Värt att byta Vista Ultimate mot Windows 7 Premium?

Permalänk
Inaktiv

Värt att byta Vista Ultimate mot Windows 7 Premium?

Funderar på att sätta ut en annons om att byta eller pengar emellan för Vista Ultimate mot Windows 7 Premium. Är väldigt nöjd med Vista men skall snart införskaffa mig en SSD-disk och känner att det kan vara bra att ha stöd för TRIM. Eller är det ett idiotiskt byte?

Permalänk
Medlem

Windows 7 alla dagar.. känns enligt mig som om du gör ett bra byte.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Inaktiv

Om det nu finns någon som vill göra det bytet.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av M89:

Windows 7 alla dagar.. känns enligt mig som om du gör ett bra byte.

En uppgradering är det ju, men risken är att man inte tycker att den är tillräckligt stor om man får ge alltför mycket pengar. Så stor skillnad är det inte om man trivs med vista.

Permalänk
Inaktiv

Det är ju enbart TRIM jag är ute efter. Men ska man verkligen behöva ge pengar när man vill byta ett Ultimate mot ett Premium?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Om vista funkar bra för dig och du inte upplever seghet elelr problem kan du faktiskt stanna kvar på vista ett tag till.

Om du använder t.ex xp eller lider av div. problem och du måste ominstallera så gäller windows 7 alla dar.. Du kanske kan låna en skiva av nån och testa?

Permalänk
Medlem

Trim fungerar väll i Vista också bara att du måste köra det manuellt, eller är jag helt fel ute nu?

Förövrigt känns det som att det kvittar, största fördelen med det är nog att du får en ny installation utav windows.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Medlem

Det kostar dig ju bara 100 spänn med pellesoft.se

Permalänk
Inaktiv

Vista fungerar bra och är stabilt, det är enbart TRIM som oroar mig vid inköp av en ny SSD.

Vad menar du med 100:- på pellesoft?

Permalänk
Medlem

Msdnaa konto Är du student kan du få win 7 pro för 100 kr http://www.sweclockers.com/forum/22-microsoft-windows/878230-... Här har du en guide hur du skaffar de

Visa signatur

MIN DATOR --> CPU: Intel Core i5 750 2,66GHz | RAM: Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB | HDD: Samsung 1TB | Moderkort: Asus P7P55D Pro | PSU: Corsair HX750W | GPU: PowerColor Radeon HD5870 | OS: Windows 7 Professional 64 bit | Chassi: Cooler Master HAF 922

Permalänk

TRIM fungerar på Vista, det är bara att man får installera ett program istället för att det finns inbyggt i operativet!

Visa signatur

Server: CPU - i7 3960x | GIGABYTE X79-UD3 | RAM 24GB 1600MHz | Corsair HX750(MDPC-X) | Fractal Design R4 | Intel 530 SSD 240GB | Dell U2311h
HTPC: i5 6600k, 1060 GTX, 8GB Ram, 256 GB SSD.

Permalänk
Inaktiv

Kanon! Men var hittar jag programet? Har sökt på Microsoft download center utan resultat.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Vilken program då??..

TRIM är inbyggt i windows 7...

Edit: aha..

Permalänk
Avstängd

Microsoft anser Windows 7 som en Vista uppdatering "minor release" i princip. Jag tycker Vista är stabil sen Service Pack 1. Så finns det nån anledning att betala för en uppgradering?
Okej om man köper en ny dator och får Windows 7 på köpet, det är en annan sak.

Bättre i så fall att vänta på Windows 8 som troligen släpps 2011. Vista kommer uppdateras fram tills dess också.
Windows 8 Release Date, Projected Late 2011 | Windows 8 News
Den anses vara en "major release" med andra ord en större ändring.