Vad kan jag få för min dator + Ny dator! 9k

Permalänk
Medlem

Vad kan jag få för min dator + Ny dator! 9k

Hejhopp!

Som rubriken lyder så undrar jag hur mycket jag möjligen kan sälja min dator för utan att lura någon som inte kan ett skvatt om just datorer? När jag har fått det sagt så vill jag höra med er vad ni tror man kan göra med ca 9.000 kr?

Jag bryr mig inte om ljudnivån, bara prestandan finns där.
Jag lirar för det mesta mw2, men funderar också på BC2.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Behåll datorn i sign och köp nytt grafikkort till den, eventuellt behövs ett nytt nätagg också. Det är det bästa allternativet då du redan har en bra cpu, minne, moderkort.

Visa signatur

An expert is one who knows more and more about less and less until he knows everything about nothing.

Permalänk
Medlem

Mja, har funderat på det också, GTX460 verkar vara riktigt prisvärt.

Vad tror du om ett GTX460, Fractal Design Define R2 och ett Fractal Design Newton 600W?

Permalänk
Antielefant

Det är ett bra köp, om du måste ha ett modulärt agg. Annars räcker ett Integra 500W.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av beyorn:

Mja, har funderat på det också, GTX460 verkar vara riktigt prisvärt.

Vad tror du om ett GTX460, Fractal Design Define R2 och ett Fractal Design Newton 600W?

Om du behöver ett nytt chassi också så javist. Eller ett 500W integra om du vill spara nån hudralapp. Båda är fina.

Visa signatur

An expert is one who knows more and more about less and less until he knows everything about nothing.

Permalänk
Medlem

Skulle helst vilja ha ett modulärt pga tidigare erfarenheter.
Ska se om jag kan skrapa ihop lite pengar så ska jag beställa på en gång!