Hur ska jag hitta allt på hårddisken? :o

Permalänk
Medlem

Hur ska jag hitta allt på hårddisken? :o

Hej!

Såhär är läget:

Jag lånade min fars laptop. har jobbat med den nån månad nu o plötsligt hängde den sig, startade om den, o då går det plötsligt inte o klicka på ikoner eller nånting längre, musen går o röra runt men inget mer, vilket gör det väldigt svårt att göra nått..

Då tog jag ur hårddisken, monterade den i en hdd-låda o tänkte att ja kunde köra den som en extern disk, o då komma åt materialet o sen formatera den? MEN tydligen inte...

Kommer in på disken, kan se alla program o sånt, alla program-ikoner som ligger på skrivbordet, men inget mer. Inga mappar,bilder,eller dokument som också ligger på skrivbordet =(

Hur ska jag göra för o få ur de filerna? Tacksam för hjälp

Permalänk
Medlem

Skulle inte boota från den hårddisken, saknas antagligen korrekta drivrutiner till den dator du har den inkopplad till vilket skapar problem. Istället boota från den andra datorn och koppla in latopens hårddisk i en S-ATA port eller HDD-docka som du gjort. Sedan går du in via det riktiga opsertivsystem på datorn du använder och plockar ut dina filer från laptopens hårddisk.

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neonxz:

Skulle inte boota från den hårddisken, saknas antagligen korrekta drivrutiner till den dator du har den inkopplad till vilket skapar problem. Istället boota från den andra datorn och koppla in latopens hårddisk i en S-ATA port eller HDD-docka som du gjort. Sedan går du in via det riktiga opsertivsystem på datorn du använder och plockar ut dina filer från laptopens hårddisk.

ah va inte tydlig nog =/

Är så jag har gjort, kör den som en extern hdd till min htpc, men när jag går in på hårddisken så hittar jag inte på nånting..

Jag kör win7 i HTPC o de är XP i laptopen, om det nu spelar någon roll?

Permalänk
Medlem

Om det inte funkar när du stoppar in den i en annan dator så gissar jag på virus eller att något fysiskt gått sönder

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk