Sweclockers Augusti-turnering

Permalänk
Medlem

Grupp: G
Spelare1: DrStoopid
Spelare2: Scorpan
Resultat: DrStoopid vann
Replay på FTPn

Permalänk

Fan att jag är för sen för att anmäla mig. Detta skulle ju vara grymt att vara med på. Kommer självklart hoppa in nästa månad.

Bara en tanke; det känns om att det skulle behövas en enklare hemsida för lag och rapportering m.m. Blir lätt lite rörigt i tråden. Är det intressant så skulle jag kunna tänka mig koda lite om någon annan gör grafiken...

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mikael_Berglund:

Fan att jag är för sen för att anmäla mig. Detta skulle ju vara grymt att vara med på. Kommer självklart hoppa in nästa månad.

Bara en tanke; det känns om att det skulle behövas en enklare hemsida för lag och rapportering m.m. Blir lätt lite rörigt i tråden. Är det intressant så skulle jag kunna tänka mig koda lite om någon annan gör grafiken...

Det låter kanon, och jag håller med fullständigt. Skulle vara fint med ett automatiskt system.

Tyvär så kan jag inget om webprogrammering, utan bara vanliga Java/C/C++.
Om du vill börja snickra redan nu på ramverk för en hemsida till nästa månads
turnering så vore det grymt bra!

Kontakta mig gärna på icq eller msn

Jag har själv funderat på att skriva ett program typ "Sweclockers Starcraft-turnerings-program",
som låter mig anmäla mig, anmäla matcher, ge mig en bild av nuvarande ställning etc, men som
sagt kan jag inget om hemsidor så det skulle isf vara ett helt fristående program. Det vore mkt
bättre att ha allt på en sida.

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk

Och några priser till nästa månads turnering kanske?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av m1n1h0p:

Och några priser till nästa månads turnering kanske?

betalar du?

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

jag är på
moodhoods 660
platinum 1v1

Permalänk
Medlem

kan tänka mig att det är lite småjobbigt att få sponsorer till en turnering som annordnas på ett forum

Men om den där turnerings websidan blir av så kan det nog lyckas så småningom

Annars finns ju Starcraft 2 Sverige | Forum, nyheter, community och mycket mer också, kanske det går att samarbeta med dom?

Permalänk
Medlem

Eller så låter man det vara en turnering för skoj skull utan något särskilt pris. Det är ju ingen större mening för lite sämre spelare att vara med annars, om bra spelare dras till turneringen. Är ju roligt om det är lite blandat folk tycker jag :).

Visa signatur

An expert is one who knows more and more about less and less until he knows everything about nothing.

Permalänk

Varför inte dela upp folket i klasser i så fall? alla brons spelare i en liga, silver i en, guld blaha blaha ect ect med varsit pris ^^? priserna hade kunnat vara vad som helst, kanske en gammal hårddisk någon inte behöver längre eller, ja vad som hellst!

Galet..? JA! kul uh-huh!!! ^^

Detta skulle endast uppnås genom att vi får ihop en stor skara spelare givetvis, men möjligheterna finns där Jag tror att du Gurra har startat upp något här som har enorm potential

Permalänk
Antielefant

Hehe, känns som ett lämpligt tillfälle att bli av med ett par bokhyllor med gamla datordelar alltså
Duron 700 någon? Duger det som ett jumbopris eller ska jag kasta med en P-III 450?

Båda fungerar, förstås... nu när jag tänker på det har jag till och med en gammal Cyrix 6x86 166+ med tillhörande SuperSocket 7-moderkort, Voodoo 3 och 128 MB SD-minnen - som fungerar men knappast driver SC2...

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Skrivet av 'Gi:

[Gurra;10291040']betalar du?

Då skulle jag ju betala till mig själv

Permalänk
Medlem

om vi väl får upp en egen web eller likande för denna turnering/tuneringnar som vi har från detta formet så kan det möcket väl bli så att rycktet sprider sig om det och mer folk vill va med då kan det behövas att vi dellar upp ligerna,, men prisier och sånt ser jag inte som en nödvendigt så vidare att det inte blir så att det blir en stor turening och vi får upp hemsida eller likande ,, ett regist på alla vinnanra vore trevlig dock efter varje turnering så man vet vem som fan i slutändan typp eller topp 10 eller topp 5

Visa signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

Permalänk
Entusiast

hade vart coolt om sweclockers kunde anordna en speciell titel under användarens namn för den som vann förra månadens sc2 turnering, sen när nästa vinner så får en ny person den och den gamla blir av med den. mer pris än så behövs inte, lite ära, nästan som en pokal!:)

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Det var kul och få vara med i den här turneringen tack så mycket!: )
Är lätt på nästa, ska öva mer 1vs1.

StarCraft II
bra match! ^^

Visa signatur

INTEL CORE I7 950 > ASUS P6X58D-E X58 S-1366 CORSAIR 6GB DDR3 > GEFORCE GTX 560 TI >

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SpuGq:

Det var kul och få vara med i den här turneringen tack så mycket!: )
Är lätt på nästa, ska öva mer 1vs1.

StarCraft II
bra match! ^^

MadFrog owned him so bad

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Firkraag:

hade vart coolt om sweclockers kunde anordna en speciell titel under användarens namn för den som vann förra månadens sc2 turnering, sen när nästa vinner så får en ny person den och den gamla blir av med den. mer pris än så behövs inte, lite ära, nästan som en pokal!:)

Gillar den idén.

