Heroes of Newerth, HoN - inspirerat av DotA.

Permalänk

usch körde ett game idag (efter en längre tids uppehåll), Gladiator må vara en devhero, men han är löjligt op just nu. Rangen på hans passiva AoE attack är riktigt riktigt löjlig (i övrigt var han rätt intressant). Kan inte minnas att kunkka hade sådan range i dota på den skillen (och ja HoN är inte DotA, men i det här fallet är en jämförelse relevant). Men det är egentligen det enda jag reagerade på med honom som hjälte nu i början i alla fall, får se hur det känns efter ett par matcher innan jag kan ge en mer rättvis bedömning.

En annan sak jag reagerade på är hur löjligt nerfad engineer har blivit, tyckte han var rätt okej innan denna patchen. Madman var lite annorlunda att ha med sig utan stun, men han funkade rätt bra ändå tycker jag (egentligen hade jag helst sätt att skillen fortfarande gav ministun så den avbröt channeling men men...).

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem

Spelade nyss med demented. Tro't eller ej men det var en ryss som var ruskig bra med slither som carryade oss till win.

Edit: Jag slutade på 11-3-21

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

demented med 11 kills wat?

+ Kunkkas splash var också sjukt stor i dota vad jag kommer ihåg.

Engineers nerf har gjort han till vad han var designad att vara, en support hero och inte push, gank, carry hero som han var innan - dvs insta ban/pick material.

Förstår inte direkt var nerfen madman fick kommer ifrån - han är ju aldrig spelad i high tier ändå, visst han var sjukt bra på pubstomps men ...

Permalänk
Medlem

Ja, jag hade 11 kills. Fick 3 av dom i slutet då vi spawnrapade dom. Sedan 4st i början på lanen, gick med pharaoh.
Resten fick jag under gamet. Våran carry fick ju sina kills ändå, han hade 29st när gamet var slut.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av FelixJ:

demented med 11 kills wat?

+ Kunkkas splash var också sjukt stor i dota vad jag kommer ihåg.

Engineers nerf har gjort han till vad han var designad att vara, en support hero och inte push, gank, carry hero som han var innan - dvs insta ban/pick material.

Förstår inte direkt var nerfen madman fick kommer ifrån - han är ju aldrig spelad i high tier ändå, visst han var sjukt bra på pubstomps men ...

- Base strength increased from 17 to 18 - Buff
*Manacost lowered from 130 to 110 - Buff
* Damage increased from 100/150/200/250 to 100/160/220/280 - Buff
* Applies a 30/37/44/50% Movespeed and Attackspeed snare for 3.5s - Istället för en 1,5 sekunders stun så har du nu mer tid att slå på hjälten. Nerf ifall du möter folk som förstår att man kan fly med TP sten annars är det en buff.

Tycker att S2 tar ett steg i rätt riktning när de tar bort stuns på carriers som Madman, Zephyr & FA.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Devlaska:

Tycker att S2 tar ett steg i rätt riktning när de tar bort stuns på carriers som Madman, Zephyr & FA.

Sven(Hammerstorm) har väll kvar sin stun iaf?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zerorepent:

usch körde ett game idag (efter en längre tids uppehåll), Gladiator må vara en devhero, men han är löjligt op just nu. Rangen på hans passiva AoE attack är riktigt riktigt löjlig (i övrigt var han rätt intressant). Kan inte minnas att kunkka hade sådan range i dota på den skillen (och ja HoN är inte DotA, men i det här fallet är en jämförelse relevant). Men det är egentligen det enda jag reagerade på med honom som hjälte nu i början i alla fall, får se hur det känns efter ett par matcher innan jag kan ge en mer rättvis bedömning.

En annan sak jag reagerade på är hur löjligt nerfad engineer har blivit, tyckte han var rätt okej innan denna patchen. Madman var lite annorlunda att ha med sig utan stun, men han funkade rätt bra ändå tycker jag (egentligen hade jag helst sätt att skillen fortfarande gav ministun så den avbröt channeling men men...).

Är 99.9999999...% säker på att rangen är exakt samma som i DotA, beror nog mest på att folk inte är vana vid att spela mot honom, men han är ju en melee som kan harassa ranged vilket också är meningen!

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3mpuh:

Hammerstorm\Sven är inte en carrier, på sin höjd kan han vara en semi-carrier mot dåligt motstånd.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk

Dem har tagit bort Mad Man's stun därför att dom vill få bort så mycket cc som möjligt från vanliga carries. S2 har sagt att Mad Man kommer få lite kärlek ganska snart, denna "nerf" var endast ett steg i den riktning dem går.

Skrivet av zerorepent:

Gladiator är inte op. Rangen på passiven är exakt likadan i DotA. Gladiator är en hjälte man måste veta hur man spelar mot för att den inte ska verka op, precis som vissa andra hjältar.

Skrivet av Devlaska:

Hammerstorm\Sven är inte en carrier, på sin höjd kan han vara en semi-carrier mot dåligt motstånd.

Hammerstorm fungerar som en initiator/semi-carry. Vad av det han är beror på straten och motståndet. Ifall motståndet är dåligt eller inte spelar inte så stor roll.

