Turbomode?? Va ää däää??? Hilfe bitte!

Permalänk

Turbomode?? Va ää däää??? Hilfe bitte!

Man kan ju välja att köra sina fina minnen på s.k. Turbomode eller nåt annat. Jag har en sticka av Samsung 256Mb DDR PC2700 2.5-nånting blaha bla. Kan jag köra Turbomode? Ger det en prestandaökning? Ska ju som sagt klocka lite mer snart, och då kanske det krävs eller?

Neeewbie!

Visa signatur

[size="1"]...and on the 8:th day God[/size] [font="arial"][size="3"]overclocked[/size][/font].

Permalänk

Re: Turbomode?? Va ää däää??? Hilfe bitte!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av [0verlord]
Man kan ju välja att köra sina fina minnen på s.k. Turbomode eller nåt annat. Jag har en sticka av Samsung 256Mb DDR PC2700 2.5-nånting blaha bla. Kan jag köra Turbomode? Ger det en prestandaökning? Ska ju som sagt klocka lite mer snart, och då kanske det krävs eller?

Neeewbie!

Det är bara att prova I min dator funkar det bra att köra turbo har också Samsungminnen Minnet ställs om till cas 2-2-2 Prestanda ökning ger det absolut

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk

Men hur märker jag om det funkar eller inte då?

Visa signatur

[size="1"]...and on the 8:th day God[/size] [font="arial"][size="3"]overclocked[/size][/font].

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [0verlord]
Men hur märker jag om det funkar eller inte då?

Det som kan hända är att datorn inte startar som den ska Prova annars är det bara att ändra tillbaka men det borde funka Har själv kört på turbo minst ett halvår utan några problem

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg