Permalänk
Medlem

Rymdvanilj: känns som att du bara vill göra det som hon nu är trött på. Vill du bli tillsammans med henne hade det varit en annan femma. Om du nu inte kan leverera ditt budskap om att bara ha skoj med varandra och inget mer ganska rakt av så lär det inte hända utan att du fulspelar henne och gör samma sak som de andra - på väg till något seriöst, få doppa och sen baila och därmed såra henne.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

Uff.. efter en tidsfrånvaro så vaknade jag upp idag när jag ringde på en lägenhet och en yrvaken tjej öppnade dörren och frågade vem fan jag vara haha.. redig söt tjej. Hade nog passat mig rätt bra men men.. fick aldrig chansen att snacka något spec med henne häller Dock tror jag hon var dansare eller något..

Sen så är det något speciellt med nyvakna tjejer

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Uff.. efter en tidsfrånvaro så vaknade jag upp idag när jag ringde på en lägenhet och en yrvaken tjej öppnade dörren och frågade vem fan jag vara haha.. redig söt tjej. Hade nog passat mig rätt bra men men.. fick aldrig chansen att snacka något spec med henne häller Dock tror jag hon var dansare eller något..

Sen så är det något speciellt med nyvakna tjejer

Fattar inte riktigt. Du vaknade upp idag av att du ringde på en lägenhet? Kanske är jag som är konstig, men jag brukar vakna i sängen, och sedan masa mig upp och dricka kaffe ^^. Hängde inte alls med hur du menade faktiskt.
Men nyvaken tjej lät ju trevligt iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Generalkyckling:

Fattar inte riktigt. Du vaknade upp idag av att du ringde på en lägenhet? Kanske är jag som är konstig, men jag brukar vakna i sängen, och sedan masa mig upp och dricka kaffe ^^. Hängde inte alls med hur du menade faktiskt.
Men nyvaken tjej lät ju trevligt iaf.

Hehe jag fattade inte heller

Permalänk

Ja nu lät det där lite lustigt haha..

Jag var vaken jag som väckte tjejen..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Nån som kan ge ett namn på en bra krog/nattklubb i Stockholm alternativt Södertälje..?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Den springande frågan är denna, går hon och sin killkompis ensamma på t.ex. grönan eller ut på krogen? När detta sker, frågar hon dig om du vill följa med?

Om hon gör dessa saker ensam med den killen och inte frågar dig har du full rätt att kräva att hon slutar träffa den killen på det viset.

Vänta lite här nu... jag har missat vad som stod i posten från första början, så jag kan ju såklart bara svara utan kontext. Men det där du säger, kan du väl inte känna stämmer i alla situationer i alla fall?

Liksom ens partner har ju ingen rätt att bestämma vem man umgås med eller inte, det vore ju helt sjukt. Man får ha vilka kompisar man vill, och det är klart man kan gå ut och ha kul tillsammans med en kompis utan att alltid fråga sin andra hälft att följa med. Visst att man är ihop för att man tycker om varandra och gillar att spendera tid tillsammans, men det är en väldig skillnad på att gilla att umgås och att börja kräva konstant närvaro när partnern träffar andra människor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kidd:

Vänta lite här nu... jag har missat vad som stod i posten från första början, så jag kan ju såklart bara svara utan kontext. Men det där du säger, kan du väl inte känna stämmer i alla situationer i alla fall?

Liksom ens partner har ju ingen rätt att bestämma vem man umgås med eller inte, det vore ju helt sjukt. Man får ha vilka kompisar man vill, och det är klart man kan gå ut och ha kul tillsammans med en kompis utan att alltid fråga sin andra hälft att följa med. Visst att man är ihop för att man tycker om varandra och gillar att spendera tid tillsammans, men det är en väldig skillnad på att gilla att umgås och att börja kräva konstant närvaro när partnern träffar andra människor.