Visa signatur

It's like having a baby.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Håll er till topic, vill ni diskutera skillnaderna mellan HoN och LoL så går det utmärkt att skapa en egen tråd om detta.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022
Skrivet av r3mpuh:

Det har han.

Har en fråga.. spelade kraken för någon dag sen.. så la jag ut hans ulti och blinkade till deras heroes.. sedan när jag hade en i ultin så tryckte jag på "r" så man åker tillbaka där man la ut ultin snabbare än när ultin tagit slut. Men jag fick inte med mig någon hero? Så min fråga är, funkar den inte att trycka på "r" för att ta tillbaka de heroes man fångat in snabbare?

Annars har det väl varit att de blinkat iväg precis innan, ifs lite konstigt isåfall då jag inte sätt det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Det har han.

Har en fråga.. spelade kraken för någon dag sen.. så la jag ut hans ulti och blinkade till deras heroes.. sedan när jag hade en i ultin så tryckte jag på "r" så man åker tillbaka där man la ut ultin snabbare än när ultin tagit slut. Men jag fick inte med mig någon hero? Så min fråga är, funkar den inte att trycka på "r" för att ta tillbaka de heroes man fångat in snabbare?

Annars har det väl varit att de blinkat iväg precis innan, ifs lite konstigt isåfall då jag inte sätt det.

Jo det ska gå bara fint, säker på att du var nära nog för att han skulle följa med

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Devlaska:

Tss, han är bäst.
Jag gillar hans 5:te skill.

Fear Aura:
Mechanics:This aura is gained based on your skill level.
Strategics: The minute your enemies show fear you can be assured that you have gained your Fear Aura. You can cause enemy teams to scatter with this aura as they are unsure if you have God Strength on and nobody wants to stand and fight against a Rambo charging at you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Det har han.

Tror att det är en liten fördröjning som folk råkar glömma, man kan inte trycka r inom typ 1 sekund efter man lagt ultin

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022
Skrivet av Hojte:

Tror att det är en liten fördröjning som folk råkar glömma, man kan inte trycka r inom typ 1 sekund efter man lagt ultin

Hur lång tid är det emellan då? För är antagligen så som har hänt.. för kom precis på att man kunde göra så. Har bara väntat annat.. och blev typ fel 3 gånger vilket var lite segt. Är väl 4 sec på ultin annars?

Permalänk
Medlem

Gah efter att endast ha kört scrims i två månader så kör jag ett matchmaking nu USCH säger jag bara, hur kan ni spela utan team? -.-'

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Geckod:

Hur lång tid är det emellan då? För är antagligen så som har hänt.. för kom precis på att man kunde göra så. Har bara väntat annat.. och blev typ fel 3 gånger vilket var lite segt. Är väl 4 sec på ultin annars?

Du kan ej trycka för tidigt då den är på cooldown. Antagligen så råkade du dra igång den under tiden du pkade.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3mpuh:

Tss, han är bäst.
Jag gillar hans 5:te skill.

Fear Aura:
Mechanics:This aura is gained based on your skill level.
Strategics: The minute your enemies show fear you can be assured that you have gained your Fear Aura. You can cause enemy teams to scatter with this aura as they are unsure if you have God Strength on and nobody wants to stand and fight against a Rambo charging at you.

om man inte får tag i elec så räcker det med en nullfire för att oskadliggöra hammerstorm, så så bra är han inte.

Visa signatur

i710700K|32GB|3070 Gaming OC |Essence STX-II|Denon AH-D2000|Asus VG279QM|

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SalonenQuE.net:

Gladiator är inte op. Rangen på passiven är exakt likadan i DotA. Gladiator är en hjälte man måste veta hur man spelar mot för att den inte ska verka op, precis som vissa andra hjältar.

Tycker Gladiator verkar jäkligt intressant. Tundra och Gladiator är nog heroes som kommer användas av högrankade lag om ett slag, skulle jag tro.

Spelade med Forsaken Archer helt singel på top som hellbourne och hade demented shaman och Gladiator med mig, och blev dödad två gånger av gladiators stun när han stod nedanför skogen under tornet längst upp. Jäkligt intressant strategi, ungefär som devourers plats på samma ställe. Men har inte sett så mkt mer intressant än så länge från gladiator, dock.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3070 :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Fractal Design R5
WiFi: 2x Alta Labs S24-POE :: 2x Alta Labs S8-POE :: 3x AP6 Pro :: 1x AP6W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Loika:

om man inte får tag i elec så räcker det med en nullfire för att oskadliggöra hammerstorm, så så bra är han inte.

Har lirat HoN ett par gånger, men de enda ord jag lärt mig på HoN språket är Chronos(Faceless void) och hammerstorm (Sven)
Kan nån översätta till DotA språk så jag förstår. :S
xD

/r3mp

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kr^PacMan:

Tycker Gladiator verkar jäkligt intressant. Tundra och Gladiator är nog heroes som kommer användas av högrankade lag om ett slag, skulle jag tro.

