3274:- eller mindre!

Om er leverantör har det inne alltså. (Så det inte tar typ en vecka för er att få tag i det!)

Vi har valt att främst fokusera på Sparkle, Gigabyte och Leadtek när det gäller grafikkort från Nvidia.

Om ni är ute efter ett billigt GTX470 kan jag rekommendera Sparkles variant som just nu kostar 3290:-.

Sparkle GeForce GTX 470 1280MB - Inet.se

Svaret är alltså nej.

Skrivet av Wedes:

Okej tänkte bara eftersom de är ca. 300kr billigare än motsvarande för Corsair, tror du man märker någon skillnad mellan märkena eller är det bara att köra på A-data?

Vi bygger själv många av våra datorer med minnen från A-data då de håller hög kvalité och är prisvärda.

Lite smaksak vad man väljer.

Skrivet av dunis90:

Köpte ett GTS 250 hos er för snart ett år sedan, och garantin går ut någon gång i mitten av juli...När jag spelar lite mer krävande spel, eller kör olika benchmarks, kommer det upp artefakter, och ibland kraschar spelet och kommer till skrivbordet(ett fåtal gånger datorn blåskärmat och startat om automatiskt....Har testat många olika drivrutiner)...Har testat många program för att titta på temperaturen, och temperaturen ligger ofta på 95-105 grader

Ifall jag skulle skicka in det till Inet, är det garanterat att jag får utnyttja garantin? Eller krävs det att ännu värre saker ska hända?

Då felsökningsavgiften kostar 250 kr ifall Inet inte hittar något "fel", känns det svårt att veta vad jag ska göra, då det är ungefär en fjärdedel av vad kortet kostade/kostar

Det spelar ingen roll hur litet felet är, om det är defekt byter vi givetvis kortet utan kostnad. För att vara helt säker på att det är fel på kortet är ett tips att testa om samma fel uppstår även i en annan dator med samma grafikkort.

Skrivet av Alex1984:

Tänkte fråga om ni har funderat på att ta in sapphire grafikkort med vapor-x kylning?

Som det ser ut nu kommer vi inte att ta in Sapphire i sortimentet.

Skrivet av kriller007:

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Inet.se

denna finns tydligen med 3g med? är lite smått intresserad av en sådan om man kan få fram den för ett vettigt pris?

Det är inget som finns planer på just nu. Men man vet aldrig vad vi kan komma över.

Skrivet av DonBalderoN:

Är det något fel på eran "Här kan du se status på dina serviceärenden." tjänst?
Får bara upp "500 internt serverfel" när jag ska kolla mitt serviceärende.

Hm, det fungerar när jag testar nu. Skicka gärna ett mail till info@inet.se om det fortfarande är problem.

Skrivet av Superlight:

Hoppas att ni kan ta in Crucial BallistiX minnen till bra priser. Har ett sånt nu, men skulle vilja ha ett till för att få totalt 4GB i burken.

Crucial är tyvärr inget märke vi arbetar med.

Skrivet av Lelle91:

Tjo har en fråga angående garanti

Har ett Cooler Master ATCs 840 svart chassi som köptes från Inet i april men har problem med att det är för tight i 5.25 utrymmena. Det krävs extrema metoder och våld för att klämma in en optisk enhet i ett av 5.25 facken. Jag har prövat ett flertal optiska enheter och det är för tight oavsett vilken jag tar (bl.a. NEC ND-4570 DVD-RW 16x ram 5x black).

Jag kanske bör påpeka att jag har lyckats få in en optisk enhet i ett av 5.25 facken men kan knappast kalla det enkelt. Tycker inte att man ska behöva pressa in en CD-läsare så att det är risk för att något går sönder och att det blir hur repigt som helst på 5.25 upphängnings-anordningen.

Det jag undrar är om det finns möjlighet att byta till ett nytt via garantin? Vill ju inte skicka in den hur som helst om man inte är säker då den är stor som en skyskrapa.

Om datorlådan är defekt byter vi givetvis ut den. Slå oss en signal på 031-652700 eller gör en felanmälan på vår hemsida så hjälper vi dig.

Skrivet av Muss3:

Inget nytt om https://www.inet.se/artikel/6606091/logitech-mx518-optical-ga... ?

Har väntat på mitt paket sen den 14:e :<

Tyvärr blev leveransen som skulle kommit förra veckan försenad. Nya beräknas landa under veckan!

Skrivet av Dani05:

...
Ja nu är det ju ingen direkt ide att lämna in grafikkortet när skärmen är åt helvete som sagt eller?
...