Jag tycker helt klart det är konstigt om någon tjej som är i ett förhållande hela tiden går ut och ensam festar/går på grönan med en killkompis utan att fråga sin kille. Kan säga att det är ingen tjej jag skulle vara tillsammans med, då visar ju hon att hon inte vill ha med än, eftersom hon aldrig ens frågar.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Jag tycker helt klart det är konstigt om någon tjej som är i ett förhållande hela tiden går ut och ensam festar/går på grönan med en killkompis utan att fråga sin kille. Kan säga att det är ingen tjej jag skulle vara tillsammans med, då visar ju hon att hon inte vill ha med än, eftersom hon aldrig ens frågar.

Alltså det finns ju nivåer här Om hon hänger asmycket mer med den där kompisen än en själv och aldrig frågar om man vill med alls, då kan man ju börja undra. Inte för att hon träffar honom per se, utan mer för att man själv verkar vara så långt ner på prioriteringslistan i hennes liv.

Men att hon hittar på saker med vänner utan att bjuda in sin kille är absolut inget konstigt i sig. Varför ska hon behöva känna något tvång att alltid ringa honom såfort hon ska göra nått? Låter inte som ett friskt förhållande där båda människorna är självständiga individer och väljer att vara exklusiva till varandra för att de båda skulle tycka om det.

Det är helt okej att ha en bästa kompis eller två som man träffar utan att bjuda med sin partner ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kidd:

Alltså det finns ju nivåer här Om hon hänger asmycket mer med den där kompisen än en själv och aldrig frågar om man vill med alls, då kan man ju börja undra. Inte för att hon träffar honom per se, utan mer för att man själv verkar vara så långt ner på prioriteringslistan i hennes liv.

Men att hon hittar på saker med vänner utan att bjuda in sin kille är absolut inget konstigt i sig. Varför ska hon behöva känna något tvång att alltid ringa honom såfort hon ska göra nått? Låter inte som ett friskt förhållande där båda människorna är självständiga individer och väljer att vara exklusiva till varandra för att de båda skulle tycka om det.

Det är helt okej att ha en bästa kompis eller två som man träffar utan att bjuda med sin partner ut.

Ja men det var ju inte vad jag skrev heller, så vad är problemet?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Ja men det var ju inte vad jag skrev heller, så vad är problemet?

Problemet är väl egentligen att du antagligen tänker på DarKzYs situation medan jag bara reagerade på orden jag citerade när jag tog upp det här första gången. Jag såg varningsklockor av den klassiska "åh nej, min tjej träffar ofta en killkompis och hon frågar inte ens om jag vill vara med, jag känner mig hotad som man och är rädd att hon är otrogen" som tyvärr dyker upp väldigt ofta när en tjej har killkompisar, helt i onödan.

Men om du precis som jag anser att det bara är konstigt när dessa kompisar träffas mycket, mycket mer än en själv så har jag inga problem här inte Men svartsjuka killar har jag inte mycket till övers för, de förstör bara för sig själva och sitt eget förhållande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kidd:

Problemet är väl egentligen att du antagligen tänker på DarKzYs situation medan jag bara reagerade på orden jag citerade när jag tog upp det här första gången. Jag såg varningsklockor av den klassiska "åh nej, min tjej träffar ofta en killkompis och hon frågar inte ens om jag vill vara med, jag känner mig hotad som man och är rädd att hon är otrogen" som tyvärr dyker upp väldigt ofta när en tjej har killkompisar, helt i onödan.

Men om du precis som jag anser att det bara är konstigt när dessa kompisar träffas mycket, mycket mer än en själv så har jag inga problem här inte Men svartsjuka killar har jag inte mycket till övers för, de förstör bara för sig själva och sitt eget förhållande.