Spelade med Forsaken Archer helt singel på top som hellbourne och hade demented shaman och Gladiator med mig, och blev dödad två gånger av gladiators stun när han stod nedanför skogen under tornet längst upp. Jäkligt intressant strategi, ungefär som devourers plats på samma ställe. Men har inte sett så mkt mer intressant än så länge från gladiator, dock.

Du pratar inte om gauntlet nu?

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av r3mpuh:

Har lirat HoN ett par gånger, men de enda ord jag lärt mig på HoN språket är Chronos(Faceless void) och hammerstorm (Sven)
Kan nån översätta till DotA språk så jag förstår. :S
xD

/r3mp

null = den som kan purga.
elec är en hero. Ulti som medusa. Samma med skölden "fast den är nerfad nu" Sen grip på första skillen. tredje är en aoe skill 300 skada. Drar mana och ger dig 50 move speed.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nästa port är bekräftad som Stormspirit. blir sköj!

r3mp det ska finnas en tråd på forumet om vilka heroes som är 100% port och vad de heter i DotA, samt vilka som är delvis ports. Ska se om ja hittar den

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

menar du? Doctor Repulsor. Om han ser ut som jag tror han gör passar han bättre som alchemist eller pugna.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Loika:

Skrivet av svart_smurf:

null = den som kan purga.
elec är en hero. Ulti som medusa. Samma med skölden "fast den är nerfad nu" Sen grip på första skillen. tredje är en aoe skill 300 skada. Drar mana och ger dig 50 move speed.

Ok.

Diffusal Blade har ingen effekt på Svens ulti när han har BKB påslagen.
Sven tar Medusa även utan ulti.

/r3mp

Permalänk
Medlem
Skrivet av svart_smurf:

menar du? Doctor Repulsor. Om han ser ut som jag tror han gör passar han bättre som alchemist eller pugna.

Jag struntar i vad han ser ut som, han är officiellt bekräftad som Stormspirit.
S2Nome är cocaster i honcasts friday inhouse game 3 och där snackar de en massa om vem det är och tillslut får man veta att det kommer vara Stormspirit. Jag tänkte inte på att kolla en timestamp men ja tror det är efter 30 min, men kan va lite före med..

HONCAST.COM - Heroes of Newerth Shoutcasting and Video on Demand - Friday In-House game 3

Trust in the Essin!!

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Essin:

Jag struntar i vad han ser ut som, han är officiellt bekräftad som Stormspirit.
S2Nome är cocaster i honcasts friday inhouse game 3 och där snackar de en massa om vem det är och tillslut får man veta att det kommer vara Stormspirit. Jag tänkte inte på att kolla en timestamp men ja tror det är efter 30 min, men kan va lite före med..

HONCAST.COM - Heroes of Newerth Shoutcasting and Video on Demand - Friday In-House game 3

Trust in the Essin!!

Kommer det vara nya stormspirit?:(

Eller

Gammla Stormspirit?

Permalänk
Medlem

Inte spelat nya då jag slutade med DotA nästan direkt när jag fick HoN beta key (för drygt ett år sen nu). Så jag vet inte vad han har för skills, men gamla Stormspirit va as kul Vad har de ändrat? kan han fortfarande hoppa över halva kartan om man skaffar lite mana =D

Edit: Vilken av dom det är vet jag inte, Nome var rätt återhållsam med infon.. Sa mest bara att det var Stormspirit, och det efter att någon postat en screen (som jag sett innan) på att Maliken (S2s CEO) säger att det ska vara Storm.. Lite kul att Breaky typ i munnen på Nome säger att den screenen är nog fejk samtidigt som Nome bekräftar att den stämmer

Jobbigt att man är så busy nu under sommaren bara, inte hunnit spela på över två veckor nu =( Min stackars PSR är pinsam =(

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Essin:

Inte spelat nya då jag slutade med DotA nästan direkt när jag fick HoN beta key (för drygt ett år sen nu). Så jag vet inte vad han har för skills, men gamla Stormspirit va as kul Vad har de ändrat? kan han fortfarande hoppa över halva kartan om man skaffar lite mana =D

Edit: Vilken av dom det är vet jag inte, Nome var rätt återhållsam med infon.. Sa mest bara att det var Stormspirit, och det efter att någon postat en screen (som jag sett innan) på att Maliken (S2s CEO) säger att det ska vara Storm.. Lite kul att Breaky typ i munnen på Nome säger att den screenen är nog fejk samtidigt som Nome bekräftar att den stämmer

Jobbigt att man är så busy nu under sommaren bara, inte hunnit spela på över två veckor nu =( Min stackars PSR är pinsam =(

Storm som kan hoppa över hela banan? är nya storm, han ändrades i 6.58.

Gammla storm var OP. INT gunner Dps. x]

Permalänk
Avstängd

Som jag hörde när jag såg den var att han sa det kommer vara en int port med namn doctor repulsor. Sen prata dom om att maliken hade sagt att stormspirit skulle komma. Så confirmade han bara att den skulle komma. Men sa aldrig att det var doctor repulsor som skulle bli storm spirit.

Visa signatur