Tycker vi ska försöka hålla oss till sweclockers forum på något sätt även i september
när jag tänker efter, annars är det ju inte "Sweclockers Starcraft-turnering", utan då
blir det ju något annat, eller? ;P

Kanske kan vi ha diskussion om matcher och turneringar här på forumet, men samtidigt
ha någon sida med automatiska formulär för anmälan/rapport av match etc.

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 'Gi:

[Gurra;10291737']Gillar den idén.

Tycker vi ska försöka hålla oss till sweclockers forum på något sätt även i september
när jag tänker efter, annars är det ju inte "Sweclockers Starcraft-turnering", utan då
blir det ju något annat, eller? ;P

Kanske kan vi ha diskussion om matcher och turneringar här på forumet, men samtidigt
ha någon sida med automatiska formulär för anmälan/rapport av match etc.

Hade funderingar på att göra en site för gaming, turneringar m.m. som examensarbete, men det blir nog en android app

Permalänk

Om någon är tjenis med någon i swecs ledning så kanske det kan vara kul att kontakta dem. För det första för att få in september-turneringen på framsidan som nyhet och sen kanske de kan vara villiga att ställa upp med priser om än någonting litet. Dessutom så skulle det vara bra ifall vi officiellt kunde kalla det för sweclockers-turneringen, det känns lite fel att faktiskt göra någonting seriöst med det namnet ifall sweclockers ledning inte är meddelade. Dessutom är idéen med en symbol liknande swecs folding riktigt bra som vinst annars!

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Medlem

Har börjat knacka lite kod till en turneringssajt mest för skojs skull. Men jag kan garantera att den inte kommer att vara vacker

Får se om jag inte kan ha fått upp något till helgen, försöker hålla det hela så simpelt som möjligt iaf.

Permalänk
Medlem

Signa upp mig på nästa turnering !

Permalänk
Skrivet av peo.b:

Har börjat knacka lite kod till en turneringssajt mest för skojs skull. Men jag kan garantera att den inte kommer att vara vacker

Får se om jag inte kan ha fått upp något till helgen, försöker hålla det hela så simpelt som möjligt iaf.

Heh, same here. Ska vi tävla eller samarbeta?

Edit: Någon som är grafiskt intresserad som skulle vilja börja kolla på denna: SweCraft - Sweclockers starcraft 2 Turnering.

Det är bara en slask (_ingenting_ fungerar) men layouten tycker jag verkar vettig så det är bara att börja fundera om ni vill.

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Antielefant

Kan man efterfråga en 2v2 turnering nästa gång också?

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael_Berglund:

Heh, same here. Ska vi tävla eller samarbeta?

Edit: Någon som är grafiskt intresserad som skulle vilja börja kolla på denna: SweCraft - Sweclockers starcraft 2 Turnering.

Det är bara en slask (_ingenting_ fungerar) men layouten tycker jag verkar vettig så det är bara att börja fundera om ni vill.

"Whoho, jag vann
Så lät det när en swec medlem vann sista matchen genom att bara pumpa drones tills motståndarens dator laggade ur.. "

Låt stå !

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Skrivet av Mikael_Berglund:

Om någon är tjenis med någon i swecs ledning så kanske det kan vara kul att kontakta dem. För det första för att få in september-turneringen på framsidan som nyhet och sen kanske de kan vara villiga att ställa upp med priser om än någonting litet. Dessutom så skulle det vara bra ifall vi officiellt kunde kalla det för sweclockers-turneringen, det känns lite fel att faktiskt göra någonting seriöst med det namnet ifall sweclockers ledning inte är meddelade. Dessutom är idéen med en symbol liknande swecs folding riktigt bra som vinst annars!

http://www.sweclockers.com/nyhet/12477-sweclockers-turnering-...

Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Permalänk

Åh va vackert!

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael_Berglund:

Heh, same here. Ska vi tävla eller samarbeta?

Edit: Någon som är grafiskt intresserad som skulle vilja börja kolla på denna: SweCraft - Sweclockers starcraft 2 Turnering.

Det är bara en slask (_ingenting_ fungerar) men layouten tycker jag verkar vettig så det är bara att börja fundera om ni vill.

Tävlingar är väl alltid kul? Så har man ett skäl till att anstränga sig lite mer också. ^^

Permalänk
Medlem

Grupp: B
Spelare1:Vertex
Spelare2: Porschecc
Resultat: Vertex vann
Replay: Porschecc vs Vertex.SC2Replay

Permalänk
Medlem

Grupp: C
Spelare1: Euthanasia
Spelare2: Nimrood
Resultat: Euthanasia vann
Länk/Länkar till Replays: Se FTP:n

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X @5GHz, 32 GB DDR4 @3600MHz, RTX 3070 8GB RAM

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Divine_:

sry,inga anmälningar än. De kommer f.ö. skötas med ett automatiskt formular. 1 v innan anmälningarna tas
emot kommer jag lägga upp en länk på där man kan göra anmälan. Sedan får det formuläret ligga uppe
några dagar och så får vi se hur många som anmäler sig.

Ska registrera matcherna så fort jag kommit hem btw.

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Vertex09:

Grupp: B
Spelare1:Vertex
Spelare2: Porschecc
Resultat: Vertex vann
Replay: Porschecc vs Vertex.SC2Replay

Det här betyder att en extra omgång måste spelas i gruppen.
Vertex, Carl och Boda, Ni måste alla möta varandra sinsemellan en omgång till eftersom ni alla 3 har 2 p var.

Ni behöver alltså spela

Vertex vs Carl : ...
Boda vs Carl : ...
Vertex vs Boda : ...

blir det 1-1-1 gör ni samma sak igen.

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.