Ja, eftersom det var hans situation jag gav råd till skrev jag utifrån den situationen. Annars skulle jag lagt till ordet "mycket". Om ens tjej träffar en killkompis ensam på krogen eller andra platser mycket ofta utan att ens fråga om man vill haka på så är det ju nått fel. Behöver ju inte bli tillfrågad varje gång, men man skall ju inte heller bli helt utstängd. Om ett förhållande skall vara byggt för framtiden får man faktiskt säga upp mycket av sitt egna liv, man skapar ju ett tillsammans. Inte så att man måste göra allt tillsammans hela tiden, men man skall inte heller stänga utesin respektive från något.

För övrigt finner jag svartsjuka bara vara en mänsklig känsla, lika naturlig som alla andra känslor.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

För övrigt finner jag svartsjuka bara vara en mänsklig känsla, lika naturlig som alla andra känslor.

Bra sagt

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Jo, klart det är. Det är däremot väldigt många som tar till den helt i onödan, och det skadar inte bara de runt dem utan det blir ett självskadebeteende också samtidigt. Inte bara för att de mår dåligt genom att de är nedstämda i sig, när deras svartsjuka tär på folk omkring dem kommer folk att reagera negativt - vilket skadar dem ännu mer.

Det är en naturlig känsla, ja. Men det är en känsla man måste lära sig att tänka till omkring och inte låta gå lös på det sättet väldigt många gör.

Gud vad jag låter negativ just nu, känner jag ^^;

Permalänk
Medlem

.

Visa signatur

[]i5-2500k[]16gb[]R9-290[]

Permalänk
Medlem

Hum.. Blir kanske lite tafatt det här, men kör ändå! Har vart singel i cirka 3 månader nu, kommer från ett rätt så långt "av-på"-förhållande på 3 år. Första perioden var inte så tuff, vi umgicks fortfarande och höll på lite som om vi fortfarande var ihop. Sen insåg jag att hon hade träffat någon annan och ville sluta ses så som vi hade gjort. Blev genast rätt så tungt och kände mig faktiskt rätt "ensam" för nästan första gången någonsin. De känslorna har iaf börjat släppa lite nu och jag har börjat se mig runt efter nån ny.

Har reggat mig på ett par dejtingsajter till att börja med, varit medlem i ett par veckor nu. Verkar vara grymt svårt att få nån lite mer djupgående kontakt med tjejer där, blir mycket "hej! läget?/gjort idag?/vad händer i helgen?" och sen rinner det ut i sanden. Umgås i en kompiskrets där det inte är så mycket tjejer så att hitta någon via fest och så känns väl inte sådär troligt... Inte direkt via jobbet heller, är 21 bast och man hittar inte så många tjejer/kvinnor överhuvudtaget i IT-branschen. Och hittar man någon så är de knappast i min ålder... Har iaf inte speciellt "svårt" att prata med tjejer mer än att jag får tunghäfta, bara jag har något att säga så går det rätt bra.

Någon som har lite tips? Kanske dumt att jaga ny flickvän som en tok, och istället bara låta det komma till en? Å andra sidan har tålamod aldrig varit min grej.

Permalänk
Medlem

Den som väntar på något gott... väntar.... Alltid för länge.... Right?

Att låta det falla naturligt är väl det bästa, men utan att öppna vägar för det blir det nog svårt ändå, tror jag. 50% leta och 50% låta dem komma? Eller så ger man helt upp så rullar det in fullt av flickvänsmaterial som på räls och ger en hopp men ingen kärlek. Blablablacrapcrap

EDIT: Varför känns det som man sagt allt innan. Repeat.

Visa signatur

`.´ My brain is perfect `.´

Core i7 2600K | Maximus IV Extreme | 2x Sapphire 6970 @ CF | 16GB Vengeance 1600MHz CL8 | Corsair AX 850W | Samsung 840 Pro 256GB (system) + Intel X25-M G2 80GB + Raptor X 150GB (spel) + 8.5TB (lagring) | Lian Li PC-P80 Armorsuit | Dell 27" U2711 2560x1440px + Benq G2400WD 1920x1200px + Samsung UE40B7050 LED-TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wishie:

Har reggat mig på ett par dejtingsajter till att börja med, varit medlem i ett par veckor nu. Verkar vara grymt svårt att få nån lite mer djupgående kontakt med tjejer där, blir mycket "hej! läget?/gjort idag?/vad händer i helgen?" och sen rinner det ut i sanden. Umgås i en kompiskrets där det inte är så mycket tjejer så att hitta någon via fest och så känns väl inte sådär troligt...