Om skärmen i fråga som det var problem med är trasig och grafikkortet fungerar med alla andra skärmar finns det inte mycket att felsöka på.

Om du får ytterliggare problem är det bara att kontakta oss på 031-652700 eller service@inet.se.

Skrivet av zekkexavior:

Hej!

skulle ni kunna ta in Scythes CPU kylare AngleB igen? Skulle precis beställa den, men då visade det sig att den var borttagen ur sortimentet. Skulle vara mkt tacksam

Tyvärr har den utgått hos leverantören och går inte att få tag på.

Skrivet av Dahl1n:

http://www.sweclockers.com/nyhet/11972-lian-li-pc-v352-kub-fo...
kommer ni ta in dom chassierna på lager snart?
eller kommer
Lian Li PC-V351B mATX, Svart - Inet.se
snart in i butiken igen?
//Dahlin

Lian Li V351 bör landa under veckan. När det gäller V352 är det inget som är aktuellt att ta in som det ser ut nu.

Ha en fortsatt skön dag!

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Lian Li V351 bör landa under veckan. När det gäller V352 är det inget som är aktuellt att ta in som det ser ut nu.

Såg precis att leveransen från lian li är försenad, vet du ungefär hur mycket, ska man räkna dagar, veckor eller månader?
Sitter och väntar som en idiot på att mitt PC-A77F silver ska komma in...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Anledningen till att jag vill ha Sparkle är just för att de är både billiga, och erbjuder 5 gånger så lång garanti som Sparkle. Får tyvärr beställa från Misco då!

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluminium:

Hej! Jag planerar en större uppgradering om ca. en månad och därför så undrar jag om det skulle kunna gå att ordna något förmånligt erbjudande med (helst) en processor à la i7 930, P6X58D-E och ett par 1600mhz corsair-minnen?

Detta är alltså inte aktuellt?

Permalänk
Medlem

lite old, men "Dani05 2010-06-20, 19:56" - One giant spam comment
Förtydligande å förkortad version av ditt jätte "korta" beskrivning.

"Hej, jag har ett grafikkort som har kompabilitetsproblem med min skärm, tyvärr så har jag nekat service pga att jag älskar min dator å kan inte nöja mig med Inet´s erbjudande om lånekort, nu har de gått en bra tid, men kan jag få byta mitt grafikkort?"

Eller missade vi 500 meningar nonsens?

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Varför har ni tagit bort Silverstone Fortress Ft02?

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Varför tas inte grafikkort från Asus in i sortimentet?
Försöker ni hålla er till de 3 respektive 4 märkena som ni redan har?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonBalderoN:

Är det något fel på eran "Här kan du se status på dina serviceärenden." tjänst?
Får bara upp "500 internt serverfel" när jag ska kolla mitt serviceärende.

Jag fick me detta felet för någon dag sedan.

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem

Undrar om ni ska ta in mer 200mm Fläktar? Finns bara en och det är lite dåligt eftersom jag skulle vilja ha en blå LED till mitt HAF 922:/

Visa signatur

i7 860 @ 2.80 GHz | H50 PnP | XFX 5770 | XMS3 4 GB | FD R3
Fraktfritt Inet https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebbeLee:

Undrar om ni ska ta in mer 200mm Fläktar? Finns bara en och det är lite dåligt eftersom jag skulle vilja ha en blå LED till mitt HAF 922:/

Antec Big Boy 200mm lyser blått! Iallafall min

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

antec big boy 200mm lyser blått! Iallafall min

:oo how!?

Visa signatur

Fraktfritt Inet https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebbeLee:

:oo how!?

Den fläkten medföljer Antec Nine hundred two och då finns det en strömbrytare på baksidan där man kan stänga av/sätta på led-belysningen Vet dock inte om det är samma på Inets fläkt.

Permalänk
Medlem

Köpte lite delar av Inet, fick dock ett Asus CrossHair IV som hade det, vid detta laget berömda felet med fel distanser till NB kylaren. Skickade tillbaka det och fick ett nytt, nu är tempsen mycket bättre, gick ner från ca 90 till 50.

Så ville bara säga tack för smidig RMA Inet!

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Har en till fråga om er "Beställ innan 15 och det skickas samma dag". Om jag beställer det efter kl 12 på natten ,skickas det så samma dag :P?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebbeLee:

Har en till fråga om er "Beställ innan 15 och det skickas samma dag". Om jag beställer det efter kl 12 på natten ,skickas det så samma dag :P?

Ja det gör det.

