HTC Desire eller Galaxy S????

Permalänk
Medlem

HTC Desire eller Galaxy S????

Står i valet och kvalet mellan dessa lurar, vilken skall jag köpa?

Vad gör den ena bättre än den andra??

Permalänk
Medlem

Galaxy S. Nyare och snabbare med bättre skärm

Permalänk

Håller med HypeX. Hugg Galaxyn. Varför har skrivit sett otal gånger i liknande trådar i jämförelse just dem emellan. Gör en sökning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sean.wiklund:

Håller med HypeX. Hugg Galaxyn. Varför har skrivit sett otal gånger i liknande trådar i jämförelse just dem emellan. Gör en sökning.

En Galaxy blev det!!

Tack för svar!

Permalänk
Medlem

Själv väntar jag på Desire som är slut överallt. Vet att Galaxy är snäppet vassare men den känns alldeles för stor och plastig för mig. Sen har den ingen diod blixt och det gör att den telefonen faller bort helt för mig. Fattar inte varför man inte införde detta då det handlar om ören i produktionen och designen drabbas inte ett dugg med en liten diod på baksidan. Borde tamefan vara standard på alla telefoner idag!

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av club01:

Själv väntar jag på Desire som är slut överallt. Vet att Galaxy är snäppet vassare men den känns alldeles för stor och plastig för mig. Sen har den ingen diod blixt och det gör att den telefonen faller bort helt för mig. Fattar inte varför man inte införde detta då det handlar om ören i produktionen och designen drabbas inte ett dugg med en liten diod på baksidan. Borde tamefan vara standard på alla telefoner idag!

Mjä, för mig är blixen helt onödig. Tycker inte alls om telefonerkameror, och speciellt inte i mörker. Blixt eller inte, ska det fotas så går jag inte utan en DSLR kamera. But that's just me.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av club01:

jag tror resonemanget är att sånna blixtar gör bara nytta på så korta avstånd och den här kameran är väldigt bra ändå.

Permalänk
Medlem

Tycker galaxyn är bara en fattigare iphone kopia.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av HazZarD:

Ja, den har många likheter i design med iPhone. Men förändrar inte hur bra den är. iPhones design är ju inte ogillad direkt heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Fast tittar man under skalet så är det ju tvärt om. Skulle tro att Samsungen kostar mer i produktion men alla vet ju att Apple kan ta ut fruktansvärda överpriser på sina produkter. Helt sjukt!

Skrivet av HypeX:

Mjä, för mig är blixen helt onödig. Tycker inte alls om telefonerkameror, och speciellt inte i mörker. Blixt eller inte, ska det fotas så går jag inte utan en DSLR kamera. But that's just me.

Nä jag använder hellre min DSLR kamera om jag har den med mig såklart. Men helt självklart så har jag ju telefonen med mig oftare än kameran så då vill jag ha den möjligheten till just en blixt. Hur dålig den än må vara. Sen hamnar jag konstigt nog väldigt ofta i lägen då jag vill kunna använda bara lampan på telefonen för att lysa med som en ficklampa. Därför väger den funktionen väldigt högt hos mig.

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |

Permalänk
Medlem

Finns en ficklampa app, fungerar väl sådär men bättre än inget :).
Sök på flashlight

Visa signatur

INTEL CORE I7 950 > ASUS P6X58D-E X58 S-1366 CORSAIR 6GB DDR3 > GEFORCE GTX 560 TI >

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpuGq:

Finns en ficklampa app, fungerar väl sådär men bättre än inget :).
Sök på flashlight

Det går inte att jämföra med en riktig led tyvärr. Gör bara skärmen helt vit och med full ljusstyrka.
Kan dock nämna att jag lekt lite mer med en SGS nu då en kompis köpte en sån. Och måste säga att jag inte direkt ändrar mig i min åsikt men dock är det en väldigt trevlig telefon inget snack om saken. Både Desire och SGS funkar väldigt bra i vanligt användande. Ingen av dom är slö utan funkar precis lika bra att surfa på o bläddra runt i telefonen. Så det man ska gå efter är väl utseende och hur man själv tycker telefonen är att använda helt enkelt. För att SGS är speciellt mycket snabbare det märker man inte av idag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Desire skulle jag valt, dels är den snyggare och dels så har SGS en väldigt buggig mjukvara...