Funderar på att registrera mig på en sida eller två jag med; singellivet är högst överskattat i längden Men jag misstänker att jag kommer känna samma problem som du skriver. Blir nog svårt att liksom bara pang bom ställas mot en människa man bara kan läsa en profil om och sen få igång ett ordentligt samtal. Om man träffas irl brukar man ju alltid kunna börja med ett antal samtal om det man håller på med när man träffas och så.

Men det är ju bättre att försöka lite än att inte göra det. Som vi D&D-spelare brukar säga, man måste rulla tärningen för att kunna få en 20a. "Critical success" är väl något vi alla skulle vilja ta med till kärlekslivet?

Tror du överanalyserar det där med att det skulle vara fel att leta kärlek på internet osv. Så länge du förstår att du inte ska fundera och hoppas på värsta framtiden med varje person du skriver till, sitta och desperat leta första bästa osv. Allt handlar ju om hur du använder siten, och jag litar på att du inte kommer använda den på självdestruktiva sätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReQuaker:

Den som väntar på något gott... väntar.... Alltid för länge.... Right?

Att låta det falla naturligt är väl det bästa, men utan att öppna vägar för det blir det nog svårt ändå, tror jag. 50% leta och 50% låta dem komma? Eller så ger man helt upp så rullar det in fullt av flickvänsmaterial som på räls och ger en hopp men ingen kärlek. Blablablacrapcrap

EDIT: Varför känns det som man sagt allt innan. Repeat.

Jo precis, lite så tänker jag också. Man måste göra sig tillgänglig, men utan att leta alltför desperat. Har dock rätt så svårt att finna någon ro i singellivet, kändes så bra att vara med någon. Dock går det rätt så mycket i vågor för mig fortfarande, ena dagen kan jag känna att livet leker och andra dagen känner jag mig grymt desperat. Antar att det jämnar ut sig i längden.

Skrivet av Kidd:

Funderar på att registrera mig på en sida eller två jag med; singellivet är högst överskattat i längden Men jag misstänker att jag kommer känna samma problem som du skriver. Blir nog svårt att liksom bara pang bom ställas mot en människa man bara kan läsa en profil om och sen få igång ett ordentligt samtal. Om man träffas irl brukar man ju alltid kunna börja med ett antal samtal om det man håller på med när man träffas och så.

Men det är ju bättre att försöka lite än att inte göra det. Som vi D&D-spelare brukar säga, man måste rulla tärningen för att kunna få en 20a. "Critical success" är väl något vi alla skulle vilja ta med till kärlekslivet?

Tror du överanalyserar det där med att det skulle vara fel att leta kärlek på internet osv. Så länge du förstår att du inte ska fundera och hoppas på värsta framtiden med varje person du skriver till, sitta och desperat leta första bästa osv. Allt handlar ju om hur du använder siten, och jag litar på att du inte kommer använda den på självdestruktiva sätt

Haha, ja, man måste vara med i spelet för att kunna vinna. Även om chansen att hitta en partner på en dejtingsida är en på miljonen så finns den där och jag är gärna med och spelar det spelet. Sen så är det ju precis som du säger, man måste inse att man inte kan hoppas på värsta framtiden med alla som finns där. Är chansen en på miljonen att man ska hitta nån så måste man ju även spela efter de oddsen.

