Permalänk
Medlem

Alienware Area 51 ALX

Tjena, jag hade tänkt att köpa en Area 51 ALX och undrar om
"Alienware Optx AW2210 55 cm (21,5") full HD-skärmen" är bra nog för att matcha datorn eller om man ska köra på bättre skärmar

länk till datorn: Information om stationära Alienware Area-51 ALX | Dell Sverige
länk till skärmen: DELL Alienware?Optx AW2210 55 cm (21,5") full HD-skärm : Bildskärmar & tillbehör | Dell Sverige

//Tack för svar på förhand

Permalänk
Medlem

Hej, jag tycker du skall satsa på en "riktigt" dator istället, alltså köp ingen dell/alienware, du betalar bara en massa extra för något som du kan få billigare eller för samma prisklass bättre dator, samma med skärmen, aldrig att den är värd 3 lax. Bättre att säga en prisklass som du vill hålla dig inom och låta folk här på sweclockers ge dig tips på bra datorpaket, och om du inte vill bygga själv så kostar montering ca 800kr av dom flesta datorbutiker.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk

Om du har pengar och vill slösa dom, så visst.

Visa signatur

Gigabyte GA-z97x-gaming 3 | Intel i5 4690k 3.5ghz | Radeon R9 280x | XFX 650W | 8GB Dominator

Inet gratis frakt
PSU Calculator

Permalänk
Medlem

ok, vad skulle allt det kunna kosta om man köper allt löst och får det monterat??

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Startale:

ok, vad skulle allt det kunna kosta om man köper allt löst och får det monterat??

Hmm, ungefär hälften?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

verkar ju bra? ^^

Permalänk
Medlem

Kanske är hälften lite för lite, vi konsumenter vet ju inte hur mycket chassiet kostar egentligen. Kanske kostar som två stycken 800d? XP

Permalänk
Medlem

hehe okej, mhm chassit är ju extremt coolt.. älskar alienwares design, men man får väll plocka ihop själv

Permalänk
Medlem

"Multimedietangentbord till Alienware - svenskt/finskt (QWERTY) [lägg till 0,01 kr]" lål

Permalänk
Medlem

Chassit verkar coolt visst, för några år sedan köpte jag också ett riktigt "bling bling" chassi, tyvärr så tröttnade jag på det efter några månader och bytte ut det mot ett som var "stilrent" och det ångrar jag inte, tänkt över det lite för jag tror dom flesta tröttnar på det efter ett tag.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Skillnader:
Annat chassi
100w mindre nätagg i detta paket. (Behövs ändå inte)
Bättre processor i detta paket.
Dubbelt så stor hårddisk i detta paket.
Bättre (Snabbare) DVD-brännare i detta paket.
Ingen vattenkylning på processorn (Lägg till 697:- på en Corsair Cooling Hydro H50 så får du det också)
skärm, tangentbord och mus ingår inte (vet inte om det gjorde det på dellen heller)
15 000:-

Nu jämförde jag med "Standardversionen" som du länkade till. Man kan göra tillval, men då kostar den mer än 36 lakan.
Har jag missat något?

Permalänk
Medlem

tackar, det verkar jävligt bra får plocka ihop en sån om ingen vill lägga till något

Permalänk
Medlem

du kan ta ett billigare nätagg du behöver nog inte mer än 850 w

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

Och en bildskärm

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Medlem

´r

Permalänk
Permalänk
Medlem

tack, hittade inte den när jag sökte på den :/ hur får man fram den?

Permalänk
Medlem

Kör på en i7 930 istället och överklocka till 4+ GHz samt kör två gtx 480 i sli istället för två hd5870 och spara ca 2000 kr samtidigt som du får bättre prestanda!

Permalänk
Medlem

Vänta lite.... varför 960, när 930 är billigare och går att klocka? Eller är det något större skillnad jag missat?

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Håller med ta en i7 930 istället MYCKET mer prisvärd och lägg mellanskillnaden på SSD elller /och GTX 480(om du vill ha 3d vision) en dator för 30k utan SSD går ju inte ihop sig, inte på SweC iaf.

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem

om man inte vet hur man clockar då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Startale:

om man inte vet hur man clockar då?

Då läser man en guide (:
för dubbla priset för några mhz , nja... Hade hellre struntat i det i så fall. Att clocka alltså. Fotfarande mycket krut i en i7.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

så här ser det iaf ut just nu

http://img208.imageshack.us/img208/8118/datornsss.png

är det något jag glömt på datorn som man måste ha för att det ska funka? behöver inge tillbehör som mus och sånt för det har jag redan

//tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Startale:

så här ser det iaf ut just nu

http://img208.imageshack.us/img208/8118/datornsss.png

är det något jag glömt på datorn som man måste ha för att det ska funka? behöver inge tillbehör som mus och sånt för det har jag redan

//tack

Byt prolle till en 930. Och byt grafikkort till ett Nvidia eller byt skärm. Helt onödigt att köpa en skärm som stödjer 3D och inte ett grafikkort som gör... Kör på typ 2 460 i SLI. Och lägg till två Scythe Gentle Typhoon 1850 eller liknande till H50.

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk
Medlem

Snälla byt ut processorn mot en 930, och lägg till en SSD/spara pengar. Att överklocka en 930 till 3.20ghz som 960 har är inte svårare än att 3-4 knapptryck. Detta kommer göra din dator betydligt snabbare och låta din H50 sträcka på benen.

Permalänk
Medlem

http://img208.imageshack.us/img208/488/datornsssy.png

la till 2st Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1850rpm och ändrade grafikkorten till GTX 460 SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Startale:

http://img208.imageshack.us/img208/488/datornsssy.png

la till 2st Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1850rpm och ändrade grafikkorten till GTX 460 SLI

.
Ser väldigt bra ut. Den lär klara alla spel ett bra tag framöver.

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk
Medlem

precis det som är poängen, orkar inte köpa ny dator så ofta

Permalänk
Medlem

Tjena!
Orkar inte svara p ditt PM, du verkar ändå ha fått svar på allting här i tråden
När jag tittar på din sista bild ser jag att du fortfrandde har i7 960. Detta är totalt slöseri med pengar (Jag tog med det bara för att det var vad som satt i alienware-burken. Jag hade aldrig rekomenderat den till någon själv)
Byt till en i7 930. Den går att klocka så du får exakt samma prestanda, och till och med lite till.
Byt från leadtek till gigabyte gtx 460, billigare och bättre.

Sen undrar jag varför du har två skärmar? Man brukar välja 1 eller 3st. (Har du två och delar upp ett fps-spel på dem så får du siktet mitt i skarven på skärmarna = inte kul)
Tycker du borde lägga till en ssd också. Gärna Intels x25-m på 80gb för att rappa upp datorn lite.

Permalänk

adrian_cool69s sida - Produktlista - dator_1366

du kan ta ett mer "bling bling" chassi om du vill som coolermaster X haf eller lancool dragon

sata3 och usb3 mums och sli + ssd och en kylare som slår h50 med ett bättre pris och den lär ju förfan hålla livet ut så du kan ha den på flera datorer framöver.

jag fattar inte att man lägger så mycket pengar på en dator. mer än 15k är overkill.
värdet av din dator har minskat med 70% på typ ett år. Jag skulle köpt ett uppgraderings vänligt paket
som gör att jag kan sälja av delelar och köpa nya delar så jag kan behålla prestandan på alla spel flera år framöver istället för att bränna stora klump summor.

men visst har man pengarna och känner att det inte skadar plånboken eller "pappa betalar" så kanske man inte bryr sig...

Visa signatur

Citera!