Permalänk
Medlem

Ni har Direktbetalning till Nordea, Swedband och SEB - Men inte Handelsbanken? Finns det en anledning till detta?

Tack på Förhand,
Danizzh

Visa signatur

Why!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebbeLee:

Nu tänkte du inte riktigt....

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SebbeLee:

Japp...eftersom det är nästan 15 timmar före kl 15 (om du beställer strax efter 12 alltså)

Permalänk
Medlem

finns inge strax efter 12 på en natt, då är det 00.01 och en ny dag, så du gör alltså beställning före 15.00 den dagen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tackar inet för 2 senaste snabba leveranserna med swec gratis frakt och 2st pingvinstänger på köpet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

finns inge strax efter 12 på en natt, då är det 00.01 och en ny dag, så du gör alltså beställning före 15.00 den dagen.

Om du ska vara så petig så är själva "tolvslaget" egentligen 00:00 så det är då den nya dagen börjar. Alltså om man beställer kl 12 på natten alltså 00:00 så kommer det säkerligen att skickas samma dag.
Ska man vara ännu mer petig så är det kl 16:00 som deadlinen är och det är dessutom 24h räkning och 12 på natten är 12h räkning så t.ex. 23:00 är efter 16:00 eller motsvarande 11:00 är efter 4:00.

Nu får det vara nog med off topic, denna tråden handlar om något helt annat. Bl.a. om när mitt försenade PC-A77F silver chassi kommer in. Jag har suttit och väntat på det i en månad nu och så är det försenat (skulle kommit idag enligt tidigare uppgift)

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Visste inte var jag skulle skriva detta, men i alla fall:

Inet söker servicetekniker!

http://www.inet.se/gfx/serviceteknikergbg.pdf

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Inet
Skrivet av Piece of Cake:

Såg precis att leveransen från lian li är försenad, vet du ungefär hur mycket, ska man räkna dagar, veckor eller månader?
Sitter och väntar som en idiot på att mitt PC-A77F silver ska komma in...

Lian Li PC-AF77F skulle landat i måndags, men har tyvärr blivit försenat. Med lite flyt kommer den senare under veckan!

Skrivet av aluminium:

Detta är alltså inte aktuellt?

Fler uppgraderingspaket kommer, exakt vad de ska innehålla är tyvärr inte klart än.

Skrivet av HoBb3:

Varför har ni tagit bort Silverstone Fortress Ft02?

Lådan har utgått hos leverantören och kommer ej in igen, dvs. den går ej att få tag på längre.

Skrivet av Nessur:

Varför tas inte grafikkort från Asus in i sortimentet?
Försöker ni hålla er till de 3 respektive 4 märkena som ni redan har?

Vi jobbar på att få in Asus grafikkort i sortimentet, tyvärr är inte allt klart än.

Skrivet av SebbeLee:

Ditt önskemål är vidarebefordrat till inköpsavdelningen!

Skrivet av pekkasteele:

Köpte lite delar av Inet, fick dock ett Asus CrossHair IV som hade det, vid detta laget berömda felet med fel distanser till NB kylaren. Skickade tillbaka det och fick ett nytt, nu är tempsen mycket bättre, gick ner från ca 90 till 50.

Så ville bara säga tack för smidig RMA Inet!

Tack för det goda omdömet!

Skrivet av DaniZzH:

Ni har Direktbetalning till Nordea, Swedband och SEB - Men inte Handelsbanken? Finns det en anledning till detta?

Tack på Förhand,
Danizzh

I dagsläget har vi inget avtal med Handelsbanken för direktbetalning. Vi tittar dock på detta och tanken är att det skall dyka upp i framtiden.

Skrivet av pa1983:

Tackar inet för 2 senaste snabba leveranserna med swec gratis frakt och 2st pingvinstänger på köpet

Tack själv!

Mvh / Inet

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem

Beställde några filter en fläkt och ett moder kort hos er den 14:e, jag har väntat tåligt på dessa eftersom moderkortet inte var i lager. men fick nog nu och ringde er i morse, moderkortet har tydligen utgått men det finns med på er sajt men det måste varit för jobbigt att meddela kunden va?
iaf sa jag det att jag kunde byta mot ett likvärdigt, men det gick inte för att det var några kronors skillnad och det gick absolut inte att fixa. men man kunde dock ta bort moderkortet utan att strula med pengarna?
jaja inet var inget för mig och jag håller mig nog till misco o komplett.

DÅLIG kontakt och service!

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Medlem

Hej Inet!

Jag letar efter ett ATI 5870 referenskort för någonstans runt 3700 eller liknande.