Och jo, det är ju lite enklare om man träffas irl. Känner mig dock som en stalker om jag efter några meddelanden fram och tillbaka skulle föreslå att vi träffas. Är det bara jag som känner så? Det beror ju givetvis på hur bra kontakt man får med personen också, är det bara kallprat är det kanske inte så stor idé. Får man lite djupare kontakt, vilket verkar vara svårt, kommer det säkert att kännas lite mer naturligt.

Permalänk

Jag har skapat en sida på facebook för denna tråden, speciellt för alla stockholmare. Det är lättare att organisera någonting i framtiden genom att skapa ett Evenemang på facebook

Den heter "Sweclockers.com Hitta tjejer i Stockholm gruppen". Joina ni som vill

Visa signatur

Alienware 15R3, 7820HK, 16 GB DDR4 2667 MHz, 1080 Max-Q, 512 GB SSD + 1 TB 7200 RPM, 15.6" 120 Hz TN+WWA G-Sync, Killer 1550

Permalänk

Skoj att min tråd sprider sig hehe..

Nja det där med internet så är det ju många som hittar en partner där över.. jag har bla gjort det och även blivit nekad och nekat folk så beror lite på sidor och vad man får för uppfattning om folk. gäller att utmärka sig så personen på andra sidan måste ställa frågorna istället för man skriver fråga på fråga.. liksom prata skit det gillar de flesta. var lite halv seriös men gör det på ett sätt så den andra troligen förstår annars blir man nog nekad rätt snabbt

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HackeR_54:

Jag har skapat en sida på facebook för denna tråden, speciellt för alla stockholmare. Det är lättare att organisera någonting i framtiden genom att skapa ett Evenemang på facebook

Låter kanonbra, vi får hitta på något och styra upp lite! Joinade direkt ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av HackeR_54:

Hur tänkte du nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HackeR_54:

Hahaha!

Själv får jag bli katolik nu ifall jag ska hitta nån irländsktjej

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Joinade men inte för att jag behöver hitta tjej just nu. Men kul att följa "utvecklingen"

Permalänk

Suck.. som vanligt är det den jobbiga biten att ta reda på om en person har pojkvän eller inte.. går ju iofs hitta en del på internet och höra ryktes vägen men ändå ^^

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

var på en liten fylle kryssning igår och träffade en tjej och vi dansade och hade trevligt och pratade till 7 på morgonen, sen innan vi gick av så mötte jag henne och vi snackade lite.
skulle ringa henne idag, tro fan att hon givit mig ett nr som inte finns någon abonent på, va irriterad man blir. hon KAN ha gett mig fel nr men det känns inte så troligt om hon vart intressead som jag trodde. nåja skitsamma jävla brudar! ville bara skriva av mig lite...

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Skrivet av Aka_The_Barf:

var på en liten fylle kryssning igår och träffade en tjej och vi dansade och hade trevligt och pratade till 7 på morgonen, sen innan vi gick av så mötte jag henne och vi snackade lite.
skulle ringa henne idag, tro fan att hon givit mig ett nr som inte finns någon abonent på, va irriterad man blir. hon KAN ha gett mig fel nr men det känns inte så troligt om hon vart intressead som jag trodde. nåja skitsamma jävla brudar! ville bara skriva av mig lite...

Haha, akta dig för tjejer! De ställer bara till bekymmer

Visa signatur

Alienware 15R3, 7820HK, 16 GB DDR4 2667 MHz, 1080 Max-Q, 512 GB SSD + 1 TB 7200 RPM, 15.6" 120 Hz TN+WWA G-Sync, Killer 1550

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Låt mig se om jag har förstått det är rätt..

Du/ni var på kryssning igår, söp er fulla, du ville knulla, du träffade brud, hade kul, hon gav dig troligen fel nummer, du är förbannad för det när du bara ville "utnyttja" henne för sex?

Hon var tydligen så sugen på sex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Vafan sånt man hittar på båten är väll inget å kontakta i efterhand, bara å ta en kryssning till så se till att komma till skott på båten