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 16" PM

Permalänk
Medlem

På swedroid finns det ett helt underforum för buggar och problem med Desire. Vet inte om buggar i sig är ett skäl att välja den ena framför den andra. Får nästan känslan av att Desire har många småbuggar, men galaxyn har ett fåtal stora.
Desire - Frågor och problem | Swedroid

Permalänk

Har samma problem, vill gärna gå på en Galaxy s pga prestandan men tvekar på storleken och touchwiz 3.
Desire har ju fin byggkvalite´och HTC Sense som jag gillar + 3.7" vs 4", ända minuset är inte lika bra prestanda som galaxy..

vad skulle ni tagit?

Permalänk
Hedersmedlem

jag har en galaxy och har inget problem med storleken. Tycker den är helt lagom. Har inte haft smartphone förut och har inte lekt så mycket med htc sence, men vad är det som ska vara så hemskt med touchwiz 3?

Permalänk

Jag använde den gamla Galaxy och den var ganska buggig och dessutom ganska seg. Sen förstår jag inte hur de kunde skippa blixt i den nya när den gamla hade det. Så jag valde en HTC Desire med ett microSDHC på 32GB och jag är väldigt nöjd. Jag kan verkligen rekommendera den. Efter att ha rootat den är den ännu bättre och det finns många roms att välja mellan.

Det som sticker ut med Galaxy är att den har ordentligt med inbyggt lagringsutrymme. Den gamla har 8GB och den nya har 16GB. Sen går det att expandera med ett microSD kort.

edit:

Det är vissa Galaxy S i9000 som har 8GB och andra som har 16GB.

Visa signatur

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Synology DS920+ - Samsung Galaxy S24 Plus 512GB

Permalänk

Ok, får nog gå och klämma på en Desire först, varit på El Giganten och testat en SGS bara, inget fel med den, bara tycker det är mkt som är iPhone rip off :/

Permalänk
Medlem

Fördelar Galaxy S:
Mycket bättre prestanda, bättre batteritid, ljusstarkare skärm, bättre svärta, finare optik(ljusstark, varför man inte behöver blixt) större skärm, lättare och bättre högtalare.

Om det inte duger, så har den även mycket finare färger och bättre respons och antennen är bättre, dnla och bt3.0 gör den mer framtidssäker och kommer du att köpa en 3D-TV från Samsung i framtiden så bara måste du ha en för att ha jordens dyraste fjärrkontroll, hehe...

Jag kan inte förstå att man ens jämför dem när galaxyn utklassar den totalt. Prestandan utklassar ju iPhone4 med, och det redan innan froyo. Vad är det som gör att så många undrar vilken man ska välja?
Frågan är retorisk, köp en Galaxy S och njut av den finaste lådan du nånsin fått en ny mobil i...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

man kan köra quake 3 på den oxå, inte 100fps men nästan :).

jag ska köpa en galaxy s med ett 3 abbonemang när mitt telia till min iphone 3g går ut.

klämde på en idag och tycker den inte verkar så plastig som alla säger, min gamla iphone 3 är ju minst lika plastig?

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

och njut av den finaste lådan du nånsin fått en ny mobil i...

Nej, HTC Diamond och min Touch Pro hade blanka diamantformade lådor som var helt outstanding.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

...finare optik(ljusstark, varför man inte behöver blixt)

Det där har du hittat på själv. Men du har kanske källa på det? Och lådan är ju för tusan en ripoff av Iphone-lådan, fast med plombering.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Det där har du hittat på själv. Men du har kanske källa på det?

finns ett mörker läge som är bra, annars är kameran som alla andra mobil kameror i mörker = skit!

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Det där har du hittat på själv. Men du har kanske källa på det? Och lådan är ju för tusan en ripoff av Iphone-lådan, fast med plombering.

Varför skulle jag hitta på specs? F stoppet är på 2.6 och i vanliga fall(DSLR) skulle det påverka fokuseringsområdet negativt, men inte här!