Märke spelar mindre roll...

Jag undrar bara om ni har något eller om ni kan ta hem något då jag helst beställer ifrån er.

4500 kronor för XFX kortet är lite väl saftigt för min studentbudget..

Mvh Daniel

Permalänk
Inet
Skrivet av yroll:

Beställde några filter en fläkt och ett moder kort hos er den 14:e, jag har väntat tåligt på dessa eftersom moderkortet inte var i lager. men fick nog nu och ringde er i morse, moderkortet har tydligen utgått men det finns med på er sajt men det måste varit för jobbigt att meddela kunden va?
iaf sa jag det att jag kunde byta mot ett likvärdigt, men det gick inte för att det var några kronors skillnad och det gick absolut inte att fixa. men man kunde dock ta bort moderkortet utan att strula med pengarna?
jaja inet var inget för mig och jag håller mig nog till misco o komplett.

DÅLIG kontakt och service!

Hej Yroll,

Det är alltid tråkigt när kunder kommer i kläm för att vi inte kan leverera produkter. I det här fallet beställde du ett moderkort som vid tillfället var aktivt hos vår leverantör och vi väntade leverans av. Tyvärr utgick moderkortet under denna tid utan att leverantören meddelade oss vilket gjorde att det låg aktivt kvar på vår hemsida.

Så fort en produkt utgår meddelar vi alltid kunden och försöker hitta ersättningsprodukter. När det endast skiljer ett par kronor bjuder vi givetvis på dessa och ger kunden en dyrare produkt utan kostnad.

I ditt fall var tyvärr skillnaden mer än ett par kronor (snarare upp mot 200:-) och därför bytte vi inte rakt av.

Skrivet av n0m0ney:

Hej Inet!

Jag letar efter ett ATI 5870 referenskort för någonstans runt 3700 eller liknande.

Märke spelar mindre roll...

Jag undrar bara om ni har något eller om ni kan ta hem något då jag helst beställer ifrån er.

4500 kronor för XFX kortet är lite väl saftigt för min studentbudget..

Mvh Daniel

Tyvärr börjar det bli svårt att få tag på 5850/5870-kort med referensdesignen då de flesta tillverkare går över till egen PCB/kylning.

Vi har uppmärksammat leverantören på att det finns efterfrågan på 5850/5870-kort som bygger på referensdesignen och jagar efter någon modell med vettigt pris.

Ha en trevlig kväll!

Mvh / Inet

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem
Citat:

Piece of cake
Om du ska vara så petig så är själva "tolvslaget" egentligen 00:00 så det är då den nya dagen börjar. Alltså om man beställer kl 12 på natten alltså 00:00 så kommer det säkerligen att skickas samma dag.
Ska man vara ännu mer petig så är det kl 16:00 som deadlinen är och det är dessutom 24h räkning och 12 på natten är 12h räkning så t.ex. 23:00 är efter 16:00 eller motsvarande 11:00 är efter 4:00.

"finns inge strax efter 12 på en natt, då är det 00.01 och en ny dag, så du gör alltså beställning före 15.00 den dagen."
Efter, inte på, deadline - vem fågade om det?, 12 a 24 - vet väl om att man pratar i 24h om ett dygn, dock så hade comment tidigare skrivit "12 efter natt" 23.00,16.00,11.00,04.00 - vem frågade om å lära sig klockan? (att man orkar)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej Inet!

Tänkte bara uppmärksamma er att ni i er produkt NVIDIA 3D Vision Glasögon inkl. Avatar - Inet.se så föreslår ni att man ska köpa en skärm som nu utgått ur ert sortiment (Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ)

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,5 GHz| Gigabyte P55A-UD4 | EVGA 580 @ 820/4100 MHz | XMS3 8GB @ 1600MHz | Atcs 840

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjodden:

Hej Inet!

Tänkte bara uppmärksamma er att ni i er produkt NVIDIA 3D Vision Glasögon inkl. Avatar - Inet.se så föreslår ni att man ska köpa en skärm som nu utgått ur ert sortiment (Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ)

They has fix'd it. Dom rekommenderar "Acer GD245HQ" nu.
Kan vara din cache som behöver rensas om du fortfarande ser Samsungskärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Om skärmen i fråga som det var problem med är trasig och grafikkortet fungerar med alla andra skärmar finns det inte mycket att felsöka på.

Om du får ytterliggare problem är det bara att kontakta oss på 031-652700 eller service@inet.se.

Mvh / Inet

Suck.
Verkar som att vi inte förstår varandra än.

Skärmen funkade men gick sönder pga detta problem.