Installationsprocessen av Norton avbryts!

Permalänk

Installationsprocessen av Norton avbryts!

Hej!

Jag ska installera Norton antivirus och Norton personal firewall hos ett litet företag.
Problemet är att avslutar installationsprocessen varje gång...

Den kommer olika långt varej gång, men installationspocessen blir aldrig klar...

Jag läste lite på nortons hemsida och gjorde en såkallad clean boot, men det hjälpte inte...

Dom kör win98 på det här företaget.

Ska jag uppgradera till win2000? Försvinner problemet då tror ni? Eller finns det andra sätt att lösa det på?

MVH Patrik

Permalänk
Hedersmedlem

Är det under själva installationen eller under konfigurationsfasen? Om jag inte minns fel så använder Norton Internet Explorer för vissa delar av konfigurationsfasen och det kan vara värt att testa att uppdatera IE. Löste ett liknande problem för mig om jag inte minns helt fel.

Visa signatur
Permalänk

Hej!

Problemet uppstår någon gång efter att jag klickat på setup.exe

Oftast under den fasen då det installeras. Men ibland har den även avslutat 2-3 sek efter jag startat Setup.exe...

//patrik

Permalänk
Medlem

Ladda hem klez removal tool från symantec rensa datorn från skiten och testa att installera Norton efter det. Har varit med om detta ett flertal gånger. Lycka till!

Visa signatur
Permalänk

OK

Hej!

Vad gör Viruset Klez egentligen?

Varför jag skaffade Norton till dom är att do mfår massor med mail om att dom har virus nämligen, plus att outlook beter sig väldigt konstigt.

Dom får ca 50 mailerdeamon mail per dag från och till mailadresser dom aldrig hört talas om. Kan även det ha med Klez att göra?

MVH P

Permalänk
Hedersmedlem

Det låter som Klez, eller kanske ett annat virus då.
Jag fick viruset goldfish, som vissa märkte (inga namn nämnda här ), riktigt irriterande. Fick 200 mail från mailer-daemon-skiten... :/

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk

ok

ok, jag börjar medklez removal då...

Om inte det funkar får jag uppgradera till win2000 och hoppas att det löser problemet med att jag inte kan installera Norton.

För om jag väl har installerat Norton så bord ejag få bort all skit från datorn...

Finns det andra "TA-BORT-VIRUS" program som jag kan köra istället för Norton?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Jag fick viruset goldfish, som vissa märkte (inga namn nämnda här ), riktigt irriterande.

Jag ska vara tyst

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Re: ok

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pwrdesign
ok, jag börjar medklez removal då...

Om inte det funkar får jag uppgradera till win2000 och hoppas att det löser problemet med att jag inte kan installera Norton.

För om jag väl har installerat Norton så bord ejag få bort all skit från datorn...

Finns det andra "TA-BORT-VIRUS" program som jag kan köra istället för Norton?

Har du fått klez eller liknande så är det troligtvis svårt att installera antivirus överhuvudtaget. Skulle det vara så att det inte hjälper med klez removal så har Panda (tror jag) en "över internet" virussöknings funktion du kan köra för att ta reda på vilket virus som orsakar att du inte kan installlera Norton (för jag är till 99% säker på att det är virus som e i farten) och sedan ladda hem removal tool för det viruset med (finns säkert på symantec) Rock on utplåna virus till max!

Visa signatur
Permalänk

OK, adressen till panda?

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk

fan jag hittade bara massa panda-bilder

Menjag testade inte google iofs hehe

TAck!

Permalänk
Medlem