Ju lägre aparture, desto mer ljus tar linsen in. När ljuset ute blir svagare har man alltså fördel redan innan mjukvaran går in, och är man stadig på handen så kan man bruka den längre exponeringstiden, vilket gör långt mer än en fotolampa, som bara räcker en meter. Det grymma med denna är dock inspelningen i HD. När man filmar ute hjälper ingen fotolampa i världen, så man har betydligt mera nytta av en lägre aparture i längden. Synd bara på sensorn och upplösningen, men som mobilkamera är den väldigt komplett med många funktioner som inte ens dedikerade kameramobiler som Sation har. Frugan har den, fast även om hon kan zooma mer i sina bilder innan dom blir fula, så har jag nästan alltid naturtrognare och klarare färger i mina bilder... Blåa och gröna nyanser blir väldigt fina i galaxyn...

Kameran duger fint utan fotolampa, för att göra det kort. Det är ju inte den man köper en Galaxy S för, det är den sjuka prestandan och den stora fina skärmen som väger mest. I helhet vinner den ju på i stort alla punkter, då får lådan gärna vara en rip-off, hehe... Fin är den iallafall!

En annan fördel är ljudkvaliten den trycker ut när man använder lurar, GSMarena testar mot desiren och även där är det utklassning som gäller...

Så min retoriska fråga kvarstår, vad är det ens att fundera på? Världens bästa mobil finns ute nu, spring och köp!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Varför skulle jag hitta på specs? F stoppet är på 2.6 och i vanliga fall(DSLR) skulle det påverka fokuseringsområdet negativt, men inte här!

Nu var det ingen specifikation du angav, det var ett generellt antagande från din sida som underförstått innebär att kameran presterar lika bra i alla lägen oavsett befintligt ljus. Jag kan köpa att kameran kanske är ett stopp bättre än övriga mobilkameror.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av club01:

Bortsätt från att galaxyn är tekniskt överlägsen , så känns galaxyn inte så stor.

Jag körde Desire och SGS parallellt i ca två veckor, och pga att SGSen är så tunn och otroligt lätt så känndes den mycket smidigare än Desire som bara känndes stor å klumpig.

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

I luv my Galaxy S, fattas bara en sak. Angry Birds ... but it is on its way.

Visa signatur

i7 12700, 5080, 32gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Valde mellan iphone 4 o desire och galaxyn... blev en galaxy från 3 och jag har inga problem med den.. inga frysningar och dom få gånger jag provat gps'en så har den funkat bra.. en otroligt bra mobil med enorm frihet om man jämför med min tidigare iphone 3gs
Det är helt klart den bästa mobilen jag ägt
Jag använder den flitigt varje dag och har ändå som minst 40 % kvar på batteriet varje kväll, klart bättre än min 3gs iaf

Permalänk
Medlem

Kan definitivt rekomendera Galaxy S bästa telefonen jag har haft. Snabb som tusan, och är väldigt tunn och lätt för sin stora skärm den känns inte klumpig på något sätt. Kommer bara bli bättre när den får froyo.

Ljudkvaliten däremot tycker jag inte är nån höjdare, men jag använder headsetet det mesta av tiden och där är ljudet underbart bra.

Jag köpte min mest för att den inte går att repa i princip(gorilla glass), jag repade sönder min gammla telefon ganska fort.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Nu har trådskaparen köpt sin telefon redan men jag skulle också rekommendera Galaxy S efter att ha testat den, Desire och iPhone 4. SG S stack ut som den klart bästa telefonen efter mina preferenser och när FroYo kommer till den kommer den bli än snabbare.

Angående kameran på SGS så är den riktigt ljuskänslig och jag har tagit bättre kort i mörker med den än med de andra som har LED-blixt. Det är visserligen inte speciellt konstigt då en LED-blixt är rätt värdelös och hjälper endast på väldigt korta avstånd. SGS har en bra slutare (för en mobilkamera) och en mängd olika inställningar som hjälper en att få kameran att bete sig på rätt sätt vid varje tillfälle.

Det är faktiskt inte så lätt att hitta saker som Desire gör bättre än SGS.