Permalänk

1055t oc

ska klocka min 1055T på mitt Crosshair iv. Men har aldrig pysslat med detta innan. har tittat på en video från linus sebastian... men han använder en annan bräda och har ändrar något som heter cpu voltage, har inte denna inställningen!. Dram voltage har jag , och den ska va på 1.65v , men på cpu har jag inget som heter exakt så!.. har cpu & nb voltage.. hur ska jag göra?

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | Asus DCII 7970 | Corsair 1600mhz Vengence | Corsiar AX 850W | P8Z77-M PRO | i5 3570K @ 4.8Ghz | Corsair Force3 | Corsair H60

Razer Mamba | Razer Blackwidow Ultimate | Razer Carcharias

Permalänk
Medlem

Men hallå? Du sa att du hade "cpu & nb voltage" men att du inte hade nått som hette cpu voltage.....................

Permalänk

Har hört att http://www.failclockers.com/ skall ha rätt sjysta guider för detta ändamål.

Visa signatur

|| AMD Phenom II 1055T 4GHz || CoolIT ECO A.L.C. || 4GB 1600MHz RAM || Asus Crosshair IV Formula || 34cm E-kuk || p-12 Chassi ||

Permalänk
Skrivet av Gris:

Men hallå? Du sa att du hade "cpu & nb voltage" men att du inte hade nått som hette cpu voltage.....................

Ja? valet heter exakt så!. Jag ska väll inte behöva höjja volten på nb?

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | Asus DCII 7970 | Corsair 1600mhz Vengence | Corsiar AX 850W | P8Z77-M PRO | i5 3570K @ 4.8Ghz | Corsair Force3 | Corsair H60

Razer Mamba | Razer Blackwidow Ultimate | Razer Carcharias

Permalänk

Titta här kanske? Annars kan det nog sluta illa...

Permalänk
Medlem

Du kan börja med att öka fsb, 10-20% direkt. Blir datorn instabil får du kolla närmare på guiderna och blir den för varm så får du överväga en sänkning/bättre kylning.

Tänk på att du även kan behöva sänka hastigheten på minnena.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.